2016-11-03, 15:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag antar att du menar IB. Märkligt att egennyttan blev aktuell först när hon var på litauisk mark. Hon gjorde inte direkt sitt bästa för att få sin käre make fri i förhören i Sverige.

Hon verkar lycklig nu av Facebook att döma åtminstone. Det går ju att göra en nystart, även för rysklitauer.
Jo, jag menar IB, tack. Hur skulle hon ha gjort för att få maken fri utan att riskera att åka dit själv?

Det är svårt att sia om framtiden. Oavsett om hon har det bra nu eller inte kunde hon inte förutse det 7 juni.
2016-11-03, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag antar att du menar IB. Märkligt att egennyttan blev aktuell först när hon var på litauisk mark. Hon gjorde inte direkt sitt bästa för att få sin käre make fri i förhören i Sverige.
Hon verkar lycklig nu av Facebook att döma åtminstone. Det går ju att göra en nystart, även för rysklitauer.
Såg en märklig kommentar i hennes förhör den 13/6.

Förutom att ha köpt tre "frusna pizzor" i Källby så säger hon även att de tankar bilen? Det fanns väl ingen kvittouppgift på det och NB uppger i förhör att han tankade diesel gratis på Martorp.
Jag undrar osökt om hon verkligen menar Källby.

I nästa förhör 14/6 svarar hon (på fråga från FL om hon besökt gården nån gång) att NB tankar diesel på Martorp - men betonar då att det är en månad sen hon var med dit.

Som anhållen tilldelades IB en egen advokat och Martorp är väl ingen höjdare att ha med i sammanhanget som är hot stuff just då. Tanka-bilen uppgiften liksom tonar bort för att inte återkomma mer. Synd att uppgiften inte följdes upp med motfrågor.

Att hon är en spontan pladdrare råder ingen tvekan om när man läst förhör - dvs innan slutförhör då det blir en annan betydligt mer tillrättalagd, juridisk försvarsstil. Ehum.

Tar han tar en liten sväng till Martorp och kollar läget?
Åker de ganska direkt efter NBs skypesamtal 19.52 torde de hinna att tanka innan de landar i Källby c:a kl 20.08.
Att han redan tankat dagen innan vet väl hon väl inte och åker med som en vante, det ter sig väl inte suspekt att slänga i nån liter.
Märklig uppgift är det oavsett.
2016-11-03, 17:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kräver att det finns ett försvar värt namnet. Det hade inte NB, han hade bara Rönnbäck.
I klass med dig och dina otaliga alternativa förlopp och gärningsmän menar du?
Du vet ju vilka vittnen som ändrat gärningsbeskrivningen vid ladan som om det vore en kioskvältare och hade NB levererat sin nekrofili parafili så hade han dömts annorlunda?
2016-11-03, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Läs förhöret med NB på sidan 1654. Där påstår NB att han tankade vid Martorp vid 19-tiden på lördagskvällen och han "minns" att han då mötte de här vittnena på vägen. Jag kan bara komma på att NB säger åt Irina att säga att de tankade bilen för att försöka få det att se ut som att vittnena säger fel dag när de nämner söndagen. Kan det vara så?
Ja, han försöker byta dag gällande iakttagelser. Trovärdigt? Not.
Men det handlar om lördag. Han är och tankar på Martorp, innan Källby, innan händelsen med Adriana (vill flytta vittnesmål till att han har blivit sedd på lördag och inte söndag på väg fr Martorp).
Det här är tankning hon nämner då de är och köper pizza på söndag.

Jag tror snarare att hon pladdrar spontant på samma sätt som att han är en redig lortgris och han är halvimpotent.
Dvs att de kan ha tankat bilen på Martorp (det var nämligen där han tankade bilen gratis) men det hamnar i sammanhang att handla i Källby.
En följdfråga hade klargjort mer som sagt.

Hennes advokat kan mycket väl ha rådgjort att Martorp är liiiite dumt att diskutera spontant om polisen inte frågar.
Dagen efter säger hon inte varit med till Martorp och tankat på en månad.

Om de ställt följdfrågor hade det nog snarare framkommit att hon pladdrar spontant och har noll koll på NBs förehavanden i detta läge - för vem skulle vara så urkorkad att säga att de var till Martorp nån timme efter mordet om hon hade nåt med saken att göra?
Spontan/naiv (ärlig) och urkorkad är skilda ting.
NB erkände inte ens sina tre maskar 5 dar senare. Ehum igen.

Det kanske inte enbart är för att kolla läget han har med sig sin fru till Martorp om nu NB är riktigt rubbad?
.. vilket jag tror han är. Ruggig typ med potential till vad som helst.
Senast redigerad av develi 2016-11-03 kl. 18:37.
2016-11-03, 19:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Jo, jag menar IB, tack. Hur skulle hon ha gjort för att få maken fri utan att riskera att åka dit själv?

Det är svårt att sia om framtiden. Oavsett om hon har det bra nu eller inte kunde hon inte förutse det 7 juni.

Hon hade åtminstone kunnat säga att NB var med henne hela kvällen. I början berättade hon spontant. Sedan blev det mer och mer tillrättalagt. "Vittnen kan ju ta fel".
2016-11-03, 19:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag kommer inte ihåg hur jag tänkte nyss Det var något om att han bett Irina säga att de var och tankade, det skulle förklara varför vittnena såg honom komma från Martorp på söndagen. Sen gick det inte som planerat?
NB försöker få det i förhör till att han blivit iakttagen av grannarna på lördag - för då kom han från Martorp och hade tankat. Han kör förväxlingsdag-försöket.

Hur som haver är det underligt att hon säger att de är och tankar bilen i samma veva som de ska köpa pizza - med tanke på att han tankar diesel till bilen gratis på Martorp.
Har de varit dit innan Källby kan han ha kollat läget - eller så är han snudd på lika rubbad som Kemper eller Brudos.
2016-11-03, 19:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hon hade åtminstone kunnat säga att NB var med henne hela kvällen. I början berättade hon spontant. Sedan blev det mer och mer tillrättalagt. "Vittnen kan ju ta fel".
Nej, inte om vittnena som såg bilen på väg från Martorp såg att det var NB som körde. Då hade hon suttit i klistret.
2016-11-03, 19:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åker de ganska direkt efter NBs skypesamtal 19.52 torde de hinna att tanka innan de landar i Källby c:a kl 20.08.
Att han redan tankat dagen innan vet väl hon väl inte och åker med som en vante, det ter sig väl inte suspekt att slänga i nån liter.

Dålig tolk kanske? Affären stängde 20:00 så de borde haft bråttom dit i så fall. Lik förbannat kanske inte NB ens hade koll på affärens exakta öppettider. Nu var ju affären öppen ändå och personalen där gick hem 21:30. Aja, bara ännu en liten halvlustig detalj i sammanhanget.
2016-11-03, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Dålig tolk kanske? Affären stängde 20:00 så de borde haft bråttom dit i så fall. Lik förbannat kanske inte NB ens hade koll på affärens exakta öppettider. Nu var ju affären öppen ändå och personalen där gick hem 21:30. Aja, bara ännu en liten halvlustig detalj i sammanhanget.
Tankat bilen är nog inte svårt att översätta - frågan är väl om det är "sammantolkat" i samma mening angående ort.
2016-11-03, 19:52
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Såg en märklig kommentar i hennes förhör den 13/6.

Förutom att ha köpt tre "frusna pizzor" i Källby så säger hon även att de tankar bilen? Det fanns väl ingen kvittouppgift på det och NB uppger i förhör att han tankade diesel gratis på Martorp.
Jag undrar osökt om hon verkligen menar Källby.

I nästa förhör 14/6 svarar hon (på fråga från FL om hon besökt gården nån gång) att NB tankar diesel på Martorp - men betonar då att det är en månad sen hon var med dit.

Som anhållen tilldelades IB en egen advokat och Martorp är väl ingen höjdare att ha med i sammanhanget som är hot stuff just då. Tanka-bilen uppgiften liksom tonar bort för att inte återkomma mer. Synd att uppgiften inte följdes upp med motfrågor.

Att hon är en spontan pladdrare råder ingen tvekan om när man läst förhör - dvs innan slutförhör då det blir en annan betydligt mer tillrättalagd, juridisk försvarsstil. Ehum.

Det du säger här stämmer ju bra med Xenias teori om att IB var med under transporten till Martorp, liksom med min tanke att hon kan ha varit med redan tidigare.

Citat:

...
2016-11-03, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det du säger här stämmer ju bra med Xenias teori om att IB var med under transporten till Martorp, liksom med min tanke att hon kan ha varit med redan tidigare.
Nej - snarare tvärtom. Jag väntade på den exceptionellt förutsägbara kommentaren.
Att pladdra och vara spontan är inte det samma som att vara stupdum.
Hade det (för hennes del) varit en fara som medspelare till NB hade hon inte sagt ett skit.
Däremot innebär spontan naiv och oftast väldigt ärlig.
... vilket hon verkar vara i inledande förhör, innan påverkan från NB eller hans advokat (upenbart tillrättalagda utsagor från tidigare förhör).

Därav intressant att de åker och tankar - att det sen inte är på samma ställe som inköp av pizza är uppenbart. Det finns inget kvitto gällande tankning på macken i Källby vilket snarare överensstämmer att han tankar gratis diesel på Martorp.

Häpp.

Btw säger Xenia att hon är med sittande på huk från Martorp till bostaden. Jag funderar kring att de åker och tankar på väg till pizzaköp i Källby.
Jag tror således att NB antingen kollar läget eller så är han helt sjukt rubbad då han vill ha sin fru med där han dumpat ett lik.
Det kan vara både ock - hon är ett ypperligt alibi att ha med sig till Martorp:
" Vi ska bara tanka för vi ska köpa pizza i Källby."
Senast redigerad av develi 2016-11-03 kl. 22:23.
2016-11-03, 22:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Nej - snarare tvärtom. Jag väntade på den exeptionellt förutsägbara kommentaren.
Att pladdra och vara spontan är inte det samma som att vara stupdum.
Hade det (för hennes del) varit en fara som medspelare till NB hade hon inte sagt ett skit.
Däremot innebär spontan naiv och oftast väldigt ärlig.
... vilket hon verkar vara i inledande förhör, innan påverkan från varken NB eller hans advokat (upenbart tillrättalagda utsagor från tidigare förhör).

Därav intressant att de åker och tankar - att det sen inte är på samma ställe som inköp av pizza är uppenbart. Det finns inget kvitto gällande tankning på macken i Källby vilket snarare överensstämmer att han tankar gratis diesel på Martorp.

Häpp.

(...)

Svammel hjälper inte. Jag hävdar att du och Xenia är eniga på någon punkt.
Det fetade: Din åbeopade tankning skedde uppenbarligen på Martorp. Och på söndagen då. IB var på Martorp på söndagen, även om hon hymlade med det senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in