2016-08-18, 01:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nix, inte ens så långt kom man fastän varenda jävla sten lyftes på. Försäkringsbolaget kan inte ta vid där polis "gav upp" och hävda att JM mördat sin make. Ett försäkringsbolag har inte möjligheten att låsa in/anklaga någon för mord hursomhaver. Vad dom istället kan göra är att överklaga en nerlagd utredning eller väcka enskilt åtal, varken mer eller mindre. Punkt.
Men vad säger att försäkringsbolaget åberopat mord? Ingenting. De har avslagit av andra skäl som redogörs i deras utredning. Vad det är vet vi inte. Men det räckte för dem. De vidarebefodrade t.om. utredningen till polisen som fortfarande inte gjorde något.
Försäkringsbolaget har gjort allting rätt vad jag kan se.
Citera
2016-08-18, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Tittar man på bilderna på FB ser det ut som Jaf*ar A*i är samma person på bilderna som Imr*n A*li
Han kanske själv inte vet vad han heter

Ja noterade detta och gjorde en edit i min post (#1674). La även till lite mer som rör till bilden ännu mer. Vilket gäng.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-18 kl. 01:22.
Citera
2016-08-18, 01:26
Medlem
Jag har för mig att jag läste tidigt i tråden att JM gjort som JR i Dalby och tecknat livförsäkringar hos flera bolag för sin ex-man, men If var det enda som inte betalade ut. Rätta mig gärna om jag minns fel för jag kan inte minnas vart jag läste det!
Att If kan säga att förmånstagaren (ex-maken) inte tecknat försäkringen kan ju vara så enkelt att när ansökan kom in så ringde If upp och mannen var helt ovetandes.

Många förstår inte hur man kan mörda/anstifta mord/grovt misshandla sina föräldrar för pengar. Eller dra till Thailand när en sådan här tragedi har skett i familjen. Men som någon tidigare skrev så funkar och tänker inte JM som en normal människa. Att mörda närstående av ekonomiska skäl har ju hänt flera gånger förr i Sverige.
Efter beskrivningarna av JM så är det inte svårt att föreställa sig att hon är skyldig till hela sörjan, iaf i någon grad. I hennes värld existerar bara hon och allt hon gör är för egen vinning. Hon verkar inte kapabel att ha några känslomässiga band till andra människor. Alla killar var bara för att hon skulle få bekräftelse. Föräldrarna var bara för att hon skulle få pengar osv. osv.

Att gripandet tog tid och att misstankegraden ännu är den lägre tror jag helt enkelt beror på att polis och åklagare inväntar svar från NFC. Förhoppningsvis har de en del material att gå igenom och det tar väl sin lilla tid. När svaren kommer får man hoppas att detta är klappat och klart! Helst med ett erkännande eller grovt misstag av MGM i förhör för att helgardera en fällande dom.
Citera
2016-08-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Om den mannen som omkom i drunkningsolyckan är far till de båda tvillingarna så har de andra fyra barnen samma men en annan far.

Är det så? Jag misstänker att JM är mor till en flicka och en pojke med en far och två pojkar med en annan. Men jag kan absolut ha fel. Det är rörigt med barnen men nog bäst att låta det vara. Inte relevant för tråden och synd om dem.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-18 kl. 01:29.
Citera
2016-08-18, 01:29
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men vad säger att försäkringsbolaget åberopat mord? Ingenting. De har avslagit av andra skäl som redogörs i deras utredning. Vad det är vet vi inte. Men det räckte för dem. De vidarebefodrade t.om. utredningen till polisen som fortfarande inte gjorde något.
Försäkringsbolaget har gjort allting rätt vad jag kan se.

Ja så är det och det har nämnts tidigare i tråden. Försäkringsbolaget har inget beviskrav. Tycker de att det är något luddigt i ärendet så begär de in bevis från andra parten och är de inte nöjda med detta så blir det ingen ersättning. Skulle den missgynnade parten inte vara nöjda med detta så är det helt upp till dem att stämma försäkringsbolaget i ett civilt mål men det är långt ifrån gratis. De som har råd med detta är försäkringsbolagen och dessutom brukar det vara de som vinner dessa mål.
Citera
2016-08-18, 01:31
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det var en liten bild!

Här är en större:

https://lh5.googleusercontent.com/-C...o/DSC_0371.JPG

Fann även att A"ki och JM köpte ett hus tillsammans 2012, 3,5 mille.
http://sormlandsbygden.se/2012/09/fa...arer-vecka-39/
Frågan är då om hon fick ärva, halvahuset stod även på henne. Så helt lottlös blev hon kanske inte? Beror förstås på om de hade lån eller inte.
Citera
2016-08-18, 01:33
Medlem
Parths avatar
Ang motiv så är stålarna naturligtvis ett alternativ nära till hands. Försäkringsbolagets nekande månaden innan passar in väl. En lite mer långsökt teori, men kanske enligt mig ett starkare motiv än stålar skulle kunna tänkas vara att föräldrarna vet något om omständigheterna runt den mördade (?) maken som JM inte vill ska komma ut. Kanske har If pratat med föräldrarna i sin utredning? Kanske blev JM nervös av Ifs slutsatser? Kanske anade eller visste föräldrarna?
Citera
2016-08-18, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Jag har för mig att jag läste tidigt i tråden att JM gjort som JR i Dalby och tecknat livförsäkringar hos flera bolag för sin ex-man, men If var det enda som inte betalade ut. Rätta mig gärna om jag minns fel för jag kan inte minnas vart jag läste det!
....

Har också hört sådant i tråden, tror jag, liksom mummel om livräntor, men kan inte minnas att jag sett bevis på detta.
Citera
2016-08-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Fann även att A"ki och JM köpte ett hus tillsammans 2012, 3,5 mille.
http://sormlandsbygden.se/2012/09/fa...arer-vecka-39/
Frågan är då om hon fick ärva, halvahuset stod även på henne. Så helt lottlös blev hon kanske inte? Beror förstås på om de hade lån eller inte.

Såldes juni 2015.
Citera
2016-08-18, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
DETTA ATT lovern älskling var skriven hos Johannas pappa, är det inte värt att refelktera betydligt mer över?

Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Ja det får man ju hoppas.

Det är inte samma Rajabi som är skriven i Falun. Är en annan ensamkommande.

Vad jag kan se så är han inte skriven där utan på samma gatuadress som JM men med ett annat lägenhetsnummer.
Citera
2016-08-18, 01:48
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Såldes juni 2015.
Ja, såg det nyss, såldes för 3,8 mill. Såg även att detta tagits upp tidigare i tråden. På tre år borde en hel del ha betalats in för huset. Undras hur mycket hon fick ärva från honom.
Citera
2016-08-18, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja, såg det nyss, såldes för 3,8 mill. Såg även att detta tagits upp tidigare i tråden. På tre år borde en hel del ha betalats in för huset. Undras hur mycket hon fick ärva från honom.

Det är ju många som inte amorterar nu för tiden, men vem vet. Kanske blev en slant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in