2016-09-12, 22:17
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Bra iaktagelse.

Vad var det som var bra med den iakttagelsen?
Är det så att "din egen" mördare har en Caravelle i garaget?
Hur var det med den svarta manen med blåa bilen du dillade om?
På vilket sätt var han inblandad?
2016-09-12, 22:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Stor skillnad på en Caravelle och Sharon.
SP's vittnesmål? Har han också tagit fel?
Inte i min värld.
Jag är urkass på bilar. Det kan vara genetiskt betingat.
2016-09-12, 22:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Inte i min värld.
Jag är urkass på bilar. Det kan vara genetiskt betingat.
... var icke ledsen - vi sitter i samma båt. Helt ointresserad.
Men det är inte ett kvinnligt fenomen - de flesta som inte kunde uppge bilmodell i min studie var karlar.
Citat:
Bilen benämns av 14 män och tre kvinnor från allt mellan korrekt bilmodell (4 av 17 personer) till: skåpbil, bussaktigt, bussliknande, halvminibuss samt ingen beskrivning alls...för den mannen är inte intresserad av bilmärken.
Sänder några tänkvärda och tröstande ord på vägen:
Citat:
Senast redigerad av develi 2016-09-12 kl. 22:29.
2016-09-12, 22:30
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
STRUNTPRAT.......

Här är FAKTA.....Läs detta.

Nu bör du väl börja försöka använda hjärncellerna.
Du sitter ju bara och snackar strunt....och det verkar som du är en av de personer som minst läst FUP.
Du vet ju inte ett dugg vad du snackar om.
Rent skitsnack du för in på tråden.
Lär dig att lyssna på personer som mycket ingående granskat detta ärende:
Till skillnad mot vad du har gjort.
Försök att hålla Dig till FAKTA....och inte massa dynga du häver ur dig.
HÄR HAR DU FAKTA SOM HETER DUGA:

Sug i den best du vill.

TIDERNA
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.30 - Anfalls Lisa och Tappar örhänge och handske in till Ladan.
18.35 Blir Lisa indragen in i ladan och mot slaktrummet.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Nerijus Åker bort från ladan Till Martorp
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp. Var ute med hund.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
20:15 - Lisas mor ringer ägaren av kaféet och frågar när lisa gått, tiden styrks av att kaféägarinnan säger sig kollat sitt armbandsur när hon fick frågan. (Bekräftat i flera intervjuer, bland annat i Expressen)
21:00 - Pappan framme vid kaféet. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kaféet.

Under rättegången hävdade Nerijus Bilevicius att han var i sin bostad under brottstiden och han fick stöd för det påståendet av sin hustru. Men hans alibi var inte tillräckligt starkt.
Konsekvent genom hela rättegången förnekade Nerijus Bilevicius att han begått brottet och han gav inte några förklaringar till varför hans DNA fanns på Lisa Holms kläder.

Om man granskar vad vittnen säger, så blir det bevisat att NB ljuger om att han var hemma under brottstiden.
Hans hustru begår falskt vittnesmål. Detta styrks också av Nerijus bror.

Hmm, apropå hjärnceller....
Jag pratade om den uppsjö av vittnesmål om olika bilar och mopeder som setts vid cafét.
Att det är äcklet NB som far runt och blir sedd av vittnena Thomas och Annika eller av
vittnena Lars och Malin rådet ju ingen tvekan om.
Att du skriver en lång lista varje gång, gör inte att du verkar mer kunnig och insatt...
Om du inte har fattat det än så är jag en av de som tror till 100 % att äcklet NB är skyldig.
2016-09-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sven är inte inom den tidsram som ens diskuteras:

Överfallstiden.
Så det var två olika bilar på platsen inom loppet av några minuter?
2016-09-12, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Hmm, apropå hjärnceller....
Jag pratade om den uppsjö av vittnesmål om olika bilar och mopeder som setts vid cafét.
Att det är äcklet NB som far runt och blir sedd av vittnena Thomas och Annika eller av
vittnena Lars och Malin rådet ju ingen tvekan om.
Att du skriver en lång lista varje gång, gör inte att du verkar mer kunnig och insatt...
Om du inte har fattat det än så är jag en av de som tror till 100 % att äcklet NB är skyldig.

Vad bra att Du anser NB skyldig.
Det framkom inte i tidigare skrivelse.
Jag ville bara framföra vilka starka vittnes uppgifter som finns om det råder oklarheter.
Men vad bra att veta att du står på rätt sida av FAKTA....BRA....ett stort PLUS.
Man kan ju inte sitta och blunda för den TIDSLINJEN som är gjord av flera vittnesmål och FAKTA.
Att det tyvärr sedan sitter några stollar som inte begriper bättre och trilskas med att NB är oskyldig.
Rent skitsnack ifrån dom.
Jag tycker dom borde skämmas....men jag tror inte dom har förstånd till det.
Senast redigerad av GrevenH 2016-09-12 kl. 22:52.
2016-09-12, 22:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Så det var två olika bilar på platsen inom loppet av några minuter?
Det handlar inte om "några minuter" även om du försöker rädda ansiktet i dina sedvanligt ogenomtänkta kommentarer. Läs på innan du dravlar mer.
Citat:
Bilen står på caféts norra gavel och som han upplever det är på väg att köra ut från parkeringsplatsen. Han vet inte åt vilket håll den körde men tror inte att den körde norrut eftersom den borde kommit ikapp honom då.
2016-09-12, 22:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
... var icke ledsen - vi sitter i samma båt. Helt ointresserad.
Men det är inte ett kvinnligt fenomen - de flesta som inte kunde uppge bilmodell i min studie var karlar.

Sänder några tänkvärda och tröstande ord på vägen:
Ha, den var tröstelserik. (Choklad är nummer ett hos mig.)

Synd bara att det är så få i tråden som begriper det här med vittnen och vittnesiakttagelser. Själv är jag faktiskt förvånad över att det är så många vittnen ändå som lagt märke till "en silvrig bil". Inte illa. Och det räcker så.
2016-09-12, 23:39
Medlem
Citat:
Det handlar inte om "några minuter" även om du försöker rädda ansiktet i dina sedvanligt ogenomtänkta kommentarer. Läs på innan du dravlar mer.
Undrar vem som försöker rädda ansiktet?
Han ser bilen ~18:50-18:55. Eftersom han är säker på att det inte var NB's bil försöker han kolla upp vilken bilmodell det var. Han har hittat en Toyota Corolla, 80-tals modell, fyrdörrars, kombiaktig och kantig i modellen som han tycker överensstämmer med vad han såg.
~18:52 passerar GJ.Ser en grå bil. (som alla förutsätter är NB's bil)
~18:56 passerar HJ ser ingen bil.

Alltså måste det antingen vara två olika bilar de sett, eller så är det inte NB's bil GJ ser.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Själv är jag faktiskt förvånad över att det är så många vittnen ändå som lagt märke till "en silvrig bil".
Med tanke på att grå/silver är den vanligaste bilfärgen så är inte jag förvånad ;-)
2016-09-12, 23:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Undrar vem som försöker rädda ansiktet?
Han ser bilen ~18:50-18:55. Eftersom han är säker på att det inte var NB's bil försöker han kolla upp vilken bilmodell det var. Han har hittat en Toyota Corolla, 80-tals modell, fyrdörrars, kombiaktig och kantig i modellen som han tycker överensstämmer med vad han såg.
~18:52 passerar GJ.Ser en grå bil. (som alla förutsätter är NB's bil)
~18:56 passerar HJ ser ingen bil.
Alltså måste det antingen vara två olika bilar de sett, eller så är det inte NB's bil GJ ser.
Vad fan är det du inte begriper? Det är solklart olika bilar och det är inte ens samma tid. Därmed ljuger givetvis inte nåt vittne.

1. De står inte på samma ställe. Det ger en viss vägledning om att det inte är samma bil.
2. Det är UPPENBART inte NBs bil, han vet vad han har för bil och säger det är en gammal Corolla han ser.

Då återstår den bil jag diskuterat hela tiden - förutom störningar från ditt håll:
Den silvriga större bil som Sara sett. Tillbaka på ruta A med andra ord.

Sen är inte tiderna skrivna i sten på minuten - det är uppskattad cirkatid. Är ni så förbannat bokstavstrogna hela högen att ni inte kan klara av att se nån slags överskådlighet? Det är samma grötande varenda gång oavsett nick gällande alternativstollarna.

De enda direkta tider som finns är utifrån hans pizzakvitto - om nu apparaten var inställd enligt Fröken Ur och han for direkt - samt det helt absoluta dvs fickringningen kl 18:26:41 som pågår i 15 sek.
Senast redigerad av develi 2016-09-13 kl. 00:07.
2016-09-13, 00:01
Bannlyst
Citat:
Vad fan är det du inte begriper? Det är solklart olika bilar och det är inte ens samma tid. Därmed ljuger givetvis inte nåt vittne.

1. De står inte på samma ställen. Det ger en viss vägledning om att det inte är samma bil.
2. Det är UPPENBART inte NBs bil, han vet vad han har för bil och säger det är en gammal Corolla.

Då återstår den bil jag diskuterat hela tiden - förutom störningar från ditt håll:
Den silvriga större bil som Sara sett. Tillbaka på ruta A med andra ord.

Sen är inte tiderna skrivna i sten på minuten - det är uppskattad cirkatid. Är ni så förbannat bokstavstrogna hela högen att ni inte kan klara av att se nån slags överskådlighet? Det är samma grötande varenda gång oavsett nick gällande alternativstollarna.

De enda direkta tider som finns är utifrån hans pizzakvitto - om nu apparaten var inställd enligt Fröken Ur och han for direkt samt det helt absoluta dvs fickringningen kl 18:26:41 som pågår i 15 sek.

Ursäkta....develi:

Men fickringningen sker enligt följande:
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
Vi har nästan samma tid på fickringningen.
Det är en tid som är ren FAKTA.
Den stora frågan är= Vad menade Lisa med `Det är klart`.....och Vem talade hon med.
Det mest troliga är att Lisa talade med NB.

18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan;
denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen -
Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina
förbeställda pizzor.

18.27 - 18.30 - Anfalls Lisa och Tappar örhänge och handske in till Ladan.
Senast redigerad av GrevenH 2016-09-13 kl. 00:11.
2016-09-13, 00:12
Medlem
Citat:
Citat:
Vad fan är det du inte begriper?

Jag ställde en enkel fråga som du kunde ha svarat på med ett ord - Ja eller Nej.
I stället måste du skälla ut mig, svära åt mig och i det närmaste idiotförklara mig.

Citat:
Det är samma grötande varenda gång oavsett nick gällande alternativstollarna.

Har sagt det tidigare: Jag anser att NB är skyldig! Så placera mig inte bland dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in