Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
HJÄLP! VAD HAR JAG GJORT MED MIN PENIS!!??!?!? Länge sedan man kände sig såhär vilsen.

Ska jag ha förhuden "neddragen" och blotta ollonet eller inte? Har gjord en "halv" som jag förstår det, vad är skillnaden egentligen?

Vad frågar du om egentligen? Har du gjort en halv och ej är nöjd? Hel görs framför allt om det är riktigt trångt.
Citera
2016-07-04, 13:35
Medlem
Opererade mig för en vecka sedan - det är en relativt stor svullnad bredvid/under ollonet, ungefär i storleken halva ollonet. Tänk er som en chokladtäckt cashewnöt ...

Någon som har erfarenhet av samma svullnad? Är det inflammerat tror ni??
Citera
2016-07-04, 19:47
Medlem
Hur gamla var ni när ni gjorde omskärelsen?
Citera
2016-07-06, 03:35
Medlem
TriggerXs avatar
Ni som tränar och har gjort en operation:

Hur länge var ni borta från gym/träning efter operation?
Citera
2016-07-08, 02:23
Medlem
Hejsan

Jag opererades för 3 dagar sedan och valde att inte operera bort hela förhuden då läkaren sa att jag hade såpass mycket extra förhud att det nog räcker att täcka ollonet i alla fall, men jag har ett litet problem. Jag vet inte hur det ska gå till för att komma åt att tvätta. Jag har inte det minsta ont i vila eller när jag går runt, känns bara lite obehagligt för att det är lite svullet, speciellt vid erektion. Men jag kan inte dra bak förhuden mer än 1-2 millimeter innan det gör oerhört ont.

Så borde jag vänta några dagar till och låta det läka lite till i fred innan jag är där och pillar eller borde jag höra med urologen? Jag har verkligen noll koll på hur mycket det har läkt, såg lite blod när jag torkade bort urinen från den lilla del jag kan se igår kväll (36 timmar efter operationen) men ingenting efter det.
Citera
2016-07-08, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samuelmusslan
Hur gamla var ni när ni gjorde omskärelsen?

Fyller 21 nu i sommar, gjorde operationen i tisdags.
Citera
2016-07-08, 16:27
Medlem
thisishappinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Ni som tränar och har gjort en operation:

Hur länge var ni borta från gym/träning efter operation?
Öhm. Ta två veckor i alla fall innan du gör tunga lyft och sådär. Annars känner du det rätt tydligt när det börjar kännas okej att göra sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av Iamsoft
Hejsan

Jag opererades för 3 dagar sedan och valde att inte operera bort hela förhuden då läkaren sa att jag hade såpass mycket extra förhud att det nog räcker att täcka ollonet i alla fall, men jag har ett litet problem. Jag vet inte hur det ska gå till för att komma åt att tvätta. Jag har inte det minsta ont i vila eller när jag går runt, känns bara lite obehagligt för att det är lite svullet, speciellt vid erektion. Men jag kan inte dra bak förhuden mer än 1-2 millimeter innan det gör oerhört ont.

Så borde jag vänta några dagar till och låta det läka lite till i fred innan jag är där och pillar eller borde jag höra med urologen? Jag har verkligen noll koll på hur mycket det har läkt, såg lite blod när jag torkade bort urinen från den lilla del jag kan se igår kväll (36 timmar efter operationen) men ingenting efter det.
Nej fan, låt det vara. Första veckan är typ svullnad och stelhet deluxe och det får du ta! Svullnaden och smärtan släpper gradvis veckorna efter det men det är bara att rengöra det du kan lite försiktigt och vänta tills du känner att det går att göra utan alldeles för stor smärta så du inte sabbar stygn eller sådär, då blir det inte så vackert slutresultat!
Citera
2016-07-08, 21:33
Medlem
tarsiers avatar
Alltså, hur vet man om man är i behov av något ingrepp?

Har aldrig haft sex eller så, så det är svårt att veta...men vore ju lite synd att bara "nej, min förhud är trång, sorry det här går inte" när det väl händer.
när jag runkar drar jag aldrig tillbaka förhuden helt över ollonet, även om jag kan göra det utan några problem om det görs i "normal" takt (dvs inte runkar).

Kommer ihåg att när jag var yngre (typ 12, 13) gick det inte alls att dra tillbaka men efter att ha läst på någon sida att man kunde duscha varmt och dra tillbaka den så kunde det lossna så gick det efter ett tag. har även såna där knottror på ollonet.
Citera
2016-07-08, 21:44
Medlem
thisishappinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarsier
Alltså, hur vet man om man är i behov av något ingrepp?

Har aldrig haft sex eller så, så det är svårt att veta...men vore ju lite synd att bara "nej, min förhud är trång, sorry det här går inte" när det väl händer.
när jag runkar drar jag aldrig tillbaka förhuden helt över ollonet, även om jag kan göra det utan några problem om det görs i "normal" takt (dvs inte runkar).

Kommer ihåg att när jag var yngre (typ 12, 13) gick det inte alls att dra tillbaka men efter att ha läst på någon sida att man kunde duscha varmt och dra tillbaka den så kunde det lossna så gick det efter ett tag. har även såna där knottror på ollonet.
Det är mer synd att göra det i onödan om det inte behövs... Ha sex så bör det rätta till sig ganska snabbt. Det gör det för de flesta.
Citera
2016-07-10, 00:08
Medlem
Dareioss avatar
Vem kontaktar jag om jag vill göra en omskärelse? Närmaste vårdcentral?

Just nu är jag tvungen att ta ett varmt bad för att kunna rengöra ollonet från smegma och ibland känns det som om att det ska fastna där nere, men jag brukar fixa det över ollonet igen.

Är det att föredra att operera bort hela förhuden eller endast det som behövs? Om man bortser från känslan av sex som är enligt mig irrelevant eftersom min vardagsbekvämlighet går först, är då hela förhuden bortopererad att föredra?

Hur går stygnen i de båda fallen? Eller får man endast stygn om man inte tar bort allt?

Tacksam för svar.
Citera
2016-07-10, 15:38
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
Vem kontaktar jag om jag vill göra en omskärelse? Närmaste vårdcentral?

Just nu är jag tvungen att ta ett varmt bad för att kunna rengöra ollonet från smegma och ibland känns det som om att det ska fastna där nere, men jag brukar fixa det över ollonet igen.

Är det att föredra att operera bort hela förhuden eller endast det som behövs? Om man bortser från känslan av sex som är enligt mig irrelevant eftersom min vardagsbekvämlighet går först, är då hela förhuden bortopererad att föredra?

Hur går stygnen i de båda fallen? Eller får man endast stygn om man inte tar bort allt?

Tacksam för svar.

Närmaste vårdcentral är en bra start. Hur mycket som behövs ta bort varierar, för vissa räcker det med att operera bort delar av förhuden, för andra behövs allt tas bort. Det lättaste är att diskutera det med läkaren som ska operera.

Stygn får du alltid, oavsett hur operationen går till. Du får då stygn som bryts ner efter några veckor och behöver inte gå på något återbesök för att få stygn bortplockade.
Citera
2016-07-20, 04:16
Medlem
Ni som gjort en "halv omskärelse", hur lång tid tog det för er innan ni kunde dra ner förhuden och blotta ollonet efter operationen? Många av stygnen har nu ramlat bort 2 veckor efter operationen men inte en suck i världen att det ska gå just nu. Börjar bli lite sugen på att ringa urologen och be om ett återbesök för de sa ju att efter 2-3 dagar ska den bak så man kan tvätta där, lite jobbigt när man efter två veckor fortfarande inte kommer åt. Man vill ju att läkningsprocessesen ska vara över så fort som möjligt men samtidigt vill man ju inte genomlida att behöva spendera två dagar på sjukhuset igen, så någon med erfarenhet får gärna berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in