Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Prat i nattmössan igen för vad är det för duschförslag jag har kommit med? Det fanns inget vatten inkopplat och jag tror inte någon gjorde sig besvär att gå över gården för att slå på vattnet så jag tror inte någon spolat av kroppen. Det är trots det fullt möjligt att någon annan än NB som inte visste att det var avstängt hade det i tankarna och därav upphängning. En hel del är möjligt då bara mördaren vet hur detta gick till och varför. Polis och åklagare har bara hittat snörbitar och ett hårstrå på platsen och antar då att kroppen varit där och även hängt i röret.
Vilken tur att hårdrockarna inte gjorde en video av åklagarens och din version. Denna video blev ju ganska harmlös i jämförelse om än fortfarande lite osmaklig med tanke på anhöriga. Det blir nog mer av den varan framöver med böcker, dokumentärer och annat för det säljer ju tydligen effektivt fortfarande.
"Har
bara hittat snörbitar och ett hårstrå på platsen."
Det är inte så lite det min herre. Fullt tillräckligt faktiskt för att kunna göra det mycket rimliga
antagandet att just ett fruktansvärt hängningsmord utspelat sig i ladans tillbyggnad.
Ihop med andra fynd - snörstumparna i det angränsade utrymmet - och i vilket skick Lisa
återfanns så blir det än mer än så; det blir säkerställt.
Fast fullt medveten om vilket enastående förakt som på sina håll uppvisas gentemot bevis och
fakta förstår jag att det är
intressantare att se på snörbitar och annat i bevisväg
som resultaten av en hejdundrande, infernaliskt elak komplott gentemot den fräne, goa killen
Nerijus. Det har planterats och donats förstås. Allt i syfte att hemlighålla den
verkliga
sanningen om det dödliga dramat i Blomberg.
Den omskrivna hårdrocksvideon, ja, som man nog borde ha besparat sig från att producera,
- rent låtmässigt inte mycket att yvas över och det är väl också sällan den genren bjuder
på nånting hörvärt - den måste ha tilltalat vissa alternativa figurer här ty minsann var det
inte en snutjävel som lanserades som boven i dramat.