Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-07-03, 20:56
Medlem
Hej!
Ska köpa lägenhet i Solna eller Sundbyberg och undrar vilka områden man ska satsa på? Vill ha bra kommunikationer till ffa KI, att området ska kännas tryggt och säkert och det får gärna finnas gym och matbutik i närheten. Ni får gärna skriva om det är något område som bör undvikas.

Tack på förhand!
/ icke stockholmare
Citera
2016-07-03, 21:43
Medlem
Shamdons avatar
Solna är inte så gigantiskt. Allt finns i princip på gångavstånd. Eller alltså, det beror lite mer på adress inom området och hur långt man orkar bära sina matkassar. Nu var det länge sedan jag hade koll, men tills någon mer uppdaterad krabat kommer och upplyser oss kan du titta på:

Välj:
Råsunda.
Skytteholm.
Haga.
Sumpan.
Ulriksdal.

Nja:
Bergshamra
Västra Skogen.

Undvik:
Huvudsta.
Hagalund.
Citera
2016-07-03, 22:25
Medlem
UngeHerrProms avatar
Västra solna, huvudsta, (jungrfru dansen) och västra skogen, det är okej liksom, finns gym och matbutik, men kanske inte så säkert på kvällen och ser inte så jävla trevligt ut heller, sen har vi förstås det legendariska blåkulla, håll dig borta därifrån.
Bergshamra är meh ganska tråkigt bara.
Allt annat är jävligt bra
förutom max, håll dig borta från max, fyllt med orten grabbar.
Citera
2016-07-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Solna är inte så gigantiskt. Allt finns i princip på gångavstånd. Eller alltså, det beror lite mer på adress inom området och hur långt man orkar bära sina matkassar. Nu var det länge sedan jag hade koll, men tills någon mer uppdaterad krabat kommer och upplyser oss kan du titta på:

Välj:
Råsunda.
Skytteholm.
Haga.
Sumpan.
Ulriksdal.

Nja:
Bergshamra
Västra Skogen.

Undvik:
Huvudsta.
Hagalund.

Tack för svar! Är hela Sundbyberg bra alltså? Fick för mig att Hagalund var bra, tur att jag frågade er här först!
Citera
2016-07-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Västra solna, huvudsta, (jungrfru dansen) och västra skogen, det är okej liksom, finns gym och matbutik, men kanske inte så säkert på kvällen och ser inte så jävla trevligt ut heller, sen har vi förstås det legendariska blåkulla, håll dig borta därifrån.
Bergshamra är meh ganska tråkigt bara.
Allt annat är jävligt bra
förutom max, håll dig borta från max, fyllt med orten grabbar.

Oj, Blåkulla, vilket område omfattar detta på kartan? Typ vilka gator?
Okej, vad är Max? Eller menar du hamburgerkedjan?
Citera
2016-07-03, 23:22
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaam
Hej!
Ska köpa lägenhet i Solna eller Sundbyberg och undrar vilka områden man ska satsa på? Vill ha bra kommunikationer till ffa KI, att området ska kännas tryggt och säkert och det får gärna finnas gym och matbutik i närheten. Ni får gärna skriva om det är något område som bör undvikas.

Tack på förhand!
/ icke stockholmare
Gå till http://www.val.se och leta upp valresultaten för de kommuner som du är intresserad av.
De områden där det var många som röstade på s, v, sd, mp, fi ska du undvika.

Sumpan har du på
http://www.val.se/val/val2014/slutre.../83/index.html
Områden att undvika där blir alltså Hallonbergen, Rissne, Storskogen.

Solna har du på
http://www.val.se/val/val2014/slutre.../84/index.html
där får leta själv, klicka på dubbelpilarna för att sortera kolumnerna
Citera
2016-07-04, 00:31
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Oj, Blåkulla, vilket område omfattar detta på kartan? Typ vilka gator?
Okej, vad är Max? Eller menar du hamburgerkedjan?
Blåkulla eller hagalund är dom blåa plåthöghusen i solna. inte så trevligt där.
Med max menar jag hamburger kedjan, vid fotbolls planerna bredvid frösunda leden så ligger det ett max, mycket orten boys från hela västerort som åker dit av någon anledning.
Citera
2016-07-04, 00:44
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Tack för svar! Är hela Sundbyberg bra alltså? Fick för mig att Hagalund var bra, tur att jag frågade er här först!
Sundbyberg är sådär, i sundbyberg vill du undvika rissne, lilla alby och möjligtvis hallongbergen, (hallonbergen är ganska trevligt dock ibland)
Jag håller på att göra en karta åt dig där du ser vad ska undvika i solna iallafall.
Citera
2016-07-04, 00:57
Medlem
UngeHerrProms avatar
Här har du en karta, http://imgur.com/M9clZ5Q
Det som är omringat i rött är dom lite mer "farliga" områdena, rekommenderar att du åker dit och kollar runt och pratar med folk där.
Citera
2016-07-04, 16:38
Medlem
Komiskt hur dålig koll folk har som svarar i denna tråd. TS lyssnar på dem på egen risk. Hur kan man t.ex. påstå att Lilla Alby är ett problemområde?? Det är fullt av svindyra nya bostadsrätter (särskilt närmast Bällstaån) och hyresrätterna har 10+ års kötid.

Det finns inte längre några "dåliga"/farliga områden i Solna och Sumpan. Hagalund/Blåkulla, Hallonbergen och Rissne är väl det närmaste man kommer men seriöst de är inte det minsta farliga eller ens obehagliga år 2016. De trevligaste områdena är Råsunda (Solna) och centrala Sumpan. Övriga områden i dessa kommuner (förutom Duvbo som är ett villaområde och Ursvik som är helt nybyggt) är tråkiga och småfula men lugna och med bra kommunikationer. Vill du ha nära till KI och KS kan Haga Norra eller området runt St Angsars väg vara ngt att satsa på men om du har råd så köp i Råsunda.
Citera
2016-07-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Välj:
Råsunda.
Skytteholm.
Haga.
Sumpan.
Ulriksdal.

Nja:
Bergshamra
Västra Skogen.

Undvik:
Huvudsta.
Hagalund.

Detta tycker jag 2016.

Välj
Råsunda.
Skytteholm.
Haga.
Sumpan.
Ulriksdal.
Huvudsta.
Bergshamra.
Västra Skogen.

Nja
Hagalund

Du överlever alla områden, jag lovar Bör tilläggas att Hagalund skall få tunnelbana, en investering där kanske inte är så tokig.
Senast redigerad av empa85 2016-07-06 kl. 22:37.
Citera
2016-07-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Komiskt hur dålig koll folk har som svarar i denna tråd

Instämmer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera