2016-08-13, 04:48
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om man svarar en tramsgök blir man tydligen påhoppad av en annan. Fattar fortfarande inte detta angrepp.

Förmodligen några glas för mycket eller så har hästarna rymt från stallet. Fattar inte heller varför han hoppar på alla utan anledning.
2016-08-13, 04:52
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Men ..snälla Du.
Det sitter och rabblass massa skit fram och tillbaka som inta har någon betydelse för det tragiska mordet på Lisa.

Varför då sitta och tramsa om massa onödiga saker.

Jag har inget emot Dig.

Men ska man diskutera saker som ett så tragisk mord som på Lisa.
Och en sådan jävla idiot till Bödel.

ALLT..har gått igenom av TR och HR samt HD:

ÄRENDET ÄR AVSLUTAT.

Om man är intresserad av konstiga mord kan man gå in på sidan SVENSKA MORD.
Och där kanske hitta nya konstiga mord som skett, mot små tjejer.

Men detta ärende med NB....om du anser han skylldig eller ej har inte med saken at göra.

Dina tidigara inlägg har jag inte besvarat, men jag tycker Nu att låt LISA VILA I FRID:

OK

Hoppa på dom som skriver nedlåtande om Lisa och inte på alla här i tråden.

Skärp dig för det är inte du som bestämmer här och inte jag heller för den delen men som du går på är inte acceptabelt
Senast redigerad av PantherE 2016-08-13 kl. 04:55.
2016-08-13, 05:09
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Inga glas för mycket, och hästar har jag inga.

Men jag har studerat detta ärende ingående under lång tid och läst ALLA handlingar och lyssnat igenom ALLA ljudfiler ifrån domstolarna.
Har ingående granskat allt mycket noga och den starka bevisning mot NB, är svår att slå hål på.

Varför ska då massa Dönickar sitta och tramsa om massa andra olika mördare och se likheter med dom och NB:

Dom har inga FAKTA.
Det är bara massa Trams hela tiden.

Ärendet är avslutat.
För dom som är så jäkla intreserade av mord på unga flickor, så finns det flera som råkat illa ut, efte det tragiska mordet på Lisa.

NB är överbevisad som GM, och dömd.

Punk och slut.
Har fortfarande ina lösa hästar.
Men däremot god insik i hela ärendet.

om du tror att det bara är du som har god insikt i hela ärendet så har du fel.

Sen har du fortfarande inte rätt att hoppa på allt och alla utan anledning.

För övrig så Vet jag med att ärendet är avslutat och klar och att Nerijus är dömd vilket jag helt accepterar. Men att beordra någon att sluta skriva här har du inga befogenheter för.
2016-08-13, 05:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Panther-----VAKNA... jag har inte beordrat någon att sluta skriva. (Falskt påstående).
Jag har heller inte hoppat på NÅGON....eller vad Du påstår.
Då har Du dålig läsförmåga.
Jag har framfört...at de som anser NB ej skylldig eller vara GM, ska ha Fakta och bevis innan dom
sitter och häver ur sig massa skit mot Lisa och hennes familj.
Men...om...du tycket det är OK. så tycker jag Du bör byta ditt Nick. till Panntad.

Jag har enbart bett några att inse fakta att rätt GM är dömd.
Och därmed visa Lisa och hennes familj respekt, då ärendet nu är avslutat.

Det är med all god vilja till det anhöriga som jag framfört att ärendet är avslutat.

Men fattar Du inte det hela så ska jag placera dig i en fack för dom som tydligen gillar NB.

Dumheter ifrån Dig klarar både jag och andra oss bra ifrån.

Hälsa NB.med en spark i baken...om det NU är så att Du gillar honom.?????

Du benämner NB "bödel" upprepade gånger, menar du då att han utfört dådet å någon annans vägnar (en bödel är väl en slags ombud som avlivar för någon annans räkning)?
Eller att mordet var en bestraffning av något slag?
2016-08-13, 06:08
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Panther-----VAKNA... jag har inte beordrat någon att sluta skriva. (Falskt påstående).
Jag har heller inte hoppat på NÅGON....eller vad Du påstår.
Då har Du dålig läsförmåga.
Jag har framfört...at de som anser NB ej skylldig eller vara GM, ska ha Fakta och bevis innan dom
sitter och häver ur sig massa skit mot Lisa och hennes familj.
Men...om...du tycket det är OK. så tycker jag Du bör byta ditt Nick. till Panntad.

Jag har enbart bett några att inse fakta att rätt GM är dömd.
Och därmed visa Lisa och hennes familj respekt, då ärendet nu är avslutat.

Det är med all god vilja till det anhöriga som jag framfört att ärendet är avslutat.

Men fattar Du inte det hela så ska jag placera dig i en fack för dom som tydligen gillar NB.

Dumheter ifrån Dig klarar både jag och andra oss bra ifrån.

Hälsa NB.med en spark i baken...om det NU är så att Du gillar honom.?????

Du skriver bland annat så här till #April62

Citat:
LÄGG NER.
LÄGG AV.

LÅT LISA VILA I FRID.

Sen det fetade:
Eftersom du inte vet vad jag tycker utan bara antar så kan du själv byta nick till "Panntad" den passar dig bättre.

Dumheterna står du för just nu för inte i något inlägg har jag skrivit något illa om Lisa eller att jag över huvud taget sympatiserar med Nerijus och i det där facket kan du placera dig själv för du hör hemma i den just nu med dina ogrundade påhopp.
Senast redigerad av PantherE 2016-08-13 kl. 06:15.
2016-08-13, 06:18
Medlem
Citat:
Hej =bradgardsindianen.

Att jag skrev Bödel...då menade jag en person som avrättar folk.
Jag menade inte..att han avrättade någon för annans räkning.

Själv tolkar jag ordet Bödel, som en som avrättar folk.
Men jag hade ingen tanke på att Bödeln gjorde det för annans räkning.

Hoppas du förstår hur jag menar.
ORDET BÖDEL...förknippas ju med att det är EN person som avrättar folk.

Men..jag förstår hur du tänker... och det var en klok fråga.

Ha en bra dag.

Annans räkning eller annans beslut som verkställs. Att bödeln är någons verktyg och har a priori inte beslutanderätten (fast sedan Nurnbergrättegångarna måste man ju i vissa fall vägra lyda order). Jag undrade bara om du hade specifik mening med ordvalet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-13 kl. 06:30.
2016-08-13, 06:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Annans räkning eller annans beslut som verkställs. Att bödeln är någons verktyg och har a priori inte beslutanderätten (fast sedan Nurnbergrättegångarna måste man ju i vissa fall vägra lyda order). Jag undrade bara om du hade specifik mening med ordvalet.

Hej..Jag förstår du kollat på internet ordet bödel.
Jag förknippar ordet bödel som en som tar livet av annan person...så står det också i internet.
Själv tycker jag följande:
En person som avlivar annan person är antingen en mördare eller bödel.
Ordet bödel är ju ett äldre ord för den som avlivar folk.
Den äldre tolkningen av bödel ska man väll inte sammansätta med ordet mördare. (Idag).
Förr i tiden fanns det individer som avrättade folk för nöjes skull, och dom kallades för både mördare
och bödel.
Jag menar inte att NB är en bödel, trotts att han mördat en ung liten flicka på ett grymt sätt.
Då kan man i all hast använda ordet bödel.
Idag när jag läst alla handlingar och lyssnat igenom alla ljudband och granskat alla bevis och vittnes uppgifter inte enbart kalla NB för mördare.
På det sätt han avlivade lilla Lisa så kan det tolkas som han är en psykistkt sjuk person som begår ett mord som kan tolkas som han är en bödel. Med andra ord en person som avlivar folk för sitt eget nöjets skull.
2016-08-13, 09:44
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
JA...Du verkar inte ha dina hästar hemma.
Du tycks också ha svårt för att läsa.
Jag har bett folk som håller på med massa trams, att lägga av och lägga ner då ärendet är avslutat.
Och visa respekt till Lisa och hennes familj.

Det har jag skrivit.

KOM FÖR FAN...inte dragande med massa falska påståenden och dumheter.

Om det är någon som visar dumheter och kompis med NB,,,,så ställer jag mig frågan om...du är en sådan.

Men om du tycker det här ärendet med Lisa...och hennes familj ska kränkas....så ska jag placera dig i ett fack...mycket-mycket lägre ner.

Jag tycker folk borde lägga av med allt onödigt trams, och låta Lisa och hennes familj få ro.
Men...Om det nu är så att du vill fortsätta med allt trams och kränka Lisa och hennes anhöriga.
Då har jag förstått vad Du är för person...Jag vet inte men du kanske är kompis med NB...???

Jag har varken svårt att läsa eller förstå sen om du har det är det en annan sak.

Citat:
Om det är någon som visar dumheter och kompis med NB,,,,så ställer jag mig frågan om...du är en sådan.

Är jag en sådan? Visa mig där jag skriver någonstans att jag är kompis med NB innan du fortsätter att gapa och döma mig på förhand.

Citat:
Men om du tycker det här ärendet med Lisa...och hennes familj ska kränkas....så ska jag placera dig i ett fack...mycket-mycket lägre ner.

Ogrundade förutfattade antaganden om vad jag tycker, för ingenstans kan du hitta här i tråden att jag tycker att Lisa och hennes familj ska kränkas. Varför då denna hot om att placera mig i ett fack?

Citat:
Men...Om det nu är så att du vill fortsätta med allt trams och kränka Lisa och hennes anhöriga.
Då har jag förstått vad Du är för person...Jag vet inte men du kanske är kompis med NB...???

Du har inte förstått ett dugg om vad jag är för person för återigen så har jag varken börjat eller tänker över huvud taget att kränka Lisa och hennes familj, det är något som du fantiserar om och varför du gör det vet inte jag. Nej, jag är inte kompis med NB, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.

Dina förutfattade antaganden om mig kan du bara glömma och sluta att påstå grejer om mig som inte är sanna.
2016-08-13, 12:24
Medlem
Citat:
Hej..Jag förstår du kollat på internet ordet bödel.
Jag förknippar ordet bödel som en som tar livet av annan person...så står det också i internet.
Själv tycker jag följande:
En person som avlivar annan person är antingen en mördare eller bödel.
Ordet bödel är ju ett äldre ord för den som avlivar folk.
Den äldre tolkningen av bödel ska man väll inte sammansätta med ordet mördare. (Idag).
Förr i tiden fanns det individer som avrättade folk för nöjes skull, och dom kallades för både mördare
och bödel.
Jag menar inte att NB är en bödel, trotts att han mördat en ung liten flicka på ett grymt sätt.
Då kan man i all hast använda ordet bödel.
Idag när jag läst alla handlingar och lyssnat igenom alla ljudband och granskat alla bevis och vittnes uppgifter inte enbart kalla NB för mördare.
På det sätt han avlivade lilla Lisa så kan det tolkas som han är en psykistkt sjuk person som begår ett mord som kan tolkas som han är en bödel. Med andra ord en person som avlivar folk för sitt eget nöjets skull.

Jo, men distinktionen du verkar göra med att "bödel" är EN person som du anför som du verkar understryka...syftar du då på att personens eget och självständiga ansvar för dödandet (även om det skulle vara rättfärdigat ur verkligt eller inbillat perspektiv...lyda order eller göra det för ett gott syfte (detta skrivet innebär inte att jag tror det fanns någon specifik order eller högre moraliskt syfte utan frågan bara för att jag undrar över valet av etiketten "bödel", som för mig är något snävare än "mördare" i användbarhet)).

Av nyfikenhet, vad är det du uppfattar som kränkande för Lisa och hennes familj? Är det detaljer om gärningen som sådan och de faktiska omständigheterna kring den eller är det uppgifter om specifikt Lisa och familjerelaterade uppgifter (hur hon såg ut, vad föräldrarnas arbetar med, specifikt faderns yrke då har väl dryftats, att man undrar över att hon alltid hörde av sig etc)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-13 kl. 12:30.
2016-08-13, 13:11
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
låter rimligt. Blodet kan kommit från näsblod eller munnen, och blodet på tröja och bh kan också kommit därifrån.

I så fall kan Lisa haft hörlurar på sig under hjälmen, hon lär använt hörlurar när hon körde moped.

tycker det verkar mindre sannolikt att det skulle råka landa i en upponervänd hjälm just precis där det är mest risk att börja blöda om man får en smäll med hjälmen på.
Gammal fläck, tror knappast klädmedvetna fräscha Lisa skulle köra omkring med gammalt blod framför snoken.
Men som sagt, vi vet inte.

NB klippt till LH rakt över munnen när hon hade hjälmen på? Man blir omtöcknad av ett sånt slag av en stark karl.
2016-08-13, 13:17
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Sannolikhet är tydligen intressant. Om du tar DNA-bevisningen och NB:s egen utsaga blir det kanske 4 till 5 %. Lägger du sedan till att NB saknar alibi för aktuell tid och de vittnen som framträtt, landar du på kanske minus 2 till 3 % för att NB är oskyldig.

Vad baserar du den uträkningen på?
2016-08-13, 13:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Se bara vad som hände med taxichauffören som nu åtalas för sexuellt tvång, läst i Lidköpingsnytt. Trots hans nekande har teknisk undersökning slagit fast att han haft sin hand innanför byxorna och byxorna har tagits i beslag.

Skulle rättstekniker slarva??? Bara ett sånt lite mindre komplicerat fall som det jämfört med LH och NB torde visa på att rätt man sitter fast för mordet. Finns inget att tvivla på med alla DNA osv som NB lämnat efter sig.

Jag har sagt det hela tiden, RÄTT MAN SITTER och fasthåller så därvid. Allt NB gjort har han själv försatt sig i och jag tycker inte ett skit synd om honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in