2016-08-30, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...n-till-brottet

5 dagar.

Hedström får nog börja välja sina ord eftersom alla inte är lika avslappnade, och ett av dom lagade hålen har tydligen sprungit läck??
Någon av åklagarna får sticka och fixa lagningsmassa.

Ouch

Femte dagen var här nu och "källorna" är till din fördel i vår nedräkning.

Det är fan underligt att dom inte lär sig. På något vis har det mediala drevet eggat
de osignerade källorna att framträda mer än lovligt, fynden här verkar röra sig om hjulspår
kopplade till volkswagen kan jag se. Hade förstås varit bättre om det varit fynd på insidan
av bilen så att säga. Genombrott ? Nja inte direkt men visserligen bättre än inget.

Jag ser att grodorna hoppar ur munnen på Hedström i länken du gav men vetefan
om det påverkar, är nog ganska givet att JM har fullständig koll på vem som misstänks.
Tillika vet hon att bilen är beslagtagen så låt grodorna hoppa ur Hedström mun bara,
men visst han skall tänka sig för han med. Men viktigast av allt vore faktiskt att
utredande poliser skulle ha vett att tiga men serru inte, jargongen fortsätter. Synd men sant.
Citera
2016-08-30, 17:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Om det kan styrkas att det är JM som kört bilen till sommarstugan så bör det även utredas om hon förmånsbeskattar den, eftersom hon använder den i sina privata mordutsvävningar. Om det nu inte står i företagets verksamhetsbeskrivning att dom även utför mord på äldre dvs

Även om jag gissar att du skämtar om det där med beskattningen, så har jag haft
en liknande tanke om den där bilen som figurerat och som omtalats att den ofta
fått parkeringsböter där den varit uppställd långa tidsperioder. En bil som är mest
uppställd kan vara en "officiell privatbil", bara för att undvika förmånsbeskattning
av fri bil. Om en företagsbil används för "privata mordutsvävningar" så måste det
vara skatteverkets mening att den ska förmånsbeskattas...

Citera
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Älskar att snaran dras ihop runt GM igen.

Som GW sa i en krönika. Att när ens pappa blivit mördad, och ens mamma undkom med livet i behåll, ändå måste åka iväg på stört till Thailand och sola magen. Då är det något som inte står rätt till.

Som många redan sagt så är det säkerligen så att GM inte är ensam i Thailand. Antingen har polisen i Sverige eller polisen i Thailand en spanare i närheten. Om inget annat så är media där i krokarna, så när häktningskravet kommer, då är det bara att plocka in henne.

Hennes älskare har lyckats bättre med att slippa undan i Sverige. Kanske hon inser nu att det var idiotiskt att lämna landet

Där nere finns inget schengen-avtal. Så återkallas passet kan hon inte precis vandra över gränserna.

Hoppas hon trivs i värmen, det blir sakta men säkert varmare om henne.
Har tyvärr inte läst tråden på ett tag.
Är den lilla skiten försvunnen eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Hennes älskare har lyckats bättre med att slippa undan i Sverige. Kanske hon inser nu att det var idiotiskt att lämna landet

Där nere finns inget schengen-avtal. Så återkallas passet kan hon inte precis vandra över gränserna.

Hoppas hon trivs i värmen, det blir sakta men säkert varmare om henne.

Jag hoppas hon får sitta i Thailändskt fängelse så hon verkligen får njuta av värmen en längre tid.
Citera
2016-08-30, 17:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjinuski
Skulle det ha tagit så lång tid att analysera dessa spår?

Den frågan är nästan lika motiverad som frågan om hur i h-e det kan
ta ett år och tre veckor innan man startar en förundersökning om ett
misstänkt mord.

Svaret på båda frågorna är att det är klart som f-n att det inte får ta
så lång tid.

Nu har jag förbrukat svärord för ett år. Jag brukar inte svära så ofta...

Citera
2016-08-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hoppas hon får sitta några dagar i Tailändskt häkte. Fungerar det så?

Hade Sverige behövt en misstänkt hem snabbt finns kanaler mellan ländernas (polis)myndigheter för snabb handläggning. En mer formell" gång kanske är att föredra ur utredningstekniska hänsyn. Då kanske kvarnarna mal långsammare? Kanske framför de via thailändsk polismyndighet henne att kontakta svenska polismyndigheter och uppmanas att inställa sig till förhör. Tror inte JM försöker fly ur Thailand, hon vet att hon i et sådant läge har thai-span på sig.

OT. "Ville vara lyst som farang i Thailand"!
Citera
2016-08-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Kom till Sverige 13/12 2015. Fyllde 18 år 8/1 2016. Officiellt.

Ah ok, tack för upplysningen! (Var nästan som jag sade ändå, fast några dagar senare, inget ovanligt)
Citera
2016-08-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Hade Sverige behövt en misstänkt hem snabbt finns kanaler mellan ländernas (polis)myndigheter för snabb handläggning. En mer formell" gång kanske är att föredra ur utredningstekniska hänsyn. Då kanske kvarnarna mal långsammare? Kanske framför de via thailändsk polismyndighet henne att kontakta svenska polismyndigheter och uppmanas att inställa sig till förhör. Tror inte JM försöker fly ur Thailand, hon vet att hon i et sådant läge har thai-span på sig.

OT. "Ville vara lyst som farang i Thailand"!

Vad jag vet så finns det inget utlämningsavtal mellan länderna, trots att det lösts tidigare. Har jag fel där? Hon kanske kan befinna sig i Thailand länge, utan att bli gripen där eller för den delen bli utlämnad.
Citera
2016-08-30, 17:26
Medlem
bananapanss avatar
Bilden kan bindas till mordet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23430391.ab
Citera
2016-08-30, 17:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Bilden kan bindas till mordet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23430391.ab
Bilen också

Citat:
Den bil som polisen under förra veckan sökte information om med anledning av mordet utanför Arboga kan kopplas till mordplatsen.
Citera
2016-08-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är ju inte säkert att det är bara dåligt att det läcker lite heller.

Man kan ju t.ex. undra om mordet på JMs exmake någonsin
blivit utrett, om inte media hade uppmärksammat det.

Emellanåt tycker jag nästan att koncensus i den här tråden
verkar ligga ungefär två veckor före polisen. Jag hoppas
att det är en ren villfarelse...

Nejdå. Det är väl bara dåligt om det förstör en förundersökning eller skadar oskyldiga, enskilda personer.

Jag har en känsla av att polisen har mer på fötterna än vad vi, i tråden, anar. Åtminstone vad gäller mordet på G.

De andra ärendena kan ha kallnat för mycket men det vore fantastiskt roligt om man kunde nysta upp även dem.
Citera
2016-08-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad jag vet så finns det inget utlämningsavtal mellan länderna, trots att det lösts tidigare. Har jag fel där? Hon kanske kan befinna sig i Thailand länge, utan att bli gripen där eller för den delen bli utlämnad.

Thailand vill INTE ha kriminellt pack där. De är så samarbetsvilliga så, så länge den misstänkte inte utfört något kriminellt i Thailand. Då jävlar är det andra bullar! Men JM är inte så dum, hon kommer inte att bli lätt att knäcka. Den svaga punkten är afghanerna, men, de har sin heder! eller inte!

Johanna kom hem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in