2016-08-29, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Du säger att de gjorde sin bedömning pga sina känslor=upplevelser. Men kan man verkligen anväda känslor=uppelvelser, som vittnesmål. Vart tog förnuftet vägen? Vad de kände kan väl inte NB stå för.

Kan vi verkligen lita på deras vittnesmål? Det fanns ju olika uppgifter om detta, men de andra fick inte komma till rättsalen och vittna. De nonchalerades av Åk. Varför? Åk verkade svälja alla känsloyttringar som bevis, men struntade totalt andras vittnesmål.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21607973.ab

Du verkar inte ha koll på hur en rättegång fungerar. Åk kallar givetvis vittnen som är till gagn för sin egen hypotes. Sedan är det FA som får motbevisa detta och kalla ev. vittnen. Domstolen avgör sedan vilken part som är mest relevant.

I detta fall var det ganska enkelt för Åk då det fanns en otroligt stark teknisk bevisning mot NB. Detta brukar annars inte vara så vanligt.
Senast redigerad av April62 2016-08-29 kl. 02:37.
2016-08-29, 02:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tänker inte svara på dina frågor av flera skäl. Bara ett kort svar på Martorp frågan. Tänk en gång till, vilka var där på Martorp och bedömde NB på hans beteende och på hans blick. Det var som du säger, dessa herrar där som tyckte att man såg i hans blick att han är mördaren. Deras bedömning blev grunden att NB hämtades av poliser. Dessa herrars bedömning av NB godkänndes av åklagaren och domstolarna. Skamligt av rättväsendet. Frågan är alltså, vem ledde utredningen från början till slut.
Vad är det som är skamligt? Utveckla. För vems skull hade det varit bättre om Nerijus fått vara i frihet några dagar till? Han hade ju ändå åkt in när svaren från NFC kom. Är det "skamligt" att han inte fick vara "ledig" ett tag till? Eller är det "skamligt" att man gjorde bedömningen att han agerade misstänkt när han försökte mota bort dem från byssjan?
Citat:
De främsta skälet till det att jag inte vill diskutera med dig är att du tror veta hur NB och hur andra är. Du tror tom att du vet hur allting gick till, som du var en flyga i taket. Du vältrar dig i eländet dag efter dag. Du har fastnat där. Du söker inte klarhet, inte sanning heller. Jag skulle kalla ditt sätt att diskutera för att manipulera och hjärntvätta. Verkar som det är det enda skälet till varför du deltar i dikusionen. Vad vet jag...
Påminner dig att jag är inte ämnet i denna diskusion, inte du heller för den delen, så varför reagerar så starkt på andras åsikter då. Hur jag försöker prata om ämnet så kommer några och ger sig på mig personligen. Nu har jag sagt det...hoppas för sista gången.
Jag tror inte att jag är "en flyga i taket" som du skrev.
Jag försöker bara tänka logiskt och anser att man bör utgå ifrån fakta när man för en diskussion.
Att ta till sig och förstå de fakta som presenteras är viktigt, likaså att kunna värdera bevisning och se allt i sitt rätta sammanhang. Att utgå från verklighetens fakta - det trovärdiga, inte från önsketänkande, fördomar, faktaförnekelse och hat.

Jag lämnar dina låga personangrepp därhän, de berättar mer om dig än de gör om mig.

Det här är ett diskussionsforum och då ställer man frågor om olika påståenden, man vill att någon t.ex ska utveckla något den påstått.
Det är underligt hur ni alternativtroende anser att frågor om hur ni tänker är detsamma som att "ge sig på dig (el annan) personligen"? Är det bara för att ni aldrig har några bra svar?
Istället för att fråga hur ni tänker, kanske man ska fråga om ni tänker?
2016-08-29, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Det vill säga: BS intygar att militären var där på torsdag i samma mening han påstår att NB "levererar" en lögn. Vem ljuger då? Pekboken: BS

Vi behöver inte göra det svårt för oss med ordet framrycka. Det räcker tydligen att reda ut vad DÄR betyder. Så BS försa sig alltså och medgav att de bedrivit sök DÄR=Martorp?
Din analys bygger har jag förstått på att du genomskådar lögnerna och hittar vittnenas klavertramp.
Men Adriana försa sig aldrig alltså. Du bara bedömer att hon borde sett ditten och datten och följdaktligen ljuger.
Beträffande bunkrarna har jag ingen aning. Finns det ens bunkrar där?
2016-08-29, 04:48
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Som brukligt så förstår du inte resonemanget och det som skrivs. Det kan inte vara så att du har otur jämt och ständigt när du försöker tänka. Det måste helt enkelt betyda att du är ganska dum. Korkad. Osmart. Kalla det vad du vill.

De framtida domarna är självfallet de som NB kommer dömas för då man nystat upp hans förflutna och utrett alla hans tidigare brott, fm inklusive mord.

Som vi pratat om tidigare så finns det ju inget fall i världshistorien där en GM i nedre medelåldern gjort sig skyldig till ett sexualsadistiskt brott likt det du hävdar att detta rör sig om och inte haft ett "bagage" eller historia av stegrande våld och brott. Dess måste naturligtvis komma fram med tiden. När man vet detta så tycker iaf jag att det måste vara på gränsen till tjänstefel att inte utreda och plocka fram detta bagage och ge anhöriga till tidigare brott en förklaring och lite lugn och ro.

Skulle man däremot utreda och komma fram att detta bagage saknas hur man än letar så kanske man skulle dra lite andra slutsatser. Motivet kanske inte var det man trodde iaf.

Att det skulle påverka gällande dom är kanske inte speciellt troligt men vem vet vad som skulle komma fram om en kompetent utredare tittade på det hela.

Och hur faan vet du att det inte finns ett sådant fall i hela världshistorien där en GM i nedre
medelåldern har begått ett hägningsmord med sexualsadistiska förtecken ?
Har du läst igenom alla fall i hela världshistorien ?
Det har du sannolikt och logiskt sett inte alls gjort .
Mera sannolikt är att du fabulerar .
Och vem skulle denna kompetenta utredare vara ?
Anmäler du ditt intresse härmed , du som är medlem i Sveaskogs-klubben ?
2016-08-29, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och hur faan vet du att det inte finns ett sådant fall i hela världshistorien där en GM i nedre
medelåldern har begått ett hägningsmord med sexualsadistiska förtecken ?
Har du läst igenom alla fall i hela världshistorien ?
Det har du sannolikt och logiskt sett inte alls gjort .
Mera sannolikt är att du fabulerar .
Och vem skulle denna kompetenta utredare vara ?
Anmäler du ditt intresse härmed , du som är medlem i Sveaskogs-klubben ?

Det finns fler yngre mördare med sexualsadistiska förtecken
.
vi har bl.a. 10 åriga Helen som råkade ut för en idiot.
Han tog så småningom sitt eget liv.

http://www.expressen.se/nyheter/doku...es-mordet-upp/
2016-08-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH

Det finns fler yngre mördare med sexualsadistiska förtecken
.
vi har bl.a. 10 åriga Helen som råkade ut för en idiot.
Han tog så småningom sitt eget liv.

http://www.expressen.se/nyheter/doku...es-mordet-upp/
Menar du verkligen att Ulf Olsson inte hade något "bagage"? Du får nog läsa lite om honom och det fallet då.

I nästan alla fall, om inte alla, då det gäller sådana här udda ovanliga figurer som sexuallsadister så finns det "bagage" att gräva i då dom gripits. I NB:s fall finns inget och ingen verkar intresserad att gräva djupare. Ingen verkar heller intresserad av en sådan här människa psykologiskt eftersom sinnesundersökning inte blev aktuell av domstolarna. NB är alltså ansed som en tråkig filur trots det mycket ovanliga brottet han dömts för.

Ulf Olsson fick ju en "mysig" behandling av den psykiatriska vården som slutade med självmord. Han nekade också men dom tyckte tydligen att han var mer intressant än NB och det kanske stämmer för NB är ju ansedd frisk av domstolen och har inga sexuella avikelser (nej, enskilt runkande är tyvärr inte avikande eller olagligt).
2016-08-29, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Menar du verkligen att Ulf Olsson inte hade något "bagage"? Du får nog läsa lite om honom och det fallet då.

I nästan alla fall, om inte alla, då det gäller sådana här udda ovanliga figurer som sexuallsadister så finns det "bagage" att gräva i då dom gripits. I NB:s fall finns inget och ingen verkar intresserad att gräva djupare. Ingen verkar heller intresserad av en sådan här människa psykologiskt eftersom sinnesundersökning inte blev aktuell av domstolarna. NB är alltså ansed som en tråkig filur trots det mycket ovanliga brottet han dömts för.

Ulf Olsson fick ju en "mysig" behandling av den psykiatriska vården som slutade med självmord. Han nekade också men dom tyckte tydligen att han var mer intressant än NB och det kanske stämmer för NB är ju ansedd frisk av domstolen och har inga sexuella avikelser (nej, enskilt runkande är tyvärr inte avikande eller olagligt).

Har Du svårt för att LÄSA.....jag har inte skrivit något om "bagage".
Så du bör nog läsa om de få rader jag skrev.
Jag skrev att det finns fler yngre medelålders mördare.

I NB:s fall finns inget "bagage".????
Vad tror Du att det kan bero på...???
DÅ kan jag tala om för dig att den personutredning som gjordes av någon halvsenil
och okunnig person som överhuvudtaget inte undersökt NB,s bakgrund.
Det ända den personen gjorde var ett slarvigt genomfört arbete som denna okunniga
person plitat ner på ett papper, och kanske spela Fia med Knuff samtidigt.

Några undersökningar har inte gjorts i hans eget hemland.
Hur kan dom då kalla den slarviga personutredningen för personutredning.

Hade en kunnig person skött om en seriös personutredning så har dom mycket troligt hittat en hel del.

Senast redigerad av GrevenH 2016-08-29 kl. 16:02.
2016-08-29, 17:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Hade en kunnig person skött om en seriös personutredning så har dom mycket troligt hittat en hel del.

Högst troligt har han det. Personligen tror jag att han är lagd åt det voyeuristiska hållet. Betraktar först på avstånd, följer efter personer. En "fönstertittar"-typ.
En som är skicklig på detta gör det utan att det märks.

Som hans onanerande i ladan, "jag ser dig men du kan inte se mig, tänk om du visste vad jag gör utan att du kan se det".

Farligt nära gränsen att avslöja sig, men ändå gömd. Så länge han ligger på rätt sida om gränsen är det ingen som upptäcker det. "Bagaget" är dolt, vi har dock sett en glimt av det.

Jag tror att han har sysslat med att testa hur långt han kan gå innan det blir "allvar", likt händelsen med A.

Dock tror jag händelsen med A är ett försök att gå hela vägen.
Senast redigerad av PeoFallmo 2016-08-29 kl. 17:41.
2016-08-29, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Högst troligt har han det. Personligen tror jag att han är lagd åt det voyeuristiska hållet. Betraktar först på avstånd, följer efter personer. En "fönstertittar"-typ.
En som är skicklig på detta gör det utan att det märks.

Som hans onanerande i ladan, "jag ser dig men du kan inte se mig, tänk om du visste vad jag gör utan att du kan se det".

Farligt nära gränsen att avslöja sig, men ändå gömd. Så länge han ligger på rätt sida om gränsen är det ingen som upptäcker det. "Bagaget" är dolt, vi har dock sett en glimt av det.

Jag tror att han har sysslat med att testa hur långt han kan gå innan det blir "allvar", likt händelsen med A.

Dock tror jag händelsen med A är ett försök att gå hela vägen.

NB,s dolda förflutna bottnar i en okunnig person som gjorde personutredning.
Den var varken maskin eller dataskriven, enbart handskriven personutredning på några ark.
Det kallar inte jag seriöst.
Inga undersökningar är gjorda i hans hemland eller i England.
Att Domstolen överhuvudtaget godkänt dena slarviga personutredning är ofattbart.

Som tur är har vi en stark bevisning mot NB:
Men jag tror inte han gått ifrån 0-100 på engång mot Lisa.
Han försökte mot Adriana dagen innan, men han tycks ändå ha en viss erfarenhet.

Hade ett par personer åkt till hans hemland och samtalat med tidigare arbetsgivare och myndigheter samt anhöriga som tidigare hustru och dotter mfl.
Så har det troligt kommit fram en hel del intressanta saker.
Det är vad jag misstänker.
2016-08-29, 19:00
Medlem
Bagaget är kanske okänt. Annars är det ovanligt.
Även om motivet kanske är oklart finns det ändå tillräcklig teknisk bevisning. Han har inte kunnat ge någon trovärdig förklaring.
2016-08-29, 21:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Den du sitter och skriver skit om är en av trådens kunnigaste och intressantaste skribenter.
Hon är inte förlorad i några galna konspirationsteorier till skillnad från såna som dig och den
där paranoida polis- och militärhataren nr 1 utan håller sig till fakta och bevis.
Sånt som vissa föraktar så in i helvete mycket.

Ni söker däremot inte efter någon klarhet och någon sanning.
Det är vad ni minst av allt söker i er bisarra strävan efter att framställa ett flickmördande
monster som oskyldigt.

Håller med dig helt och hållet. Är några få i denna tråd som utmärker sig på mycket föredömligt sätt. Pålästa och mycket sakliga i sina inlägg. Hit hör otvivelaktigt magiciadehex.
2016-08-29, 21:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Jag svarar på denna replik till Ruggedo:

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har skrivit exempel. Att du sen är faktaresistent är ditt bekymmer.
(...)
Du är ju helt lost.

Vilka exempel på dömda sexualsadister, som inte visat sig ha haft något bagage, har du presenterat?
De har jag missat i så fall. Du är mer än välkommen att upprepa den informationen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in