Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag har inget förakt mot svenskt rättsväsende så var har du fått det ifrån? Jag accepterar domen då den är baserad på det övertro på DNA som finns idag och säger att det kan ändras en dag men det finns många andra brister i denna utredning. Jag har heller inget kvinnoförakt så det är det nog dags för dig att ge dig med falska påståenden. Att jag inte gillar människor som Adriana är en sak men det har inget med hennes kön att göra utan vad hon gör och säger.
Du, flickan är död, mördad och för mig spelar det ingen roll hur för det är lika tragiskt hur det än gick till. Det är ni som älskar att maximera smärtan i detta mord för alla anhöriga och de som kände flickan genom att i text gotta er i åklagarens sjuka fantasier. Visst, det kan ha gått till som åklagaren fantiserar om men det kan också ha gått till på något annat sätt och det vet bara mördaren. För mig räcker mord, kanske strypning efter ett misslyckat våltäcktsförsök och sen någon underlig iscensättning av hägning och annat tok som tillhörigheterna. För mig räcker det till livstid ändå för någon har mördat en 17-årig flicka som hade ett helt liv framför sig. Hade åklagaren tagit den vägen istället så kanske det hade varit lite lättare att erkänna brottet för mördaren. Jag hade dock gärna sett mer stödbevis till denna DNA i form av fingeravtryck, spår av DNA på andra ställen eller ett fordon för transporten etc.
Förvanskning av fakta står du för, vad är ett möte? vilket avstånd behöver det vara? För mig räcker det med ögonkontakt och att man kan hälsa på varandra, 20m är gott nog om man inte har problem med synen. Du verkar vara närgången så du behöver kanske 1m? Jag har inte skrivit något om en presentation i föregående inlägg utan NB visste vem hon var i förhöret och Adriana borde förstå att arbetarna vid silon var Arnes män.
Så nu baktalar du Arne och det är ju förstås ok? Ni är roliga ni som blint stöttar åklagarens version.
"En historia som dessutom kan vara en tjejs fantasier för att få uppmärksammhet" - b.la så skrev du och är inte detta förnedrande och kvinnoföraktande? Du har också skrivit tidigare att du "känner till typen", d.v.s en sån som Adriana är. Om inte detta är kvinnoförakt och nedlåtande skrivet, då kan jag säga att det du skriver om fallet är enbart en mans fantasier för att få uppmärksamhet och att jag känner igen typen.
Adriana och Nerijus har inte haft ögonkontakt, hon har inte sett honom på nära håll utan på avstånd uppe i silon. Punkt.
Så Arne tillhör en av de som man INTE får ta upp något negativt om, precis som med Nerijus och Irina? Förstår du inte själv varför jag tog upp det här med Arne? Du skrev att "Arne nog känner Adriana bäst och vet hur hon är", därför svarade jag med att berätta vad folk som bor i området tycker om Arne eftersom jag känner folk som bor där.
Nerijus är dömd för mordet och domstolarna menar att motivet var sexuellt, detta baserar de på detaljerna i fallet med silvertejpen, hängning, upp/neddragna kläder och att ingen penetrering skett utan att kroppen "bara" blottats - vilket professor Långström gett sin förklaring till som sakkunnig, han har visat på vad forskningen säger om sådana sexualsadistiska förövare och vad de vill uppnå med sina gärningar.
Domstolen anger att motivet var "sexuellt", det är korrekt.
Domstolen får inte och ska inte ställa någon diagnos vilket sexualsadism är.