2016-05-25, 20:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här har du två av mina tidigare inlägg som stödjer att Gustav J vinkade till NB ca kl 19 den 7 Juni, 2015:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

AJ, Gustav's pappa, säger i förhör den 17 Juni, 2015 (bra 10 dagar efter händelsen) att Gustav har berättat för AJ att han hälsade på NB då han i bil ankom till godset ca 19.10-19.15

FUP 183
Förhör med Jönsson, Arne; 2015-06-17 10:00

Efter middagen, ungefär 19.10-19.15, kom den andre sonen Gustav med sin dotter dit efter att ha varit på studentuppvaktning hos Hans Klingsporr och Ekman på Ornäs.
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då ca 19.15.
Detta är vad de tänkt på och som har kommit fram efter det hemska dådet, säger Arne.

Varför utreder polisen inte att;
AJ säger att GJ själv har sagt till AJ att han vinkat till/hälsat på NB kl 19:15 vid NBs hem just utanför godset, men att GJ å andra sidan i förhör påstår att han inte minns detta att han vinkat till/hälsat på NB kl 19:15 vis NBs hem.

Det handlar ju om NBs alibi, en helt central sak i fallet!

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Gustav Jönsson medger ju nästan att han åkte från godset till Gum strax efter att de kommit dit och innan Formel 1 loppet startade. Gustav anlände på godset ca kl 19:00.

FUP 202
Förhör med Jönsson, Gustav; 2015-08-27

Niklas Lindström: -Efter att ni kommit till Arne och Choni, åkte ni till Gum något för att hämta något?

Gustav är mycket osäker på det. Han kan i dag inte säga om de gjorde det eller inte. Det kan
varit så att han och Viktoria åkte och hämtade något eller om de bytte om. Gustav var klädd i
kostym, då han hade varit i Årnäs. Det kan varit så att de åkte till Gum och bytte om till något
bekvämare. Samtidigt kommer Gustav på att familjen Trozelli var på besök. Han tror därför
inte att han åkte hem för att byta om.
Om de åkte till Gum så var det strax efter att de kommit, men innan Formel 1 loppet startade.
Och både Rönnbäck och Hurtig har "missat" denna superviktiga information då tror du?
Tänk om Nerijus ändå haft dig som försvarare istället, då hade ju allt varit klappat och klart och han hade varit en fri man, eller?
2016-05-25, 20:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
I mina ögon Nerius blev felaktigt dömt i en rättegång som syftade till att lämna det som hände med LH utan utredning. Någon tvingade henne i sin bil och dödade henne senare samt spred "bevis" med avsikt att Nerius fälls för brottet. Hur GM fått Nerius DNA på LHs kläder förstår jag inte. Detta måste ha hänt när kläderna inte var på eftersom kroppen inte har liknande märken.

Ålkagarens beskrivning av händelset håller inte. Hurtig motbevisar åklagaren genom en beskrivning om vad skulle ha hänt i ladan om mordet skulle ha hänt där. Han tar inte upp onanin, som åklagaren berättar om. Alt detta har omöjligen kunnat vara gjorda redan 18.45, eftersom LH ringde i mobilen så sent som 18.30.

Enligt Irinas och Nerius vittnesmål var de hemma 17.40 -- 20.00. Om Nerius skulle fört bort LH och dödat och gömt henne byssan samt spridit hennes ägodelar, hade han ingen anledning skynda till att vara hemma 20.00. Pizzaköpet hade kunnat vänta, eller utebli. Allt talar för att familjens söndag kväll löpte så som de har berättat, Irina även under ed.
Dina inlägg ger intryck av att du tror att förundersökningen just presenterats och att ingen domstolsförhandling än ägt rum. Du verkar ha missat större delen av faktaunderlagen för livstidsdomen i fallet.
Men, det ursäktar inte dina korkade synpunkter.
2016-05-25, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I förhör i TR uppges att 19.30 är den tid som är mer trolig - även om hon inte klockade tidpunkten.
Hon erinrar sig tiden 19.15-19.20 då det är dags att samla ihop sig för hemresan. De går en mkt kort runda med hundarna då den ena är opererad. De iakttar NB sekunder från hans bostad.

Han kan inte skydda sig bakom en skype från 19.35 till pizzahandlande.

1. Det har för det första inte minsta värde för alibi gällande mordet.
2. Han ÄR iakttagen - det råder ingen tvekan om detta - det är två tunga vittnesmål som känner till dem och NBs bil. Han hälsar på dem.
3. Han kommer således från Martorpshållet strax innan Skype.

19.25 Åker NB från Martorp mot sin bostad.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
Dom bor inte långt ifrån NB,s bostad och känner väl till dom och deras bil.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
2016-05-25, 21:25
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Dina inlägg ger intryck av att du tror att förundersökningen just presenterats och att ingen domstolsförhandling än ägt rum. Du verkar ha missat större delen av faktaunderlagen för livstidsdomen i fallet.
Men, det ursäktar inte dina korkade synpunkter.
Dina intryck om en annan debattör saknar intressen, men varför tror du att jag skulle ha läst FU, som är faktiskt min svaga punkt ja hittar inte där.

Däremot har jag börjat med Hurtigs 72 punkter, som fick berömd i TV4. Visserligen anser jag att han gjorde fel när han sökte bevisa att Neirius hade burit kroppen från ladan till gömstället.

Sedan har jag gått baklänges HR och TR. Jag läser inte handlingar rent av utan löser problem efter problem. Senast har jag tagit del i åklagarens slutplädering, han trodde sig veta att Neirius onanerade samtidigt som han mördare LH. Hela sexfrågan är påklistrat, det var inget sexmord.

Jag söker se saken utifrån till vilket jag har god grund efter att har studerat många liknande mystiska rättsfall, vetenskaplig logik är ett starkt verktyg när FU är bristfällig och enkelriktad.
2016-05-25, 21:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är just såna här microsidospår som gör att man verkligen undrar hur det står till med vissa.
Utredningen skulle såklart satt prio-ETT på det upphittade örhänget.
Örhänget har nog alla svaren som alternativteoretikerna söker.
Teknisk bevisning och vittnesbevisning, vad fan är det när man har ett äkta svamlande om ett örhänges vara eller icke vara på plats. HUR kan man liksom missa ett gigantiskt örhänge i en liten, liten lada?
Eller det kanske man inte kan?
Berätta nu den spännande historien om det planterade örhänget, tack
Dina iakttagelser är mycket intressanta att läsa. Du tillför diskussonen ett underlag som skapar jämvikt så att inte trollen får övertaget. Resonemangen kring utredningen måste hållas inom rimliga gränser för att de inte ska spåra ur fullständigt. Därför är dina inlägg särskilt välkomna här i tråden. Speciellt med tanke på att du är så insatt i utredningen och vet vad du pratar om. Tack för att du finns med oss.

2016-05-25, 22:06
Bannlyst
Citat:
Dina intryck om en annan debattör saknar intressen, men varför tror du att jag skulle ha läst FU, som är faktiskt min svaga punkt ja hittar inte där.

Däremot har jag börjat med Hurtigs 72 punkter, som fick berömd i TV4. Visserligen anser jag att han gjorde fel när han sökte bevisa att Neirius hade burit kroppen från ladan till gömstället.

Sedan har jag gått baklänges HR och TR. Jag läser inte handlingar rent av utan löser problem efter problem. Senast har jag tagit del i åklagarens slutplädering, han trodde sig veta att Neirius onanerade samtidigt som han mördare LH. Hela sexfrågan är påklistrat, det var inget sexmord.

Jag söker se saken utifrån till vilket jag har god grund efter att har studerat många liknande mystiska rättsfall, vetenskaplig logik är ett starkt verktyg när FU är bristfällig och enkelriktad.

Jag har förstått att du. sisotalo.
Läser handlingarna baklänges vad du nu tycker det är till för nytta.
Det vore nog klokare om Du började läsa igenom FUB först och främst.
Och hela förundersökningen, därefter bör du läsa TR och HR och HD så du får ett sammanhang
av hela situationen.
Det verkar som du sitter och klipper och klistrar lite si och så med dina påståenden som helt
saknar grund.
Dessutom helt ofattbart när du påstår att du studerat många liknande fall.
Du bör nog börja om ifrån början istället.
2016-05-25, 22:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Dina iakttagelser är mycket intressanta att läsa. Du tillför diskussonen ett underlag som skapar jämvikt så att inte trollen får övertaget. Resonemangen kring utredningen måste hållas inom rimliga gränser för att de inte ska spåra ur fullständigt. Därför är dina inlägg särskilt välkomna här i tråden. Speciellt med tanke på att du är så insatt i utredningen och vet vad du pratar om. Tack för att du finns med oss.

Absolut. Väldigt intressanta reflektioner. Det är bra när nån är insatt i förundersökningen så att det blir fakta och sanning utifrån FU.

Dessa örhängen anses planterade. En inte direkt objektiv och öppen attityd om Lisas ägodelar. Därav är det av största vikt, för balansens skull att man faktiskt påvisar att ladan var mycket skitig.

Att de minimala örhängena hur lätt som helst åkt under ett bräde eller pappersark. Backen är full av skräp och halm.
2016-05-25, 22:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
...
Dessa örhängen anses planterade. En inte direkt objektiv och öppen attityd om Lisas ägodelar. Därav är det av största vikt, för balansens skull att man faktiskt påvisar att ladan var mycket skitig.

Att de minimala örhängena hur lätt som helst åkt under ett bräde eller pappersark. Backen är full av skräp och halm.

Det intressanta är inte hur örhänget försvann, utan att det plötsligt dök upp ur den smutsiga myllan.

Angående mitt fetade: Här passar det minsann att ladan var skitig. Men när det diskuteras om NB:s runkande och om bajset, då är den genast som Vita Havet
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-05-25 kl. 22:35.
2016-05-25, 22:33
Medlem
Citat:

Det var ett märkligt resonemang som inte liknar vetenskaplig logik, i den form dom flesta definierar den. Helt ologiskt.
Senast redigerad av Remark 2016-05-25 kl. 22:36.
2016-05-25, 22:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det intressanta är inte hur örhänget försvann, utan att det plötsligt dök upp ur den smutsiga myllan.
Klarade du inte ens av detta utan förklaring?
Det har gått folk i ladan, rört vid skiten på golvet. När pappark och annat skräp bytt posititon så syns örhängena. Det är med andra ord inte minsta märkvärdigt.

.. De syns givetvis betydligt bättre när de belyses med ljuskälla och glimmar till - de är minimala.
Citat:
Angående mitt fetade: Här passar det minsann att ladan var skitig. Men när det diskuteras om NB:s runkande och om bajset, då är den som Vita Havet
Vilken tapper kamp om att prata gott om NBs bajs.
2016-05-25, 22:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Det är tydligen svårt att förstå det där med att det är ett sexmord utan att innehålla något fysiskt sex.

Snarare ett psykiskt sexbrott där LH i döden står modell som triggar GM sexuellt.

Men, du resonerar precis som många andra som inte har förstått brottets sanna natur.
2016-05-25, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, nu tycker jag att vi ska se fram emot en välbalanserad utredning av det här gigantisk örhänget. Gnälltrollen vet att perfekt genomlysa diverse problem som har med utredningstekniska detaljer att göra. Jag förväntar mig en gedigen förklaring på hur örhänget hamnade där i den lilla, lilla ladan.
Jag är inte ens säker på att jag begriper vitsen med att lägga ett par örhängen där? hahahahaahha.
Hade de hamnat i NBs bil, hem, trädgård, postlåda hade det varit mer av värde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in