2016-06-04, 21:27
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart är inte allt som psykopaten säger sant - det har jag nyss skrivit så det behöver knappast upprepas. Hela högen är dock inte psykopater (patologiska lögnare) och jag kan nog med gott samvete säga att de här mödrarna INTE ska försvaras om man fördjupar sig i ämnet seriemördare. Vi snackar inte lite överbeskyddande eller neurotisk här inte..

Jaha, ursäkta att jag upprepade det i alla fall.

Skrev inte specifikt om seriemördare utan om en familj där en son är avvikande, plågar djur, inte har några vänner. Mamman kan bli överbeskyddande pga sonens utsatthet och märkliga beteende. Sonen blev inte märklig för att hon var överbeskyddande utan överbeskyddades för att han var märklig.
2016-06-04, 21:27
Medlem
Citat:
Så jag vet inget om hundar? Backa du i tråden.

Vad du yrar om gällande Gerd har jag däremot inte en susning om.

SJÄLVKLART går det att plasta in en kropp, lägga ut ett underlag och det blir inte en enda kontaktyta för sekundär överföring. Han är inte minsta unik.

Han har kört henne till Martorp i samband med mordet, iakttagen i hög hastighet. Är du av annan åsikt; gå till alternativa tråden och leverera. Du tillför inget med ditt jävla gnäll utan substans.

Nej du har visat att du är rätt okunnig om tjänstehundar.

Det spelar ingen roll vilken tråd det sägs - ingen har visat hur kroppen kom till Martorp.

Om du påstår att du inte vet vad Gerds plastlitauer är visar du hur selektivt du läser och tolkar fupen.
2016-06-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Och hur vet du att området runt byssjan blivit avsökt med hund? Kan inte påminna mig att ha läst det men länka gärna. Vad det nu har för betydelse.

Jag skriver om ladan. Borde du förstått.
2016-06-04, 21:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jaha, ursäkta att jag upprepade det i alla fall.
Skrev inte specifikt om seriemördare utan om en familj där en son är avvikande, plågar djur, inte har några vänner. Mamman kan bli överbeskyddande pga sonens utsatthet och märkliga beteende. Sonen blev inte märklig för att hon var överbeskyddande utan överbeskyddades för att han var märklig.
Jo då, men jag skriver om seriemördares morsor och som du citerar. Därav svar.
2016-06-04, 21:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nej du har visat att du är rätt okunnig om tjänstehundar.
Det spelar ingen roll vilken tråd det sägs - ingen har visat hur kroppen kom till Martorp.
Om du påstår att du inte vet vad Gerds plastlitauer är visar du hur selektivt du läser och tolkar fupen.
Du har inte mer koll tjänstehundar än nån annan - men älta hundar är du förbannat bra på. Däremot har jag varit med på både spårträning och mentaltest så back off din pajas.
Jag vet väl för fan vilken Gerd är och det har inte ett skit med sammanhanget att göra - därav kommentar.

Ge dig till den alternativa och kom med nåt relevant förlopp istället för att sitta och gnälla på allt.

Du har NADA att komma med jämfört med Åklagaren.
2016-06-04, 22:30
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Detta har vi avhandlat MÅNGA gånger i tråden.
Hunden spårar, söker och letar (och vid behov skyddar).
Den markerar alltså allt.
En kropp som hanteras som åklagaren påstår missar ingen hund i tjänst.
Det behövs inte många molekyler.

Påstår du ja.
Vilken kompetens har du att bedöma detta kan man undra?
Spårar, söker och letar är väl samma sak?
Du glömmer att hela byggnaden är full av andra dofter som förvillar hundarna.
Bl.a skithögar och spermafläckar, samtliga gjorda av äcklet NB.
Samt doft av vilt och blod m.m i slaktavdelningen.
Kan inte vara lätt att vara hund under sådana förhållanden?
Och om jag minns rätt så markerade flera av hundarna på olika ställen i gamla mjölkrummet.
Alltså har du inte ett skit att komma med som vanligt.
Trots allt ditt tjat så är det ajöss med baltäcklet för lång tid framöver.
2016-06-04, 22:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
- det går inte plasta in utan att det lämnar spår någonstans.

Är det Gerds plastlituaer som spökar i din hjärna nu?
Det är ingen som kommer förbi den viktiga "detaljen" att ingen vet hur och när kroppen kom till Martorp. Liksom hur och när och av vem mobildelarna placerades ut.
Det fetade: Jo, men. Eva Magnussons mördare till exempel lyckades ha en mängd
plastsäckar med det styckade offrets kroppsdelar i sin bil utan att man hittade spår
från detta i den. Marina Johanssons baneman gick i land med detsamma.
Och flera andra har lyckats transportera sina offer i fordon utan att det gått att se det
efteråt. Så det stämmer inte riktigt det du påstår så säkert.

För övrigt vet vi bara alltför väl hur och när kroppen kom till Martorp.
Och angående mobildelarna:
De "placerades" inte ut som du i din konspiratoriska förvillelse försöker hävda.
De kastades iväg i farten och hamnade där de hamnade.

Det finns slutligen mig veterligen varken några litauer eller några andra som är gjorda
av någon "plast". Vad är det för knasigt du har fått för dig?
Senast redigerad av Grandioso 2016-06-04 kl. 22:58.
2016-06-04, 22:46
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Varför uttalar du dig om tjänstehundar när du ingenting vet om hundar?

Är det Gerds plastlituaer som spökar i din hjärna nu? Dom som helt omotiverat hamnade i fupen. Just av det skälet du nu anför.
Logik är inte din starka sida - det går inte plasta in utan att det lämnar spår någonstans. Hur i hela fridens namns skulle NB hinna det och varför när han ändå droppade 10 ologiska och sporadiska (och av Niklas Lindström förutsagda) DNA-spår.

Det är ingen som kommer förbi den viktiga "detaljen" att ingen vet hur och när kroppen kom till Martorp. Liksom hur och när och av vem mobildelarna placerades ut.

Du menar att logik inte är NB:s starka sida.
Dumjäveln emballerar kroppen väl men är samtidigt så dum så att
han tar av sig handskarna när han ska knäppa upp offret byxor.
Och han var väl rädd att få skavsår när han runkade också förstås.
Så det är NB som saknar logik förstår du.
Sen var det ju si och så med logiken vid Martorp när han spelade upp sitt
kammarspel med maskandet av maskarna också.
Alla utom du vet hur offret kom till Martorp och vem som placerade ut mobildelarna.
Den logiksaknande NB hade nämligen lite väl bråttom hem efteråt.
Åter igen jävligt ologiskt att köra som en idiot och göra folk uppmärksamma.
Kort sagt, NB är lika ologisk som dina inlägg.
2016-06-04, 22:46
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jo då, men jag skriver om seriemördares morsor och som du citerar. Därav svar.

Social factors have some (even if only small) role to play in generating psychopathy. But after many years of investigating the minds of psychopaths, researchers have been unable to find any factors that could contribute to the development of psychopathic traits. Early childhood abuse or neglect often leads to posttraumatic stress disorder or phobias (e.g., in terms of making commitments). But anxiety disorders are typically associated with either greater connectivity between the amygdala and the vmPFC or a dysfunction of vmPFC that makes it unable to modulate negative information from the amygdala. We cannot exclude that childhood abuse or neglect may be a factor in making psychopaths commit crimes, but it's not a likely contributing factor to psychopathy itself. Furthermore, though serial killers like Charles Manson were abused and neglected as children, the list of serial killers with a normal childhood is long. Famous serial killers such as Ted Bundy, Jeff Dahmer and Dennis Rader grew up in healthy households with supportive family members.
2016-06-04, 22:47
Medlem
hasselmuzs avatar
https://www.psychologytoday.com/blog...ller#sidr-main

"I don't feel guilty for anything. I feel sorry for people who feel guilt."
Senast redigerad av hasselmuz 2016-06-04 kl. 23:04. Anledning: Tillägg
2016-06-04, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Furthermore, though serial killers like Charles Manson were abused and neglected as children, the list of serial killers with a normal childhood is long. Famous serial killers such as Ted Bundy, Jeff Dahmer and Dennis Rader grew up in healthy households with supportive family members.
Och? I mitt ursprungliga inlägg du citerade är seriemördarna namngivna som har galna mödrar. Utöver detta anges andra riskfaktorer och det är inte vanligt förekommande med normal uppväxt. Nästintill hela högen har nån riskfaktor.

Citat:
Flertal såsom Brudos, Woodcock, Gein, Kemper, Sutcliffe, Kallinger, Shawcross har en komplicerad relation till sin mor. Hysterisk och överbeskyddande, kontrollerande och dominant, konstig syn på det sexuella, bestraffande eller ignorant finns med i bilden. Eller den person som har rollen som en vårdare (uppfostran, anknytning).
Sen finns givetvis andra riskfaktor som påverkar (kringflackande, fosterhem, våld,övergrepp, droger etc). Eller att anses ha fel kön, förskjuten, ignorerad, inte vara önskad öht. Sen beror det väl på individens sårbarhet i sig.

Ted Bundy hade inte en helt normal uppväxt. Han växte upp i tron att hans mor var hans storasyster och en våldsam morfar som han beundrade - dvs som han trodde var sin far. Hans morfar misstänks vara hans biologiska far..

Dahmer hade en mor som sägs haft nervproblem, hans far arbetade mkt och erkänner att hans son blev åtsidosatt. Han deporterades till sin farmor när han blev besvärlig. Han lämnades ensam vind för våg i ett tomt hus när morsan drog efter en skilsmässa.
Fadern säger att det fanns varningstecken som de ignorerade och varnar andra föräldrar (har även skrivit en bok).

" healthy households with supportive family members"... Jo, jo..
Senast redigerad av develi 2016-06-04 kl. 23:15.
2016-06-04, 23:50
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Och? I mitt ursprungliga inlägg du citerade är seriemördarna namngivna som har galna mödrar. Utöver detta anges andra riskfaktorer och det är inte vanligt förekommande med normal uppväxt. Nästintill hela högen har nån riskfaktor.

Ted Bundy hade inte en helt normal uppväxt. Han växte upp i tron att hans mor var hans storasyster och en våldsam morfar som han beundrade - dvs som han trodde var sin far. Hans morfar misstänks vara hans biologiska far..

Dahmer hade en mor som sägs haft nervproblem, hans far arbetade mkt och erkänner att hans son blev åtsidosatt. Han deporterades till sin farmor när han blev besvärlig. Han lämnades ensam vind för våg i ett tomt hus när morsan drog efter en skilsmässa.
Fadern säger att det fanns varningstecken som de ignorerade och varnar andra föräldrar (har även skrivit en bok).

" healthy households with supportive family members"... Jo, jo..

Ja, Dahmers far har skrivit en bok, " A fathers story", har inte läst den men det vore intressant faktiskt.

Mamman "sägs" ha haft nervproblem och pappan jobbade mycket. Jag hade också haft problem med nerverna om min son var så udda. Pappan jobbade kanske mycket för att försörja familjen. Om det vore orsak till att sonen blev seriemördare så funnes det många. Det fanns varningstecken men det är alltid lätt att vara efterklok - man vill inte tro det värsta om sin unge.

Jag vill egentligen bara försvara mödrar som fått stå som orsak för allt elände som drabbat familjer med märkliga särlingar, ofta orättvist. Det betyder inte att alla mödrar/vårdnadshavare är oskyldiga.

Vad Nerijus mor har gjort/inte gjort vet ingen men en osund bindning verkar finnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in