Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Skulle det vara så så borde det väl rimligtvis ha lett till något slags varaktigt ingripande? För nog borde väl polis fått tillgång till dey påstått förfalskade signeringen på dokumentet? Detta och det man påstår är oklarheter vid drunkningen? Det är så skvallrigt kring detta fall att det faktiskt låter som ett gäng sådana där professionella gråterskor, och detta tillsammans med resultat av utredningar gör att jag undrar om det kan vara så att polisen har indikationer som pekar på annat håll. JM kanske togs på flygplatsen för att man var orolig att något skulle kunna hända henne på destinationsorten.
Det är ju just det, att inget händer, som är så utomordentligt märkligt!
Enligt IF har dom ett klart fall. Dom har alla bevis, om förfalskad
namnteckning, livförsäkring troligen tecknad av Johanna på maken
med henne själv som förmånstagare, om förgiftningen och om
dödsfallet som troligen var mord.
Polisen var inte intresserade av underlaget.
IF överklagade polisens beslut att inte ta emot materialet och
ta upp fallet, så det ligger nu hos en åklagare i Göteborg.
I en pappershög får vi väl gissa, eftersom inget händer.
Jag infogar min lilla sammanfattning igen:
Kort-kort sammanfattning
• Januari 2015: Johanna tecknar livförsäkring till maxbelopp på maken.
• Februari 2015: Maken förgiftas men överlever.
• Augusti 2015: Maken druknar under oklara omständigheter vid sommarstugan.
• Februari 2016: Boende som drivs olagligt stängs.
• Juni 2016: Via Johannas telefon försöker någon stoppa publiceringen om sexuellt utnyttjande.
• Juni 2016: Johanna anklagas för sexuellt utnyttjande.
• Juni/juli 2016: 4-5 i Johannas bil ska "övertyga" pojkarna att ta tillbaka sexanklagelserna.
• Juli 2016: De som anklagat Johanna för sexuellt utnyttjande misshandlas svårt.
• Juli 2016: If avslår begäran om utbetalning av livförsäkringen på maken.
• Den 3 augusti 2016: Johannas pappa mördas och mamman skadas svårt i sommarstugan.
• Den 16 augusti 2016: Johanna grips på Arlanda. Hennes 18-åriga blivande make grips också.
• Den 19 augusti 2016: Johanna och 18-åringen släpps då bevisen inte räcker till häktning.
–