Citat:
Ursprungligen postat av
tonny33
Läs förhöret med NB på sidan 1654. Där påstår NB att han tankade vid Martorp vid 19-tiden på lördagskvällen och han "minns" att han då mötte de här vittnena på vägen. Jag kan bara komma på att NB säger åt Irina att säga att de tankade bilen för att försöka få det att se ut som att vittnena säger fel dag när de nämner söndagen. Kan det vara så?
Ja, han försöker byta dag gällande iakttagelser. Trovärdigt? Not.
Men det handlar om lördag. Han är och tankar på Martorp, innan Källby, innan händelsen med Adriana (vill flytta vittnesmål till att han har blivit sedd på lördag och inte söndag på väg fr Martorp).
Det här är tankning hon nämner då de är och köper pizza på söndag.
Jag tror snarare att hon pladdrar spontant på samma sätt som att han är en redig lortgris och han är halvimpotent.
Dvs att de kan ha tankat bilen på Martorp (det var nämligen där han tankade bilen gratis) men det hamnar i sammanhang att handla i Källby.
En följdfråga hade klargjort mer som sagt.
Hennes advokat kan mycket väl ha rådgjort att Martorp är liiiite dumt att diskutera spontant om polisen inte frågar.
Dagen efter säger hon inte varit med till Martorp och tankat på en månad.
Om de ställt följdfrågor hade det nog snarare framkommit att hon pladdrar spontant och har noll koll på NBs förehavanden i detta läge - för vem skulle vara så urkorkad att säga att de var till Martorp nån timme efter mordet om hon hade nåt med saken att göra?
Spontan/naiv (ärlig) och urkorkad är skilda ting.
NB erkände inte ens sina tre maskar 5 dar senare. Ehum igen.
Det kanske inte enbart är för att kolla läget han har med sig sin fru till Martorp om nu NB är riktigt rubbad?
.. vilket jag tror han är. Ruggig typ med potential till vad som helst.