2016-09-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för att du så direkt bekräftar det som diskuterats - ditt resonemang är ett lysande exempel på vilket klappträ du är och speciellt när du tycks tror att du är nån slags rättsäkerhetriddare och kallar idiotin för mod:

Ni ältar saker som redan granskats och förkastats i tre instanser.
Ni har inte ett enda gärningsförlopp som är trovärdigt och smiter från relevanta motfrågor och byter ämne.
Därmed stannar allt vid hypoteser som saknar förankring, trovärdighet och skapar med andra ord inte rimligt tvivel:

Fullständigt värdelöst tugg som inte gagnar NB eller vad du än ändamålet är.
Jag brukar inte läsa ikapp denna tråd längre men nu fick jag lite tid över och det är ju alltid roande på sätt och vis, synd att man inte har mer tid.

Jag vet inte vad du tror jag bekräftar men det är svårt att avgöra vad som rör sig i din aggressiva hjärna. Så du menar att vi vanliga dödliga inte ska lägga oss i rättsystemen över huvudtaget utan allt ska ske över våra huvuden av "experter"? Det blir lite svårt att sätta tilltro till nämndemän då antar jag. Har experter någonsin haft fel, till och med flera av dom och kanske baserat på felaktig data? Låt mig svara kort, givetvis, det finns inga övermänniskor som aldrig gör misstag.

Ja, numera är det få som har mod att gå mot strömmen tyvärr och jag förstår att du tycker det är irriterande i detta fall. Jag ifrågasätter bevisen och kan inte avgöra hans skuld baserat på det som finns. Andra kan tydligen (som du) göra det. Finns det överhuvudtaget någon som har suttit eller suttit i fängelse oskyldig till vad dom åtalats för i din värld? Kanske fall med till synes bra bevisning?

Vad jag kan se så har han hanterat kroppen om man nu ska utgå från att all DNA är korrekt men har han mördat henne, var och på vilket vis vet jag inte mer än att Lisa är kvävd till döds. Jag kan inte ta det språnget baserat på spekulation att han utan rimlig tvivel mördat flickan. NB har ingen bakgrund som styrker sexuallbrott överhuvudtaget, än mindre brutalt våld eller mord. Ni verkar tro det är sannolikt att gå från en vanlig arbetande människa till att bli en avancerad sexualsadistisk mördare helt utan att lämna spår i sin bakgrund. Visst kan det vara möjligt men då är det ju lika möjligt att flickan helt plötsligt fick en knäpp och skulle prova strypsex med sig själv och att NB sedan fann henne hängandes där, och kände sig helt körd. Nej, det känns inte troligt eller hur? Lugna ner humören nu så ni inte får slag, det var bara ett extremt exempel så ni behöver inte försvara Lisas heder, det var olyckligt och tragiskt öde hon mötte.

Jag har skrivit flera gärningsförlopp men ingen duger eller hur, tycker du att jag ska skriva fler? Vilka motfrågor smiter vi ifrån, är det något speciellt du vill ha svar på som inte besvarats minst sju gånger i denna långa tråd? ältande var ordet.

Jag och många andra tycker att åklagarens version saknar förankring, trovärdighet och skapar till och med rimligt tvivel, han borde ha tagit ett mer vettig version och kanske tom. fått ett erkännande från NB.

Ja, naturligtvis är det du som bestämmer vad som är "värdelöst tugg" och tycker att din skrivna text kommer från gud själv.
2016-09-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nej , men se sannolikhetens ologiska mästare är tillbaka .
Ha Ha ingen tyngd , och det har du kompetensen att uttala dig om .
Alla experter , två domstolar och HD har ansett att det finns mycket
stor tyngd bakom bevisningen vilket somliga inte verkar ha fattat ännu .
Vad som är rättssäkert i dina ögon har absolut noll betydelse .
Oj , så mördaren Nerijus rallyfärd i exakt rätt tidpunkt beror på att han bor där ?
Med dig som utredare så vore Sverige helt utan rättssäkerhet .
Vad skulle man ha hittat mer i boden enligt dig trådens egen professor ?
Varför skulle man ha slarvat med undersökningen medvetet .
Polisen kunde gjort mer va ? Och det har också kompetens att uttala dig om ?
Inget tjat om cashen i datorerna den här gången ?
Klart som faan att aset ska hem så fort som möjligt , annars kan ju du och resten
av fan-cluben skramla till kostnaden för fängelsevistelsen här i Sverige .
Och den trevliga utalar sig, nå, vilken kompetens har du då? Sunt förnuft eller intelligens känns inte troligt men jag känner dig inte som vem vet. Skönskrift kanske?

Jag har besvarat alla dina frågor i tidigare inlägg, vissa mycket gamla och jag känner att det inte är någon mening då du inte verkar förstå men kan ta några påståenden.

Vad som är rättssäkert i mina och andra medborgares ögon spelar roll oavsett vad du tycker.

Skrev jag inte att det fungerar bra i 99% av fallen men det är inte rättsäkert i mina ögon? alltstå bruket av DNA i detta fall och att mycket annat kan ifrågasättas.
2016-09-13, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag brukar inte läsa ikapp denna tråd längre men nu fick jag lite tid över och det är ju alltid roande på sätt och vis, synd att man inte har mer tid.
Hahahahaha - den där klyschan kör du med titt som tätt. Du sitter säkert med mobilen till och med när du skiter och uppdaterar.
Citat:
Så du menar att vi vanliga dödliga inte ska lägga oss i rättsystemen över huvudtaget utan allt ska ske över våra huvuden av "experter"? Det blir lite svårt att sätta tilltro till nämndemän då antar jag. Har experter någonsin haft fel, till och med flera av dom och kanske baserat på felaktig data? Låt mig svara kort, givetvis, det finns inga övermänniskor som aldrig gör misstag.Ja, numera är det få som har mod att gå mot strömmen tyvärr
Lär dig du särskilja på tingen så landar du mer rätt.
Du et al diskuteras i just denna tråd i relation till just detta rättsfall - er bristande förmåga till helhetsbild, överfokus på detaljer, ert gnäll på ÅK och frånvaro av relevanta alternativa förlopp. Era patetiska försök att antingen använda Lisa som vapen i kampen eller att förtala Adriana.
Detta leder inte nån vart och säger mer om er än att det handlar om rättsäkerhet.

Gnäll utan grund kan vem som helst ägna sig åt och det är inte mod - det är patetiskt.
Citat:
Vad jag kan se så har han hanterat kroppen om man nu ska utgå från att all DNA är korrekt men har han mördat henne, var och på vilket vis vet jag inte mer än att Lisa är kvävd till döds. Jag kan inte ta det språnget baserat på spekulation att han utan rimlig tvivel mördat flickan.
Enligt dig skulle varenda gärningsman som tiger antingen frias eller få lägre straff. Samma skitsnack som tråden är fylld med sen tidigare av en viss person.

Han har mördat Lisa och är dömd via teknisk bevisning, stödbevisning och frånvaro av alibi. Utöver detta har han en förklaringsbörda.
Det är tung bevisning och fallet har genomgranskats av juridisk kompetenta personer.
Vad du sen anser är det absolut ingen som bryr sig om.

NB själv ifrågasätter ingenting, han har tidigt ansökt om att få deporteras - han kan mycket väl ha kommit till insikt om att det är kört och det borde snarare du göra, han verkar inte vilja ha ditt stöd.

Sexuellt Motiv ämnar jag inte diskutera öht med dig då ditt resonemang är helt skruvat, så fjärran från allt vad vetenskap och logik att det kan ignoreras helt:
Citat:
NB har ingen bakgrund som styrker sexuallbrott överhuvudtaget, än mindre brutalt våld eller mord. Ni verkar tro det är sannolikt att gå från en vanlig arbetande människa till att bli en avancerad sexualsadistisk mördare helt utan att lämna spår i sin bakgrund. Visst kan det vara möjligt men då är det ju lika möjligt att flickan helt plötsligt fick en knäpp och skulle prova strypsex med sig själv och att NB sedan fann henne hängandes där, och kände sig helt körd. Nej, det känns inte troligt eller hur?
Senast redigerad av develi 2016-09-13 kl. 16:15.
2016-09-13, 16:15
Medlem
Citat:
Svarta fritidskläder med ljusgrå revärer samt vita tofflor är så nära det går att komma med hennes initiala beskrivning - first impression last.
... men det mest beskrivande är att hon gör ett igenkännande som en av AJs anställda - personen med öststatsutseende som talar knagglig engelska. Det finns det inte många av hur gärna du än önskar.
Närmare bestämt bara en enda: Nerijus Bilevicius.

Det är redan bekräftat via Hovrätten att Adriana har mött NB - vilket stämmer perfekt med att han uppger sig ha åkt den vägen samt fastnat på övervakningskamera.

Nej då - det är inte sjukt och det är en hypotes och tanken utgår från befintlig vetenskaplig forskning och även Långströms ord om händelsen. Det är snarare vad de här avarterna kan syssla med innan det övergår till mord och jag har nyss länkat till en vetenskaplig undersökning att 13 av 16 personer ägnat sig åt detta.

Jag tror således att han tidigare har prövat ut delar av sin sjuka fantasi, blivit upphetsad vid tanken att stå nära och känna makt via att bedra ett potentiellt offer. Leka katt- och råtta i kontakter som sen till synes är oförargliga och som ingen anmäler eller knappt minns. Sen orkar han inte hålla emot längre och går totalt överstyr.
Den detaljerade uppgiften har jag inte sett i FUP, "Svarta fritidskläder med ljusgrå revärer samt vita tofflor", låt mig gissa att hon sa det under rättegången månader senare? om inte så ger mig ett sidnummer så jag kan ta en titt.

Oj, det fanns massor av östatsmänniskor närvarande i blomberg och i omgivningen så även några anställda av Arne. Ska jag räkna upp bara dom som fanns i FUP?

Tingsrätten gav Adriana inget värde och det var rätt. Du menar övervakningskameran i affären? Har du tider så vi kan jämföra med vilka tider han brukade handla där, gärna på lördagar efter jobbet och se om det var normalt? Kameran bekräftar NB:s tid, finns det någon som bekräftar Adrianas? Har någon frågat någon annan som kanske vet vilken tid NB kom hem på lördagen efter besöket i butiken?

Långströms utgår från den "fakta" åklagaren lägger fram. Fråga istället och redovisa vad Långström tycker om att det är rimligt att NB har utfört mordet på detta sätt. Om det är rimligt att utföra ett avancerat sexualsadistisk mord helt utan anmärkningsvärd bakgrund?
2016-09-13, 16:28
Medlem
Citat:
För att han missbrukat alla rättigheter att befinna sig i Sverige via att ha mördat en ung flicka på ett vidrigt sadistiskt sätt, för att tillfredsställa sina egna sjuka sexuella lustar.

För att hans uppehälle kostar skattepengar - ju snabbare ur landet desto bättre, hoppas Litauen snarast tar ansvar för aset där han hör hemma.

Ja, det vore ett fint initiativ om själva mordplatsen revs. Den står som ett ondskans monument i den för övrigt vackra bygden, nedsölad med hans äckliga sperma. Men det är helt upp till ägaren.

Arbetsboden är lika vidrig med tanke på allt han gjort Lisa så är det nog ingen som saknar den. Men om du anser den så oerhört viktig så kan du väl maila AJ och fråga om han skänker den till dig?
Att bara gnälla här är rätt ineffektivt.
Så det är mest en kostnadsbekymmer för dig, själv vill han ju hem igen och närmare familjen.

Jag kan räkna upp några ondskans monument för dig men gör det inte. Varför inte riva hela ladan för du vet ju inte säkert var det otäcka skedde, kanske caffét också som lät en ensam 17-åring jobba och lämna stället sist?

Jag förstår att du och åklagaren inte saknar arbetsboden men advokater lär nog göra det, nu och i framtiden då den blev bristfälligt undersökt.

Det är ju bra att du inte tycker att han ska lämna landet för att försvåra senare möjlig resning, att delen på ladan rivs så inga fler kan ta sig en titt där i utredningssyfte och att förhindra att fler prover tas i arbetsboden som kanske skulle ge underliga resultat.

Vad du gnäller om att jag skulle gnälla och var gnäller jag mer eller mindre än dig?
2016-09-13, 16:36
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Jag vet inte vad du tror jag bekräftar men det är svårt att avgöra vad som rör sig i din aggressiva hjärna. Så du menar att vi vanliga dödliga inte ska lägga oss i rättsystemen över huvudtaget utan allt ska ske över våra huvuden av "experter"? Det blir lite svårt att sätta tilltro till nämndemän då antar jag. Har experter någonsin haft fel, till och med flera av dom och kanske baserat på felaktig data? Låt mig svara kort, givetvis, det finns inga övermänniskor som aldrig gör misstag.

Ja, numera är det få som har mod att gå mot strömmen tyvärr och jag förstår att du tycker det är irriterande i detta fall. Jag ifrågasätter bevisen och kan inte avgöra hans skuld baserat på det som finns. Andra kan tydligen (som du) göra det. Finns det överhuvudtaget någon som har suttit eller suttit i fängelse oskyldig till vad dom åtalats för i din värld? Kanske fall med till synes bra bevisning?

Vad jag kan se så har han hanterat kroppen om man nu ska utgå från att all DNA är korrekt men har han mördat henne, var och på vilket vis vet jag inte mer än att Lisa är kvävd till döds. Jag kan inte ta det språnget baserat på spekulation att han utan rimlig tvivel mördat flickan. NB har ingen bakgrund som styrker sexuallbrott överhuvudtaget, än mindre brutalt våld eller mord. Ni verkar tro det är sannolikt att gå från en vanlig arbetande människa till att bli en avancerad sexualsadistisk mördare helt utan att lämna spår i sin bakgrund. Visst kan det vara möjligt men då är det ju lika möjligt att flickan helt plötsligt fick en knäpp och skulle prova strypsex med sig själv och att NB sedan fann henne hängandes där, och kände sig helt körd. Nej, det känns inte troligt eller hur? Lugna ner humören nu så ni inte får slag, det var bara ett extremt exempel så ni behöver inte försvara Lisas heder, det var olyckligt och tragiskt öde hon mötte.

Jag har skrivit flera gärningsförlopp men ingen duger eller hur, tycker du att jag ska skriva fler? Vilka motfrågor smiter vi ifrån, är det något speciellt du vill ha svar på som inte besvarats minst sju gånger i denna långa tråd? ältande var ordet.

Jag och många andra tycker att åklagarens version saknar förankring, trovärdighet och skapar till och med rimligt tvivel, han borde ha tagit ett mer vettig version och kanske tom. fått ett erkännande från NB.

Ja, naturligtvis är det du som bestämmer vad som är "värdelöst tugg" och tycker att din skrivna text kommer från gud själv.

Det fetade:
Du menar då att Lisa först hänger och stryper sig sen när hon är strypt och hängd så virar hon metervis med silvertejp runt sitt huvud och då kommer Nerijus som i själva verket är hemma enligt han själv och Irina och skär ner Lisa och bär tillbaka silvertejpen på sitt ursprungliga plats?
Hur fan tänker du eller du tänker inte alls bara skriver en massa strunt?

Ja helt rätt allt du har kommit med hittills är helt "värdelöst tugg" utan något konkret, bara en massa trams.
2016-09-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja, vi vet sedan tidigare att du är spekulant på boden. Hur vet du att den är borta? Har du ringt AJ? Varför gör i så fall inte det istället för att sitta här och tycka synd om dig själv i rättssäkerhetens namn?

Det borde väl vara viktigt för alla att NB överförs till Litauen så snabbt som möjligt. Han är dömd och det kommer inte att ändras hur fel du än må tycka det är. Svara istället på varför Sveriges skattebetalare ska bekosta en utländsk i två instanser överbevisad mördare utan naturlig koppling till Sverige? Av barmhärtighetsskäl eller? (inte för att jag förväntar mig ett svar, du kör ju enbart med envägskommunikation vad det verkar)

Vilka är "ni" för övrigt? Och vilka argument? Vi vet ju sedan tidigare att ni alternativare inte gärna går i polemik med varandra trots att ni spretar åt lite olika håll i er "kritik". Ingen debatt sinsemellan utan bara en tyst överenskommelse att utredningen och polisen är inkompetenta. Det är fascinerande i sig. Likaså är det fascinerande att ni tycks jobba i skift i tråden/trådarna. Vad nu det kan bero på...
Är arbetsboden inte borta, vad har hänt med den då? I vad tycker jag synd o mig själv och varför blir du så upprörd? Den borde undersökas mer ...

Ni är de som inte anser att det finns några som helst problem med bevisningen och åklagaren beskrivning av mordet, blev det klarare? Vilka "vi" är bryr jag mig inte om utan alla få ha sin åsikt och "ni" gör väl ett bra jobb att bemöta andra så varför ska jag bry mig, är jag så duktig tycker du? Nej, jag jobbar inte skift i tråden med andra men jag jobbar i verkligheten och har familj vilket en del här inte verkar göra eller ha.

Polisen i Skövde gjorde ett dåligt jobb i detta fall tycker jag och det kan ha varit medvetet. LGWP hintade tidigt att dom inte var dom skarpaste knivarna men tyckte senare att det var ett gediget jobb så poliserna jobbade verkligen hårt för att imponera på den mannen och lyckades väl.
2016-09-13, 16:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Den detaljerade uppgiften har jag inte sett i FUP, "Svarta fritidskläder med ljusgrå revärer samt vita tofflor", låt mig gissa att hon sa det under rättegången månader senare? om inte så ger mig ett sidnummer så jag kan ta en titt.
Fritidskläder, svart, grå, vit är vad han visar upp på övervakningskameran de få minuter innan han möter henne.
Citat:
Oj, det fanns massor av östatsmänniskor närvarande i blomberg och i omgivningen så även några anställda av Arne. Ska jag räkna upp bara dom som fanns i FUP?
Ointressant med tanke på att hon känner igen honom som anställd åt AJ.
Citat:
Tingsrätten gav Adriana inget värde och det var rätt. Du menar övervakningskameran i affären? Har du tider så vi kan jämföra med vilka tider han brukade handla där, gärna på lördagar efter jobbet och se om det var normalt? Kameran bekräftar NB:s tid, finns det någon som bekräftar Adrianas? Har någon frågat någon annan som kanske vet vilken tid NB kom hem på lördagen efter besöket i butiken?
Anledningen till att det finns högre rättsinstanser är just ny bedömning och HovR ansåg med all rätt att de dömt fel.
Försöker du vinna en tävling i totalt värdelösa kommentarer? Du är så desperat att du är rent tragisk.

Övriga övervakningstider är ointressanta och när han kom hem likaså:
Med tanke på vittnesbörd att den av AJs anställda östeuropé som talar knagglig engelska fångas på bild 19:12:60 enligt bilden och ska justeras med +7-8 minuter, att NB erkänner han åkte vägen vid kopplingsstation så överensstämmer det därmed helt med var Adriana redan uppgett dagen efter försvinnandet.
Senast redigerad av develi 2016-09-13 kl. 17:12.
2016-09-13, 17:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Så det är mest en kostnadsbekymmer för dig, själv vill han ju hem igen och närmare familjen.

Jag kan räkna upp några ondskans monument för dig men gör det inte. Varför inte riva hela ladan för du vet ju inte säkert var det otäcka skedde, kanske caffét också som lät en ensam 17-åring jobba och lämna stället sist?

Jag förstår att du och åklagaren inte saknar arbetsboden men advokater lär nog göra det, nu och i framtiden då den blev bristfälligt undersökt.

Det är ju bra att du inte tycker att han ska lämna landet för att försvåra senare möjlig resning, att delen på ladan rivs så inga fler kan ta sig en titt där i utredningssyfte och att förhindra att fler prover tas i arbetsboden som kanske skulle ge underliga resultat.

Vad du gnäller om att jag skulle gnälla och var gnäller jag mer eller mindre än dig?
Jag förstår att du är hemskt besviken på att NB ansökt om att deporteras redan den 30 juni och inte vill ha ditt stöd - men ta nu några djupa andetag så slipper du skriva så väldigt desperata inlägg.

Självklart är det en kostnadsfråga, resning har alla rätt till - men jag skiter fullständigt i hans person och finner det som en trevlig tanke att han får skydda arslet i många, många år borta i Vilnius.
Läs nu noga om slaktutrymmen och boden:
DET ÄR ÖVER. FÖRUNDERSÖKNINGEN ÄR KLAR.
Det är AJ som äger och förfogar fritt över den - ingen annan - på samma sätt som slaktutrymmet.
Eftersom du saknar boden nåt så förfärligt, värnar om slaktutrymmet ska du kontakta AJ.
2016-09-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vad du tycker eller tror har faktiskt ingen som helst betydelse eftersom du famlar i ett mörker fyllt av rättshaveristiskt tänkande och en stor rädsla för kunskap.
I uppdraget han fick av Arnes son ingick inte att sexualsadistiskt mörda en ung flicka eller att i ilfart åka till Martorp för att gömma kroppen och sen snabbt hem igen för att allt skulle verka "som vanligt". Men du kanske tycker att det han gjorde nog bara var lite övertidsarbete som ingick i uppdraget, eller? Den stackars, stackars utnyttjade gästarbetaren?
Vad menas? Borde hans blod funnits på fler, mer "neutrala" platser för att "bevisa" att det inte är planterat, eller vad? Hans blod fanns också på röret, strax bredvid där mordsnaran hängde. Men det kanske också är "för praktiskt", precis som mördarens blod på insidan av Lisas byxor. Tja, det kanske hamnade där så praktiskt just för att han är en praktisk hantverkare

Poliserna är dumma, fördomsfulla och elaka, eller hur? Märkligt att den klantiga och vilseledande utredningen kunde få så mycket beröm, det går liksom inte ihop? Vilken tur för Nerijus att han har en sån rättvisans kämpe som du vid sin sida. Är få förunnat men händer ibland för riktigt vidriga mördare. De får sin svans av mördargroupies, ju värre mord och mördare, desto flera fans. Är liksom tvärtom-världen.
Har mördaren på något vis gjort sig förtjänt av att få stanna i Sverige på vår bekostnad? Finns det inte mer behjärtansvärda saker att använda våra skattepengar till? Dessutom så borde ni alternativare tycka att det är bra att han får komma till sitt hemland, slippa det dumma svenska rättsväsendet, rasism och annat elände.
När han väl är hemma i Litauen och fängelset där så slipper han ju sådan behandling.
Där tar de honom för den han är - utan tunnelseende - och ger honom den behandling han förtjänar.

Är det något mystiskt med att folk helst vill att byssjan är borta forever och mjölk och slaktdelen av ladan likaså? Anar du liksom oråd, kanske någon konspiration mellan folk i allmänhet, polisen, "åklagarkramarna" och alla andra normalt tänkande människor? Att man vill få bort dessa ondskans symboler? Eller du kanske tänker att alla vill bränna dessa så de miljoner DNA-spåren som finns efter det osynliga hämnar-spöket, hemliga mordmilitären och Adrianas "polack" helt enkelt försvinner? Ja, så kan det nog vara - i den konspiratoriska parallellvärlden.
Kolla om du kan få tag i byssjan så kan du sälja den på e-bay till högstbjudande.
"Nerijus sexualsadistiska gravplats". Pengarna den inbringar kan ju gå till något välgörande ändamål i er kamp - t.ex en bodyguard till Nerijus i det Litauiska fängelset.
Det lär han behöva, ca 10 stycken.

Ni går inte mot strömmen, ni har fastnat i gyttja och tar er ej vidare.
Oj, det var mycket trots att jag famlar i mörkret. På vilket vis är jag rättshaverist?

Jobbade inte NB denna söndag på uppdrag av Arnes son? Att han inte hade i uppdrag att döda människor förstår nog alla ska du se. Ditt problem är att han hade en naturlig anledning att åka på dessa vägar i blomberg både lördag och söndag förstår jag.

För mig vore det bra med en droppe blod på golv eller vägg som verkligen bevisar att platsen var mjölkrummet där såret uppstod och att han då var där med Lisa. Problemet med röret är ju att han tidigare monterat ner utrusningen där och hade en anledning att både göra sig illa sig att ta i rören. Problemet jag har med blodet är att han hade handskar på sig och vad skulle han ha skurit sig på? Han tog alltså av sig handskarna, skar sig, öppnade byxorna och droppade en droppe blod på insidan. Livremen då, repen, golvet, lampkupan? bara en droppe blod för sedan tog han väl på sig handskarna igen? Inga fingeravtryck på röret, lampkupan eller på andra ställen tyder på det trots att även det vore naturligt eftersom han hade monterat ner utrustningen där.

Poliser i detta landet gör ett bra jobb med de resurser dom nu har men det utesluter inte att det finns en eller två rötägg i Skövde. Jag är ingen "fan" av mördare eller NB som jag inte upplever alltför sympatisk men det utesluter inte att jag tycker att även han ska få ett försvar och rättvisa om något gått snett här. Det är sådana här strån som plockas upp då argumenten tryter antar jag.

Ha, hur har vi fastnat då "vi" undersöker och ifrågasätter olika saker hela tiden då "ni" fortfarande står fast vi åklagaren version och allt där är korrekt?
2016-09-13, 17:28
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man får anta att han pratat med frun på telefon så
något besök kanske det ändå blir.

Jag kan inte i min vildaste fantasi tro att det blir tryggare där.
Jag tror att vi kommer att få höra om det i en ganska snar framtid.

Inte jag heller , den tryggheten försvann när han gjorde detta mot Lisa. Att idioten skulle få ändra sig om komma tillbaka, det vore väl höjden och ribban vore nådd. Han vill ju till Litauen, då kan han banne mig stanna där. Sånt där daltande ska man väl inte gå med på? Leker han katt och råtta med systemet om önskemålet skulle dyka upp att återkomma?
Jo IB ja, men tror du inte att hon fimpar honom för gott vetande om att han sitter där han sitter?
Kanske får längre straff, vore rätt åt honom om det var som jag läste förut att han får ny rättegång i Litauen. Hur ska de kunna döma honom bättre, ej mer bevis för det. Samma sak kvarstår.
2016-09-13, 17:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Är arbetsboden inte borta, vad har hänt med den då? I vad tycker jag synd o mig själv och varför blir du så upprörd? Den borde undersökas mer ...

Ni är de som inte anser att det finns några som helst problem med bevisningen och åklagaren beskrivning av mordet, blev det klarare? Vilka "vi" är bryr jag mig inte om utan alla få ha sin åsikt och "ni" gör väl ett bra jobb att bemöta andra så varför ska jag bry mig, är jag så duktig tycker du? Nej, jag jobbar inte skift i tråden med andra men jag jobbar i verkligheten och har familj vilket en del här inte verkar göra eller ha.

Polisen i Skövde gjorde ett dåligt jobb i detta fall tycker jag och det kan ha varit medvetet. LGWP hintade tidigt att dom inte var dom skarpaste knivarna men tyckte senare att det var ett gediget jobb så poliserna jobbade verkligen hårt för att imponera på den mannen och lyckades väl.

Hallelujah, Mr Goretex har några minuter över "så nu ska jag minsann svara åklagarkramarna så de tiger!" Det har du haft svårt med tidigare, trots att det lär vara svårt att missa aviseringsfunktionen på Flashback numera. Med det är mycket med lilla familjen förstås.
Det är du som är bekymrad i boden. Jag är fullständigt ointresserad av om den är bränd eller riven eller vad AJ nu kan tänkas tagit för beslut. Jag är inte det minsta upprörd, även om det är lite festligt att du tycker att mjölkdelen i ladan och boden ska stå intakt i åratal utifall Mördar-NB nån gång i framtiden skulle söka resning. Varför ringer du inte AJ så kan han svara dig? Så du slipper grubbla och ligga sömnlös, det är inte bra för hälsan.
Du kan även få en privat visning i Blomberg om du är intresserad: http://blombergsateri.se/kontakt/

Så poliserna kan ha gjort ett dåligt jobb medvetet med de jobbade ändå så pass bra så att LGWP skulle bli imponerad? Hur gick den logiken ihop?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in