2016-05-12, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
En gång precis innan jul tog tullen mitt paket. Annars tycker jag svensk tull är mycket slapp och man bör knappast oroa sig för det händer inte nåt alls.

Vilka kvantiteter lurar du tullen på då?

Kom inte med ett 20pack tram.....
Citera
2016-05-12, 13:45
Medlem
Kalashs avatar
Om man, rent hypotetiskt, skulle råka ut för att en försändelse med Noopept fastnar i tullen, och ett brev kommer från postnord att det behövs kompletterande uppgifter. Låt oss säga att uppgifterna som saknas är faktura/kvitto med varubeskrivning på innehållet. Bör man vidta aktsamhet och se det som en förlorad försändelse? Eller skicka uppgifterna och hoppas på det bästa? Det är ju trots allt inget olagligt... Vi kan säga att försändelsen kommer utifrån EU och innehåller ca 50g

Högst tacksam för svar
Citera
2016-05-17, 11:36
Medlem
Zot^s avatar
Har ett skumt paket att hämta upp. Beställde knark utan tracking nr och får över 2 veckor senare ett paket med reg nr att hämta ut. Har ingen lust alls att hämta upp detta paket. Det är förmodligen mitt knark men jag beställde inte med tracking.

Har tullen öppnat brevet och skickat en avi som dem vill att jag nappar på? Brevet är beställt till min anonyma postbox så om jag inte hämtar upp AVIn finns det inte mycket dem kan göra...
Citera
2016-05-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Har ett skumt paket att hämta upp. Beställde knark utan tracking nr och får över 2 veckor senare ett paket med reg nr att hämta ut. Har ingen lust alls att hämta upp detta paket. Det är förmodligen mitt knark men jag beställde inte med tracking.

Har tullen öppnat brevet och skickat en avi som dem vill att jag nappar på? Brevet är beställt till min anonyma postbox så om jag inte hämtar upp AVIn finns det inte mycket dem kan göra...

Beställar du samma mängd som alltid, känns det lurt att få en AVI... är det en sån avi som du måste skriva på så skulle jag låta det vara.
Citera
2016-05-18, 09:13
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Beställar du samma mängd som alltid, känns det lurt att få en AVI... är det en sån avi som du måste skriva på så skulle jag låta det vara.

Säljaren måste ha knarkat för mycket för denna skickade REK när jag specifikt sagt att jag inte vill ha det samt att jag inte betalat för det heller och det kostar ju extra så jag står som ett frågetecken till hur man blir så in i urbota efterbliven men som tur är så är brevet inte inrikes så om jag skiter i att hämta ut det så har jag luskat ut att det åker tillbaka till avsändarlandet och sen är det deras problem.

Fyfan jag blir så jävla trött ibland. Hellre 500 spänn i sjön än att plocka upp brevet och röjja min identitet. Postboxen är forever värdelös efter det ju. Dessutom så är det ju såklart inte mitt riktiga namn på boxen.
Senast redigerad av Zot^ 2016-05-18 kl. 09:17.
Citera
2016-05-18, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Derileec
vart borta från allt som har att göra med att beställa på darknet.
Och vill uppdatera mig:

Ni som beställer vilka länder är fortfarande safe?
Pm:a mig och skriv inte i tråden så tull/polis ser (noja jag vet)

1. Flashback ska vara ett forum med fri information för alla.

2. Vad säger att du ej är tull/polis.
Citera
2016-06-30, 18:07
Medlem
Undrar hur det är i dagsläget med att beställa från Holland? Vad tror ni chansen är att ett paket med 5-10g MDMA kommer fram om det är från en säljare med bra stealth?
Citera
2016-07-01, 12:43
Medlem
svesse88s avatar
tja. Beställt lite grejer denna veckan från olika håll, men olika dagar har fått de på 123 dagar men nu har de gått 4-5 dagar, har posten rätt att öppna brev???? Och i så fall kan man åka dit, när de står ens adress. Ser ju att det kommit förbi tullen så. mvh
Citera
2016-07-02, 15:56
Medlem
Hej, har ingen koll på sådana här saker alls så kan någon klargöra ifall det är lagligt att beställa Phenibut samt piracetam (te x phenylpiracetam) från nätet?

Alltså utan några skumma brevlådor, deep webs eller bitcoins och annat besvär. Är det lagligt, säkert och möjligt att bara handla dessa från en "vanlig" internetbutik?
Citera
2016-07-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfree
Hej, har ingen koll på sådana här saker alls så kan någon klargöra ifall det är lagligt att beställa Phenibut samt piracetam (te x phenylpiracetam) från nätet?

Alltså utan några skumma brevlådor, deep webs eller bitcoins och annat besvär. Är det lagligt, säkert och möjligt att bara handla dessa från en "vanlig" internetbutik?
Jag tog chansen att beställa phenibut i dag från USA. Kollade på shoppar från England men de verkar vara klassat där nu. Det är klassat som läkemedel i Sverige och inte som narkotika.
Man lär ju inte dömas för narkotikabrott i alla fall. Jag antar att tullen i värsta fall förstör grejerna. Har svårt att tro att polisen jagar mig för detta.
Citera
2016-07-04, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svesse88
tja. Beställt lite grejer denna veckan från olika håll, men olika dagar har fått de på 123 dagar men nu har de gått 4-5 dagar, har posten rätt att öppna brev???? Och i så fall kan man åka dit, när de står ens adress. Ser ju att det kommit förbi tullen så. mvh

Har det passerat tullen e det lugnt.
Posten har så in i helvete med brev och paket som ska ut innan alla industriarbetare går på semester

Jobbat där i 3-4år förr så vet hur det är.
Kommer nog. Väntar själv 1 order som tagit tid.
Posten får inte öppna det är privat men om dom misstänker att det är droger kan dom anmäla det.
Är du dömd sen tidigare och bor i liten by e chansen stor dom har koll. J
Citera
2016-10-21, 11:46
Medlem
Hei,jeg er norsk,men har en adresse i Sverige som jeg bestiller til.Det har gått bra til nå,men min siste pakke har ikke kommet,og jeg har ventet snart en måned...Hvor lang tid tar det før tullen sender ut et slikt brev som dere snakker om?Og hva er det verste jeg kan forvente om den er stoppet?
Det er legemiddel,men ikke narkotikaklassifisert.

Tusen takk på forhånd for svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in