2016-08-30, 17:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har säkert tagits upp...
Men att polisen NU utreder makens död igen, kan inte det bero på vad diverse flashbackare fått fram?
Hur kan utredare ha "missat" det märkliga i det?
Det har nog skett tack vare att försäkringsbolaget föredömligt nog aldrig gav upp med att försöka få polisen att agera.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-08-30 kl. 18:09.
Citera
2016-08-30, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur tänker du nu? Skulle en GM kunna påverka däckspåren eftersom en åklagare berättat en del av vad han vet i ärendet???

En presstalesman vid namn Hedström var det som uttalade sig, Fahlander och Jessica Wenna,
alltså åklagarna (pluralis) i fallen gå icke att nå fastän media plingar på. Så, då var det utrett.

Vem har sagt att gärningsmännen, pluralis enligt presstalesmannen, endast för hand kan påverka hjulspåren ?

Antyder du att jag sagt så har du fel säger jag att du tolkat inlägget fel har jag rätt.

Du ser JM är i Thailand, asylgossen spårlöst försvunnen enligt expressen och bilen beslagtagen,
alltså frittfram att glappa i media då tänkte du, spåren är ju säkrade liksom

Nej då vännen fastän "analyserna är säkrade" skall sekretessen inte släppas,. allt skall ses
ur ett känsligt läge länge ännu. Det återstår ett antal med förhör här och ordet efterkonstruktion
torde klinga bekant. Alla som kan läsa om läckor åt höger och vänster kan anpassa sin historia
efter fynden t ex. Finns många fler exempel men dom kan du säkert fundera ut på egen
hand.

Läck inte borde budskapet vara oavsett om materialet är slutet och skickat till NFC, visst är
det väl så eller är du av en annan åsikt ?
Senast redigerad av LKVN 2016-08-30 kl. 18:14.
Citera
2016-08-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
En presstalesman vid namn Hedström var det som uttalade sig, Fahlander och Jessica Wenna,
alltså åklagarna (pluralis) i fallen gå icke att nå fastän media plingar på. Så, då var det utrett.

Vem har sagt att gärningsmännen, plurali enligt presstalesmannenm, kan för hand påverka hjulspåren ?

Antyder du att jag sagt så har du fel säger jag att du tolkat inlägget fel har jag rätt.

Du ser JM är i Thailand, asylgossen spårlöst försvunnen enligt expressen och bilen beslagtagen,
alltså frittfram att glappa i media då tänkte du, spåren är ju säkrade liksom

Nej då vännen fastän "analyserna är säkrade" skall sekretessen inte släppas,. allt skall ses
ur ett känsligt läge länge ännu. Det återstår ett antal med förhör här och ordet efterkonstruktin
torde klinga bekant. Alla som kan läsa om läckor åt höger och vänster kan anpassa sin historia
efter s'äg fynden t ex. Finns många fler exempel men dom kan du säkert fundera ut på egen
hand.

Läck inte borde budskapet vara oavsett om materialet är slutet och skickat till NFC, visst är
det väl så eller är du av en annan åsikt ?
OK. Tack för ditt svar.
Citera
2016-08-30, 18:06
Medlem
Starbacks avatar
Rapport, kl 18 slår utan vidare fast att fynden hittats i bilen. Då kan det inte vara frågan om hjulspår. Fynden har alltså hittats inne i bilen.
Citera
2016-08-30, 18:07
Medlem
Rapport säger nu, kl 18.00, att bilen kan kopplas både till brottet och brottsplatsen. (enl poliskälla).
Alltså har man funnit något inne i bilen.
Citera
2016-08-30, 18:08
Medlem
fluffypuffys avatar
Och hur kommer den VW'n in i bilden, som har matchande hjulspår?
JM kör väl xc60?
Och om det är hennes bil så förklaras det ju lätt bort med att det ju är hennes föräldrars sommarstuga. Vems är VW'n?
Citera
2016-08-30, 18:09
Medlem
Oj så uppenbart skyldig är afghanen när han flytt undan polisen och gått under jorden. Varför fly och gömma sig om man är helt oskyldig.

De flesta av dessa afghaner är knarkare.

Har sett det själv med egna ögon på ett boende som öppnades upp akut. De var dessutom öppna med det utomhus. Äckligt.
Citera
2016-08-30, 18:10
Medlem
https://petterssonsblogg.se/2016/08/...-sex-och-mord/
Senast redigerad av Hepp80 2016-08-30 kl. 18:16.
Citera
2016-08-30, 18:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Rapport säger nu, kl 18.00, att bilen kan kopplas både till brottet och brottsplatsen. (enl poliskälla).
Alltså har man funnit något inne i bilen.

Hur fungerar en GPS med avseende på cacheminne? Lagras positioner och tider i bilens färddator(om det nu fanns en sådan)? Det vore i så fall något som man kan ha hittat i bilen, eller?
Citera
2016-08-30, 18:21
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Sökfunktionen funkar utmärkt, tror dock inte det finns någon direkt sammanfattning om bilen.

Utmärkt är väl att ta i?
Möjligtvis på en burk, men på en android hamnar man på sida 1 i tråden oavsett. Alltså funkar den helt kass. Eller så gör jag fel?

Jag vill bara veta hur VW'n kommer in i bilden.
Vems är den och varför blev den intressant i utredningen?
En snabb sammanfattning skulle vara tacksamt om någon orkar?
Citera
2016-08-30, 18:22
Medlem
Är det någon som tror att kvinnan var den som utdelade huggen eller är misstanken att hon "bara" är initiativtagare, planerare till mordet?
Citera
2016-08-30, 18:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rapport, kl 18 slår utan vidare fast att fynden hittats i bilen. Då kan det inte vara frågan om hjulspår. Fynden har alltså hittats inne i bilen.

Det har refererats till flera fynd.
VLT har t.ex. explicit nämnt hjulspår.

Hjulspår kan lösa mordgåtan
"Enligt en poliskälla VLT varit i kontakt med har hjulspår som
rimmar exakt med den tegelröda Volkswagen polisen tidigare
sökte upplysningar, säkrats vid sommarstugan."

http://vlt.se/nyheter/arboga/1.42234...losa-mordgatan

Det finns alltså flera fynd, om uppgifterna stämmer.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-30 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in