Citat:
Tystnad är inte det samma som att han är fläckfri. Att nån inte "trätt fram" är väl inte nåt större mysterium - det sker knappast spontant om inte media gräver runt. Vad det gäller hans exfru så finns det väl ett gott skäl att hålla tyst och det är dottern: är mamman klok nog så besparar hon dottern att få strålkastaren på sig.
Det allra största mysteriet är, att absolut ingenting framkommit om att NB skulle ha varit våldsam förut. Inga barndomsvänner eller tidigare flickvänner har trätt fram och vittnat om detta. Varför är det så? Knappast för att det skulle finnas en rädsla för honom nu, då han är dömd till livstid och inom säker lås och bom. Fanns det något särskilt att berätta om NB från det hållet, hade vi hört det nu.
Däremot mer märkligt att inte media verkar nappa öht.
Från noll till hundra gällande mord med sexuellt motiv vore i sig udda beteende att skriva om likväl. I andra fall kartläggs ofta mördande sexualbrottslingar eller sexualsadister som levt dubbelliv - men troligen enklare jobb om personen mördar i sitt eget hemland. Nu är informationen splittrad mellan tre länder.
Hans mor skickar knappast signaler om att vilja prata om sin sons mindre charmerande sidor, hon framställer dem som perfekta (NB är rena föredömet gällande alkohol bland annat) så där han man nog knappast nåt att vänta i informationsväg.
.. Han kan inte vara skyldig för han är inte uppfostrad på det sättet som mamsen sa. Han har aldrig varit i slagsmål. Han dricker bara vid högtidliga tillfällen. Jag ställer mig tveksam till att modern inte skulle veta vad som hänt exet och hon måtte väl veta om att han inte har kontakt med dottern av nån anledning. Jag funderar dock kring om han är portad då hustrumisshandel låg till grund för skilsmässa:
Frågan är om det finns mer - för det verkar ytterst märkligt att han inte ens veta vart dottern bor.
För övrigt så har han nog matat morsan full med lögner och ihop med att hon vill själv framstå som en god fostrare så sitter nog detaljer långt inne. Strutsbeteende ligger nära till hands.
"Rädsla" för repressalier skriver du. I vissa kretsar finns andra kodex gällande att inte prata. Utöver detta så kan vissa firmor och företag inte vilja ha uppmärksamhet så det är tyst för den skull. Jag tror nämligen inte en enda sekund att NB är ren på den fronten med tanke på de fragment som trots allt framkommit (provocerat fram slagsmål utan anledning, kört rattfull, tvingats betala en försvunnen tv, flackat runt på svartjobb) ihop med att han är en lismande smilfink som beskrivs som lugn och snäll - men parallellt är en kvinnomisshandlare och främst på fyllan och nu sexualmördare.
Senast redigerad av develi 2016-06-28 kl. 13:51.
Senast redigerad av develi 2016-06-28 kl. 13:51.