2016-06-29, 01:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
Tack för den här utmärkta iakttagelsen.

Mycket tydligt och bra skrivet samt mycket insiktsfullt.

Håller med dig helt och hållet i detta som du tar upp.

Hur var det med före detta sambon ?
Han var ju förbjuden att träffa sin dotter .
Inga perfekta pappor som råkar ut för det eller vad tror du ?
Han muckade ofta gräl och slogs när han var yngre .
Aivaras var rädd för honom .
Han jävlades med Irina också emellanåt .
Ingen vidare svärmorsdröm va ?
Ingen vill numera ta hans namn i sin mun , därav tystnaden .
Alla har tagit avstånd från mördaren Nerijus .
Eller har du några andra uppgifter att komma med ?
2016-06-29, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Förutom föraktet mot svenskt rättsväsende så genomsyras dina inlägg av kvinnoförakt.
Nedlåtande, föraktfulla kommentarer om Adriana.
Förminskning av Lisas lidande, "det var minsann inget sexualsadistiskt mord."

Förvanskning av fakta. Det var inget "möte", Adriana och Nerijus såg bara varandra på håll tidigare.
Detta vittnar både A och H om. Ingen presentation, de såg NB på 20 meters håll.

"Svärfadern Arne" är den i sammanhanget som de flesta vet hur han är. Han är väldigt illa omtyckt i bygden och lär definitivt inte ha blivit mer populär nu efter att ha dragit dit mördaren från Litauen.
Självklart försvarar Arne sig själv när han försökte försvara Nerijus - hur dum måste inte Arne känna sig som blivit så totalblåst av smilfinken Nerijus? Hur ansvarslös och indirekt skyldig skulle inte han ha framstått OM han sagt något negativt om sin dräng Nerijus?
Jag har inget förakt mot svenskt rättsväsende så var har du fått det ifrån? Jag accepterar domen då den är baserad på det övertro på DNA som finns idag och säger att det kan ändras en dag men det finns många andra brister i denna utredning. Jag har heller inget kvinnoförakt så det är det nog dags för dig att ge dig med falska påståenden. Att jag inte gillar människor som Adriana är en sak men det har inget med hennes kön att göra utan vad hon gör och säger.

Du, flickan är död, mördad och för mig spelar det ingen roll hur för det är lika tragiskt hur det än gick till. Det är ni som älskar att maximera smärtan i detta mord för alla anhöriga och de som kände flickan genom att i text gotta er i åklagarens sjuka fantasier. Visst, det kan ha gått till som åklagaren fantiserar om men det kan också ha gått till på något annat sätt och det vet bara mördaren. För mig räcker mord, kanske strypning efter ett misslyckat våltäcktsförsök och sen någon underlig iscensättning av hägning och annat tok som tillhörigheterna. För mig räcker det till livstid ändå för någon har mördat en 17-årig flicka som hade ett helt liv framför sig. Hade åklagaren tagit den vägen istället så kanske det hade varit lite lättare att erkänna brottet för mördaren. Jag hade dock gärna sett mer stödbevis till denna DNA i form av fingeravtryck, spår av DNA på andra ställen eller ett fordon för transporten etc.

Förvanskning av fakta står du för, vad är ett möte? vilket avstånd behöver det vara? För mig räcker det med ögonkontakt och att man kan hälsa på varandra, 20m är gott nog om man inte har problem med synen. Du verkar vara närgången så du behöver kanske 1m? Jag har inte skrivit något om en presentation i föregående inlägg utan NB visste vem hon var i förhöret och Adriana borde förstå att arbetarna vid silon var Arnes män.

Så nu baktalar du Arne och det är ju förstås ok? Ni är roliga ni som blint stöttar åklagarens version.
2016-06-29, 01:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
1: svagheten är A:s tidsuppgift, den kan inte kontrolleras objektivt.

2: Gör hon? Det hon säger är väl att han var blond, ljus med raka drag och såg ut som en polack (plus några småsaker).
Fotokonfrontationen var undermålig, den strider mot flera punkter i polisens praxis, den borde inte tillmätts någon betydelse av hovrätten. Plus att hon sa att hon kanske såg Nejus tidigare den dagen, det ökar risken för felaktigt utpekande.
Vad hon sa sig uppleva i rättsalen ett halvår senare har minimal betydelse.
Och dålig engelska ja, det kanske inte ens var Medelplana mannen frågade efter.

3: Hade A sagt att han försökt gripa tag i henne eller varit hotfull på nåt sätt, då hade det varit en annan sak. Men så var icke fallet. A:s berättelse skildrar en helt harmlös händelse, som det sedan fantiserats kring.

Om du har rätt, varför knockade han henne inte och drog in henne bilen? Joggade hon iväg för snabbt kanske?

Vem var det om det inte var mördaren Nerijus hon träffade ?
Var det hans tvillingbror eller en dubbelgångare ?
Som det jävla fega as han är så ville han nog ha en mer undanskymd plats
för sina bestialiska sexfantasier än ute vid vägen .
Det var väl därför han ville ha med henne till bilen , fattar du inte det heller ?
Harmlös händelse ? Ja , det var ju bara tack vare Adrianas känsla för att det var något skumt .
Hade hon inte sprungit vidare kanske hon hade varit död idag .
2016-06-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och vem har berättat allt det, kanske hans bror? Eller har dom nu fått tag i hans dotter och fd kvinna och frågat? Dom kanske har fått ut någon form av register från Litauen som bevisar vad broden säger? Kanske mamman eller NB:s fru håller med brodern? Några barndomsvänner som kan bekräfta vad brodern säger? Kanske broder broderade historien allt han kunde genom att misskreditera NB för att komma ur häktet, är det ens möjligt i er tankevärld? Nej allt som talar emot NB måste vara sant eller hur?

Nej, NB är ingen svärmorsdröm med det tror jag få män från östaterna är.

Ja, det är fel att polis och media inte gräver mera i vad hans bror påstår, mycket fel eftersom det också är en del av åtalet senare.

Har du några uppgifter så förmedla dom gärna.
2016-06-29, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis 12

Det är inte sant att han var förbjuden att träffa sin dotter.
Det är inte sant att han ofta slogs när han var yngre.
Han aldrig hamnat i slagsmål i skolan. De uppfostrades att undvika konflikter.
Han kommer från hederlig familj.
Aivaras var inte rädd för honnom.
Nerijus hjälpte sin bror när Aivaras hade problem och tog hand om honnom.
Senast redigerad av Sudharma 2016-06-29 kl. 02:24.
2016-06-29, 02:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma

Bevisa att du har rätt .
Bevisa att Aivaras ljuger eller hittar på när han säger detta om Nerijus .
Du kan lägga ner nu , vi har genomskådat dig för länge sen .
Och fortfarande är detta ointressant .
Det är inte vad han gjort tidigare han är dömd för .
Han sitter inburad för mordet på Lisa eller har du inte fattat det ännu efter ett helt år .
Vad han har gjort förut påverkar inte ett jävla skit vad han gjorde mot Lisa .
Han är en sketet fegt jävla svin som ger sig på en försvarlös ung kvinna för
att få utlopp för sina sjuka sexfantasier .
Inget du skriver ändrar på detta faktum .
Ut med helvetet ur Sverige och hem till råttorna i Litauen .
Senast redigerad av boidis12 2016-06-29 kl. 02:55.
2016-06-29, 05:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
1: svagheten är A:s tidsuppgift, den kan inte kontrolleras objektivt.

2: Gör hon? Det hon säger är väl att han var blond, ljus med raka drag och såg ut som en polack (plus några småsaker).
Fotokonfrontationen var undermålig, den strider mot flera punkter i polisens praxis, den borde inte tillmätts någon betydelse av hovrätten. Plus att hon sa att hon kanske såg Nejus tidigare den dagen, det ökar risken för felaktigt utpekande.
Vad hon sa sig uppleva i rättsalen ett halvår senare har minimal betydelse.
Och dålig engelska ja, det kanske inte ens var Medelplana mannen frågade efter.

3: Hade A sagt att han försökt gripa tag i henne eller varit hotfull på nåt sätt, då hade det varit en annan sak. Men så var icke fallet. A:s berättelse skildrar en helt harmlös händelse, som det sedan fantiserats kring.

Om du har rätt, varför knockade han henne inte och drog in henne bilen? Joggade hon iväg för snabbt kanske?
Hur ser en polack ut? Vad är största skillnaden mellan en polack och en litauer? Du tror möjligen inte att Adriana menade att mannen hade öststatsutseende? Jag har en god vän som är polska, hon kan inte se skillnad på en polack, ryss eller litauer - tror du att Adriana kunde det?

Även fast Nerijus ser väldigt olika ut på olika bilder - det har många här uppmärksammat - så pekade Adriana ut honom två gånger som den som var mest lik.

Varför skulle Nerijus knocka sitt offer? Precis som nästa dag när han lurade Lisa över vägen till ladan. Han vill ju verka ofarlig för att LURA henne in i bilen där han är säker på att kunna övermanna henne och utan att någon ser. Knockar han henne så kan han sen inte heller njuta av att se dödsrädslan i hennes ögon eller att känna kontrollen, att hon gör motstånd vilket triggar sexualsadisten.

BILEN är hans säkra, kända område.
LADAN är hans säkra, kända område.
BYSSJAN är hans säkra, kända område.
Fritt ute i naturen vid väg är INTE hans kända, säkra område.
2016-06-29, 05:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag har inget förakt mot svenskt rättsväsende så var har du fått det ifrån? Jag accepterar domen då den är baserad på det övertro på DNA som finns idag och säger att det kan ändras en dag men det finns många andra brister i denna utredning. Jag har heller inget kvinnoförakt så det är det nog dags för dig att ge dig med falska påståenden. Att jag inte gillar människor som Adriana är en sak men det har inget med hennes kön att göra utan vad hon gör och säger.

Du, flickan är död, mördad och för mig spelar det ingen roll hur för det är lika tragiskt hur det än gick till. Det är ni som älskar att maximera smärtan i detta mord för alla anhöriga och de som kände flickan genom att i text gotta er i åklagarens sjuka fantasier. Visst, det kan ha gått till som åklagaren fantiserar om men det kan också ha gått till på något annat sätt och det vet bara mördaren. För mig räcker mord, kanske strypning efter ett misslyckat våltäcktsförsök och sen någon underlig iscensättning av hägning och annat tok som tillhörigheterna. För mig räcker det till livstid ändå för någon har mördat en 17-årig flicka som hade ett helt liv framför sig. Hade åklagaren tagit den vägen istället så kanske det hade varit lite lättare att erkänna brottet för mördaren. Jag hade dock gärna sett mer stödbevis till denna DNA i form av fingeravtryck, spår av DNA på andra ställen eller ett fordon för transporten etc.

Förvanskning av fakta står du för, vad är ett möte? vilket avstånd behöver det vara? För mig räcker det med ögonkontakt och att man kan hälsa på varandra, 20m är gott nog om man inte har problem med synen. Du verkar vara närgången så du behöver kanske 1m? Jag har inte skrivit något om en presentation i föregående inlägg utan NB visste vem hon var i förhöret och Adriana borde förstå att arbetarna vid silon var Arnes män.

Så nu baktalar du Arne och det är ju förstås ok? Ni är roliga ni som blint stöttar åklagarens version.

"En historia som dessutom kan vara en tjejs fantasier för att få uppmärksammhet" - b.la så skrev du och är inte detta förnedrande och kvinnoföraktande? Du har också skrivit tidigare att du "känner till typen", d.v.s en sån som Adriana är. Om inte detta är kvinnoförakt och nedlåtande skrivet, då kan jag säga att det du skriver om fallet är enbart en mans fantasier för att få uppmärksamhet och att jag känner igen typen.

Adriana och Nerijus har inte haft ögonkontakt, hon har inte sett honom på nära håll utan på avstånd uppe i silon. Punkt.

Så Arne tillhör en av de som man INTE får ta upp något negativt om, precis som med Nerijus och Irina? Förstår du inte själv varför jag tog upp det här med Arne? Du skrev att "Arne nog känner Adriana bäst och vet hur hon är", därför svarade jag med att berätta vad folk som bor i området tycker om Arne eftersom jag känner folk som bor där.

Nerijus är dömd för mordet och domstolarna menar att motivet var sexuellt, detta baserar de på detaljerna i fallet med silvertejpen, hängning, upp/neddragna kläder och att ingen penetrering skett utan att kroppen "bara" blottats - vilket professor Långström gett sin förklaring till som sakkunnig, han har visat på vad forskningen säger om sådana sexualsadistiska förövare och vad de vill uppnå med sina gärningar.
Domstolen anger att motivet var "sexuellt", det är korrekt.
Domstolen får inte och ska inte ställa någon diagnos vilket sexualsadism är.
2016-06-29, 05:57
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det här låter som en dåres försvarstal.
Nu får du allt visa källa och bevis för det du påstår eftersom motsatsen framkommit i förhören.
OBS! Rönnbäck och Nerijus mor räknas inte till trovärdiga källor.
2016-06-29, 10:10
Medlem
Citat:

Jag tror jag skall citera dig här: Inte mycket fakta i det du skrev.
2016-06-29, 10:18
Medlem
Citat:

Fotokonfrontationen var undermålig, den strider mot flera punkter i polisens praxis, den borde inte tillmätts någon betydelse av hovrätten.

Berätta lite grand om denna praxis för oss som inte har instruktionsboken så lättillgänglig.
Senast redigerad av X-pert 2016-06-29 kl. 10:40.
2016-06-29, 11:27
Medlem
vFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1: Hur ser en polack ut? Vad är största skillnaden mellan en polack och en litauer? Du tror möjligen inte att Adriana menade att mannen hade öststatsutseende? Jag har en god vän som är polska, hon kan inte se skillnad på en polack, ryss eller litauer - tror du att Adriana kunde det?

2: Även fast Nerijus ser väldigt olika ut på olika bilder - det har många här uppmärksammat - så pekade Adriana ut honom två gånger som den som var mest lik.

3: Varför skulle Nerijus knocka sitt offer? Precis som nästa dag när han lurade Lisa över vägen till ladan. Han vill ju verka ofarlig för att LURA henne in i bilen där han är säker på att kunna övermanna henne och utan att någon ser. Knockar han henne så kan han sen inte heller njuta av att se dödsrädslan i hennes ögon eller att känna kontrollen, att hon gör motstånd vilket triggar sexualsadisten.

BILEN är hans säkra, kända område.
LADAN är hans säkra, kända område.
BYSSJAN är hans säkra, kända område.
Fritt ute i naturen vid väg är INTE hans kända, säkra område.

Numrerat:

1: kommentaren gällde ditt felaktiga påstående att Adriana lämnat bra signalement en tid före fotokonfrontationen.
Din utläggning om "polack" är irrelevant, i detta fall betyder polack och öststatlook samma sak, Adriana nämner båda i förhör.

2: Hon var inte säker, och hon valde mellan flera bilder. Och fotoutpekningen borde ogiltigförklarats. Vem som helst hade med uteslutningsmetoden kunnat prestera samma osäkra utpekande som Adriana.

3: Knocka, övermanna, kalla det vad du vill, på nåt sätt måste han ju få henne sluta sprattla, skrika och stoppa henne från att ta sig därifrån. Det blir knappast enklare om de sitter i en bil.

A sa inte att han försökte få in henne i bilen. A sa att hon inte var rädd och att han inte var hotfull. Att en karta finns i en bil betyder inte att man måste kliva in i bilen.
Objektivt sett var karthändelsen helt harmlös.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in