Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Nej, det var inte det vi diskuterade. Vi diskuterade hur Lisa kom över vägen.
Skit i vad jag tror och tycker är rimligt, vad anser du och många andra är rimliga alternativ?
Som engagerad i fallet MLH sen dag 1, så anser jag idag att det finns 2 alternativ.
Grovt räknat:
1, frivilligt.
2, genom hot.
Så som jag har läst in fallet tyder det mesta starkt på alternativ 1.
På grund av NBs misslyckade mordförsök på A, vilket är att nämna den incidenten vid sitt rätta namn, dagen innan MLH ser man att GM som MO har tänkt sig att inleda med en vilseledande skenmanöver.
Då inga som helst tecken på bråk någonstans mellan fiket och ladan finns, är sannolikheten stor att skenmanövern fungerade på LH, till skillnad mot på A.
En skenmanöver som går ut på att manipulera offret så att offret själv går till den punkt där chansen att komma ur fällan blir näst intill obefintlig.
Ladan är tom. Dörren är öppen. Vägen ut är täckt av GMs bil. Genom list får NB med en naiv tonåring så att hon hamnar vid porten med NB bakom sig, dvs mot vägen.
Väl där går det snabbt. GM försäkrar sig fort om att vägen är fri. En knuff in i ladan.
Inga tecken på bråk utanför ladan, men väl omgående innanför porten till ladan finns de.