2016-07-28, 12:02
Medlem
För någon månad sedan startade jag en redovisningsbyrå och det går lite segt med att skaffa kunder.

Har ny några tips?
Citera
2016-07-28, 12:11
Medlem
Zer0Shits avatar
Reklam.
Citera
2016-07-28, 12:13
Medlem
Shamdons avatar
Försäljning är en beprövad metod. Man kan också berätta om att man står till tjänst medels reklam.

Vad har du gjort hittills och varför fungerar inte det? Varför ska mitt företag använda dig istället för vår normala redovisningsbyrå? Du får nog utveckla din trådstart något om det ska vara lönt att hjälpa dig.
Citera
2016-07-28, 12:48
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Du måste helt enkelt marknadsföra dig.
Kunden måste veta två saker.
Att du finns!
Och
Varför de ska välja dig!
Citera
2016-07-28, 12:51
Medlem
virablatiras avatar
Som shamdon sa, du får nog utveckla tråden om du vill ha hjälp. Spontant tänker jag mig att redovisningsbrå inte är något man spontant byter och att införsäljningen tar tid eftersom det ofta är flera personers beslut. Det är bökigt eller låter bökigt att behöva byta byrå så att presentera något attraktivt och inte bara lägre pris i kombination med att ni inte ger kunden ångest för ev problem ett byte kan innebära.
En enklare införsäljning kan ju vara mot nybildade företag som ännu inte har någon redovisningsbyrå. Går ju att köpa loss register på nybildade bolag eller marknadsföra sig i forum där nya företag förekommer. Kanske någon nyföretagarmässa eller liknande?
Citera
2016-07-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Försäljning är en beprövad metod. Man kan också berätta om att man står till tjänst medels reklam.

Vad har du gjort hittills och varför fungerar inte det? Varför ska mitt företag använda dig istället för vår normala redovisningsbyrå? Du får nog utveckla din trådstart något om det ska vara lönt att hjälpa dig.

Så här långt har jag köpt in mig på Offerta, haft ett erbjudande i Metro och fått upp en banner på betterprices.se, samt lite små annonser på Facebook. Hur menar du försäljning.

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Du måste helt enkelt marknadsföra dig.
Kunden måste veta två saker.
Att du finns!
Och
Varför de ska välja dig!
Ja, jag vet men det är svårt speciellt det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Som shamdon sa, du får nog utveckla tråden om du vill ha hjälp. Spontant tänker jag mig att redovisningsbrå inte är något man spontant byter och att införsäljningen tar tid eftersom det ofta är flera personers beslut. Det är bökigt eller låter bökigt att behöva byta byrå så att presentera något attraktivt och inte bara lägre pris i kombination med att ni inte ger kunden ångest för ev problem ett byte kan innebära.
En enklare införsäljning kan ju vara mot nybildade företag som ännu inte har någon redovisningsbyrå. Går ju att köpa loss register på nybildade bolag eller marknadsföra sig i forum där nya företag förekommer. Kanske någon nyföretagarmässa eller liknande?
Du skriver väldigt vettigt. Har du tips på forum där nya företag förekommer? Jag har funderat på att gå med i egetbolag.se som skickar ut EtableringsPaketet. Utskicken innehåller bra utbud och information om lokala och nationella aktörer som har nystartade företag som sina kunder.
Citera
2016-07-29, 08:58
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisb
Du skriver väldigt vettigt. Har du tips på forum där nya företag förekommer? Jag har funderat på att gå med i egetbolag.se som skickar ut EtableringsPaketet. Utskicken innehåller bra utbud och information om lokala och nationella aktörer som har nystartade företag som sina kunder.
Nej jag har ingen koll på sånt. Skulle vara Almi, din kommun, register från Bolagsverket på nya företag eller kanske egetbolag.se som du redan nämner. Tänkte mest att man måste fokusera på vem som troligast väljer dig och vad ditt företag är bäst på. Har man tex någon specialkompetens eller liknande som passar en viss bransch eller storlek på företag?
Viktigast är att man inte bara köper en massa annonser utan att tänka igenom vilka man vill nå.
Citera
2016-12-12, 20:30
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisb
Så här långt har jag köpt in mig på Offerta, haft ett erbjudande i Metro och fått upp en banner på betterprices.se, samt lite små annonser på Facebook. Hur menar du försäljning.

Ja, jag vet men det är svårt speciellt det andra.

Använder bolagslistan.nu för att hitta en del kunder, rekommenderas!
Citera
2016-12-16, 16:58
Medlem
TRÄFFA folk!
Internet är faktiskt överskattat när det handlar om att sälja tjänster.

Ut och nätverka, träffa småföretagare, bygg förtroende, hjälp till med smått och gott. Var tydlig med vad du gör och vad du söker. Då kommer kunderna snart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in