2016-06-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Men vad skulle läkarens motiv vara?

Det va ett svar till hasselmuzen om hur det kanske skulle kunnat
gå till.
Jag skrev också att jag inte tror på plantering.
2016-06-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
...och när läkaren kom till platsen var hjälm, jacka, och byxor redan omhändertagna och nerpackade i bevispåsar, så det är nog rätt omöjligt att hon gjort någon plantering.

Du har rätt när det gäller hjälm och jacka.

Man väntade med att ta ut Lisa ur skåpet tills rättsläkaren kom, om
jag inte minns helt galet.

Som jag också skrev så tror jag inte på någon plantering.
Det va ett svar till hasselmuzen hur det skulle kunnat gå
till, men det spricker på jackan som sagt.
2016-06-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men berätta nu hur det går till att plantera så lätt och smidigt. Hur har NERIJUS blod planterats? Om du kan komma med en rimlig förklaring till hur det har gått till så vore det lättare att ta till sig.

Det räcker med en enda korrupt polis? En enda polis som tar blodprov på NB, tar med sig detta blod till NFC i Lidköping och smetar ut det på Lisas kläder. När, var, hur? Ge en rimlig tidslinje till detta. Brukar en enskild polisman ta blodprover? Kan dom ens ta blodprover? Så helt lätt är det inte att dra blod och för att det inte ska koagulera måste man ta det i ett speciellt rör med Heparin.

Hur hittade denne polis Lisas kläder på NFC, frågade hen någon eller hur gick det till? Smetades blodet redan när Lisas kläder hittades? Strax efter att litauerna tagits in. Hur fick man då tag på blodet?

Det är så lätt att slänga ur sig att DNA är planterat, men hur?

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jaha, nu är läkaren inblandad också!

Nyss var det en enstaka korrupt polis, men läkaren samarbetar väl. Så läkaren har tagit blodprov på NB ( dom gör inte det så ofta annars, doktorerna, dom ordinerar prover) och sedan skyndat sig till Lisas kropp och där lyckats droppa blod (från ett provrör?) utan att någon såg henne.

Hur fick hon tag i jackan? Den låg inte där Lisa låg.

Det va ett svar till dig hur det eventuellt skulle kunnat gått till,
men det spricker då på jackan, fel av mig där alltså.

Jag skriver tydligt också att jag inte tror på någon plantering.

Den plantering som finns är fruns DNA på Lisas trosor.
Åtminstone anser åklagaren det.
Senast redigerad av CarlJanne75 2016-06-11 kl. 23:53.
2016-06-12, 00:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det va ett svar till dig hur det eventuellt skulle kunnat gått till,
men det spricker då på jackan, fel av mig där alltså.

Jag skriver tydligt också att jag inte tror på någon plantering.

Den plantering som finns är fruns DNA på Lisas trosor.
Åtminstone anser åklagaren det.

Nej, jag tror inte heller på plantering, det är svårt att hålla käft i så många led som ska till för att en sådan konspiration ska genomföras och inte avslöjas av någon. Samtliga militärer, poliser, läkare, tekniker på NFC riskerar i så fall nesligt, offentligt mediadrev och det tror jag helt enkelt inte på, det är för långsökt.

Samt att ingen vill ha en mördare lös i trakten, militärer och poliser har också döttrar.
2016-06-12, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du har rätt när det gäller hjälm och jacka.

Man väntade med att ta ut Lisa ur skåpet tills rättsläkaren kom, om
jag inte minns helt galet.

Som jag också skrev så tror jag inte på någon plantering.
Det va ett svar till hasselmuzen hur det skulle kunnat gå
till, men det spricker på jackan som sagt.

Strumpor, skor, byxor och trosor avlägsnades och förpackades innan LH lyftes ut ur skåpet, men det är möjligt att teknikerna gjorde den avklädningen först efter rättsläkaren anlänt. Minns inte alla detaljer där.
Senast redigerad av Prudent 2016-06-12 kl. 00:47.
2016-06-12, 01:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Visst kan man diskutera här. Mitt kommande besök i Kinnekulle har väckt intresse i förväg. Finns det verkligen ingen som känner till att där tror man inte att Nerius är den riktiga mördaren. Jag citerade bara Arne Jönsson son, Gustav, som en representant för den lokala opinionen. Men jag tog även upp jaktmästaren Marcus, som är av en annan åsikt från början. Hans intervju är daterad 13/06. Han hade tagit kontakt med polisen tidigare, men det framgår inte när.

Stefan Holm bor inte i Kinnekulle, utan i Lidköping, eller? Jag fick i finska debatten en fråga om hans motiv och svarade så gått som det är möjligt från tillgängliga materialet.

Jag är mycket besviken för att inspelningen av hans vittnesmål avbröts efter 36 minuter, jag tror att han talade mycket längre. Hoppas att jag får träff honom och höra hur han tänker nu när rättegången gick i hans väg. Jag tror att det finns många personer som vill tala med mig, det är så mycket som har blivit utan neutral samtal.

Du har ju missförstått allting.

Familjen Holm bor i ett litet samhälle utanför Skövde.

Jag har svårt att tro att han vill diskutera det här med någon över huvud taget. Särskilt inte någon som propagerar för att den överbevisade GM skulle vara oskyldig. Och särskilt inte med debattörer på fb. Jag kan ju bara gissa vad familjen H tycker om denna tråd och de som skriver i den, oavsett vad som skrivs.

Att folk tror att NB inte är GM är ju inte sant. Det är snarare så att folk har svårt att tro att någon som varit i ens närhet är kapabel till sådant. Då är det lättare att ta att GM är en utomstående.
Men det är ju inte så att alla som bor på Kinnekulle unisont anser att NB är oskyldig.

Det är ju du som inte förstår hur det mänskliga psyket fungerar på personer nära grova brott.

Man vill inte att GM är en man känner till.
Senast redigerad av PeoFallmo 2016-06-12 kl. 01:05.
2016-06-12, 04:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag har sagt detta förut.

Pappans självbehärskning är väl närmast övermänsklig. Jag tycker att rätten skulle tåla att släppa fram mera känslor, som i USA. Nu upprätthålls ett artificiellt lugn, som på ett symposium om Stagnelius dikter, medan samtalet avhandlar vinkeln på strypmärkena på den nyss levande kvinnans hals. Det ska väl föreställa saklighet och respekt - känslosamhet är det värsta svensken vet.

Situationen är ju grotesk och sprängfylld av underkvävda känslor. Lisas pappa sitter där som målsägare och anklagelsen gäller det ofattbara brottet av svaranden att beröva honom och familjen deras älskade dotter (och henne hennes liv, men detta kan hon inte själv tala för). Han borde tvärtom fått ordet och tillåtits rikta sina känslor direkt till motparten. Dramatiskt, visst, men genuint och verkligt.
Instämmer helt i dina åsikter.

Pappans självbehärskning ÄR närmast övermänsklig.
Att behöva sitta och lyssna på Rönnbäcks hånfulla och kränkande utläggningar torde vara mer än de flesta skulle tåla. Jag skulle själv absolut inte ha kunnat visa den enorma självbehärskning som Lisas pappa visade.
Att behöva sitta och lyssna på alla detaljer i mordet, teoretiskt och "platt" formulerat utan att få ge utlopp för sin förtvivlan, sin hjälplöshet, sin frustration och sin sorg - den livslånga sorg och saknad av sin älskade dotter, som mördaren Nerijus åsamkat honom och hans familj.

Pappan har fått den verkliga livstidsdomen, den största sorg och tomhet en människa kan känna.
Kan man som förälder drabbas av något hemskare än att ens barn rycks ifrån en på det groteska sätt som Lisa rycktes ifrån sin pappa och sin familj?
Kan man någonsin sluta tänka på vad det sista var som Lisa hann tänka på?
Kan man någonsin sluta tänka på hur länge och hur mycket Lisa fick lida?
Kan man någonsin sluta tänka på varför just hon skulle ha den dödliga oturen?

Det värdefullaste togs ifrån dem - deras älskade dotter och syster - på ett obeskrivligt vidrigt sätt.

Ens hjärta brister bara man snuddar vid dessa tankar som pappan och familjen har i sin förtvivlan och sorg.
2016-06-12, 05:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Frågan om Stefan Holms agerande kan diskuteras i finsk forum, men inte här. Jag vet faktiskt inte vad man överhuvud kan diskutera eftersom debattörerna går hela tiden på person och ställer retoriska frågor.

Mitt senaste inlägg tog fram den ända personen som vittnar om negativa egenskaper on Nerius, jaktchefen Marcus. Övrigt den allmänna meningen hos folk som känner Nerius personligen är, som Gustav Jansson utryckte det: Absurd, att han skulle vara sexual mördare. Han som onanerar på sin arbetsplats och även bajsar. Åklagarens bevis på sexualbrott är skrattresande. Den riktiga mördaren hade säkert en stark motiv, inte sexuell.

Jag ska ta en lill semester på Kinnekulla och höra vad folk säger. Finns det här någon som har gjort det? SR-konflikt gav en liten aning om detta.
1. Stefan Holms "agerande"? På vilket sätt tycker du att han inte agerat som en sörjande och förtvivlad pappa borde agera?

2. ALLA brukar förneka att någon i deras närhet är en bestialisk mördare - man VILL inte tro att det är sant (ungefär som ditt eget förnekande i fallet)

3. "Lill-semester" i Kinnekulle? Har man inte "stor-semester" för resten av livet om man är 80+ ?
Hade du tänkt dig att rapportera här sen på samma vis som du "rapporterar" om hur "Finlands media ser på LH-fallet" och länkar till forum där DU postar samma inlägg som här?
Lögn och förvanskning har fått ett namn och det är ditt.

4. Hur var nu ditt svar på min fråga, vilket tyckte Irina själv var värst - polisens förhör ELLER att Nerijus vill skylla mordet på henne och Aivaras? Och, i den "fajten", vem håller du på då, Irina eller Nerijus?

5. Hur hamnade egentligen Nerijus DNA på insidan av knäppningen till Lisas jeans? Vad gjorde hans fingrar där?
2016-06-12, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1. Stefan Holms "agerande"? På vilket sätt tycker du att han inte agerat som en sörjande och förtvivlad pappa borde agera?

2. ALLA brukar förneka att någon i deras närhet är en bestialisk mördare - man VILL inte tro att det är sant (ungefär som ditt eget förnekande i fallet)

3. "Lill-semester" i Kinnekulle? Har man inte "stor-semester" för resten av livet om man är 80+ ?
Hade du tänkt dig att rapportera här sen på samma vis som du "rapporterar" om hur "Finlands media ser på LH-fallet" och länkar till forum där DU postar samma inlägg som här?

4. Hur var nu ditt svar på min fråga, vilket tyckte Irina själv var värst - polisens förhör ELLER att Nerijus vill skylla mordet på henne och Aivaras? Och, i den "fajten", vem håller du på då, Irina eller Nerijus?

5. Hur hamnade egentligen Nerijus DNA på insidan av knäppningen till Lisas jeans? Vad gjorde hans fingrar där?

Det var väl inte NB´s Dna det var frugans.
2016-06-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
NB:s ! Läs FUP !
2016-06-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb

NEJ. NB:s. Däremot DNA från IB i Lisas trosa. Högst troligt överfört av NBs fingrar från en sexualakt med frugan dagen innan. NB var inte typen som tvättade sig i onödan.
2016-06-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

1. Det finns inga fingeravtryck så det där "fingersnacket", som tydligen först kom från SH, kan vi skippa.

2. Varför fanns inget DNA utanpå jeansen då? Det måste logiskt sett hamnat där först.

3. Varför finns inte skärpet med i din diskussion? (Eller glömde planteraren det?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in