2016-09-02, 21:03
Medlem
VolvoF12s avatar
[quote=Addhoc|58362480]
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Skatan själv till exempel och så kanske dotterns pojkvän.. Motivet är väl pengar. Det gick åt helvete med den saken vid första tillfället när J*lias pojkvän hade ihjäl x-maken men pengarna uteblev och därför inleddes en ny mördarplan. Styrd av skatan och utförd av den 18-årige afghanen
Framkom väl tidigare i tråden att mamman hade SD sympatier, tror ni inte något sånt kan ligga bakom?
Johanna verkar vara kapabel till det mesta, och kände sig kränkt av föräldrarna.
Citera
2016-09-02, 21:04
Medlem
everythingiss avatar
[quote=Addhoc|58362480]
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Skatan själv till exempel och så kanske dotterns pojkvän.. Motivet är väl pengar. Det gick åt helvete med den saken vid första tillfället när J*lias pojkvän hade ihjäl x-maken men pengarna uteblev och därför inleddes en ny mördarplan. Styrd av skatan och utförd av den 18-årige afghanen
Jul*as pojkvän uttryckte ju att han ångrade något han gjort, kommer inte ihåg när men stod på hans Facebook... Kan vara ett brott i detta fallet
Citera
2016-09-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Tror ni det kommer begäras en sinnesundersökning av Johanna Möller?

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
En liten paragraf sju-undersökning blir det ju garanterat. Kanske en stor också. Brukar de inte alltid köra en RPU när det är fråga om mord?

JM kommer med största sannolikhet att genomgå en p7:a ( sedan lär väl psykdoktorn ifåga vara i behov av psykvård ).
Man skickar inte per automatik mördare till RPU.
Det kan ibland hända att det blir RPU direkt utan föregående p7.
Citera
2016-09-02, 21:06
Medlem
everythingiss avatar
[quote=VolvoF12|58362531]
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Framkom väl tidigare i tråden att mamman hade SD sympatier, tror ni inte något sånt kan ligga bakom?
Johanna verkar vara kapabel till det mesta, och kände sig kränkt av föräldrarna.
Även Ank*s Facebook talar för att hon hade sd-sympatier... Rätt lustigt när Johanna livnärde sig på flyktingar
Citera
2016-09-02, 21:09
Medlem
KeithRichardss avatar
Lyssna på den falska subban veckan efter mordet i stugan:

http://picosong.com/DWhF/
Citera
2016-09-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
JM kommer med största sannolikhet att genomgå en p7:a ( sedan lär väl psykdoktorn ifåga vara i behov av psykvård ).
Man skickar inte per automatik mördare till RPU.
Det kan ibland hända att det blir RPU direkt utan föregående p7.
Det är väl försvaret som brukar begära p7 och utifrån resultatet av den går man vidare tiii RPU antar jag.
Senast redigerad av NurseRatched 2016-09-02 kl. 21:19.
Citera
2016-09-02, 21:11
Medlem
VolvoF12s avatar
[quote=everythingis|58362571]
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Även Ank*s Facebook talar för att hon hade sd-sympatier... Rätt lustigt när Johanna livnärde sig på flyktingar
Japp deras julmiddagar hade jag gärna lyssnat på.
Finns det några uppgifter, umgicks Johanna mycket med föräldrarna?
Deras olika syn måste ju ha kommit upp.
Citera
2016-09-02, 21:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Du menar alltså att man skulle ha lyssnat av telefonerna under tiden de var släppta och JM stack till Thailand? Det hade ju varit nåt! Är så jävla nyfiken på fupen att jag dör, ska fira med chips snart 💃🏼💃🏼

Nej det menade jag inte men när du säger det så visst
Citera
2016-09-02, 21:15
Medlem
VolvoF12s avatar
[quote=Refraktor|58362626][quote=Addhoc|58362480]

[quote=VolvoF12|58362531]
Citat:
Johanna verkar vara kapabel till det mesta, och kände sig kränkt av föräldrarna.[/QUOTE

Woops! Nu hände det igen. Plötsligt blev jag avsändare till saker jag inte skrivit och andra fick stå för det jag sagt.
Märkligt.
Citera
2016-09-02, 21:16
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
En liten paragraf sju-undersökning blir det ju garanterat. Kanske en stor också. Brukar de inte alltid köra en RPU när det är fråga om mord?

Jag är tveksam till att liten paragraf 7-undersökning kommer utföras men inte helt omöjligt. En rättsspsykiatrisk undersökning tror jag är helt utesluten. Hon är inte på något vis psykotisk i den bemärkelsen att det skulle påverka en dom. Hon är snarare extremt manipulerande och känslokall vilket passar bättre (för att inte säga klockrent) in på en psykopatisk störning.
Nej, det blir Hinsan för Johanna. Där hon snabbt kommer skaffa sig både status och makt.
Citera
2016-09-02, 21:16
Medlem
Addhocs avatar
[quote=everythingis|58362542]
Citat:
Jul*as pojkvän uttryckte ju att han ångrade något han gjort, kommer inte ihåg när men stod på hans Facebook... Kan vara ett brott i detta fallet

Ja det minns jag med men vet inte vem som postade det. Det var för någon dag sedan eller två.
Citera
2016-09-02, 21:21
Medlem
Får en känsla av att ytterligare minst en person misstänks ha varit inblandad i mordet på fadern. Polisen saknar tillräckliga bevis för häktning. De har låtit JM och junior springa lösa i förhoppning om att telefonavlyssning / buggning skulle binda personen till brottet. Ser ingen annan rimlig anledning till fortsatt sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in