2016-09-28, 19:48
Bannlyst
Nästan alla raketforskarnas facebookprofiler innehåller bilder med Turkiets flagga och herr Erdogan. Kan det ha att göra med att de sympatiserar med islamistiska terrorister tro?
Citera
2016-09-28, 20:12
Medlem
bagarn29s avatar
Finns det någon sammanfattning av händelsen? De inblandade?

Om man inte bor i Malmö har man ju ingen vidare koll.
Citera
2016-09-28, 20:21
Medlem
Den här O*ar Ah*ad som eventuellt fanns i bilen, är han bror till dom två herrarna som sköt ner en kille på Von Rosens väg i början av sommaren?

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-30...v-till-sjukhus
Citera
2016-09-28, 20:24
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Är Polisen så otroligt inkompetent i Malmö?
Eller är det en medveten strategi att låta sandnegrerna skjuta ihjäl varandra?

Dom gör nog vad dom kan men Malmö verkar ju översköljd med vapen och brottslingar tvingas dom släppa dagen efter ett gripande om inte vattentäta bevis finns, vilket det sällan gör.
Sedan är det ju full kaos i polisen numera pga omorganisation.
Citera
2016-09-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Dom gör nog vad dom kan men Malmö verkar ju översköljd med vapen och brottslingar tvingas dom släppa dagen efter ett gripande om inte vattentäta bevis finns, vilket det sällan gör.
Sedan är det ju full kaos i polisen numera pga omorganisation.

Visst ligger det taskiga politiska beslut bakom, och ett tandlöst rätssväsende, men polisen griper ju ytterst sällan någon heller, så det blir lite som frågan om hönan eller ägget.

Griper polisen sällan någon för att dom vet att dom direkt släpps ut?

Släpps dom ut direkt för att polisen gör ett dåligt jobb?

Det enda som är säkert är att den politiska viljan att ändra något saknas, i alla fall tills nästa val.
Citera
2016-09-28, 20:58
Medlem
TikTakToes avatar
Är det någon nu som är så insatt i detta, förenkla, vem som är vem. För snurrigare tråd har nog inte funnits sedan Flashbacks uppståndelse. Är det nån som har ork att redogöra vem BO är och GM är. Så kanske vi kan få lite reson på tråden. Nja sedan första människan kom till Sverige eller norden råkar bara vara Syrier eller Turk för ca 6000 år sedan... Efter Flandem så började det töa här och växterna började blomma och fattar inte vart ifrån kom kvinnorna... Nån som vet...

Vilka 4 satt i bilen och vem är moppeåkarna.

Psst ni som spekulerar om automatvapnet. Det var 2 på en moppe och mellan föraren och passageraren kan man bekvämt ha ett vapen med pipan nedåt och magasinet lutande på sätet inåt, tryckandes med låret. ca 45 cm m. pipan nedåt och 40- 60 cm uppåt i luften.
Citera
2016-09-28, 21:44
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Om du läst mina tidigare inlägg i tråden så har jag redan nämnt siffran 65 cm(infälld kolv)

Att glida runt med 65cm är svårt redan det, lägg till ett kurvmagasin(som borde vara insatt om du tänker använda vapnet)
Totalt opraktiskt och att hiva ur 65cm ur jackan och sedan montera magain, göra mantelrörelse är inget som du gör bara "sådär".

Jag tror att vi inte har all information och det kommer visa sig.

Men alla avrättningar med automatkarbiner har skett med bilar. Jag kan inte komma på EN ENDA som gjordes med det.

Så kanske det var en moppe och en bil som jagade BO i deras bil, i detta läge kommer polisen inte gå ut med sån info.

Jag håller med om att vi inte har all information. Jag vet inte vad som hände utan har opponerat mig mot att avskriva moppe som alternativ. Du har däremot hittills varit tvärsäker på att bil använts vilket har stört mig - speciellt eftersom det finns uppgifter om att gärningsmännen/mannen försvunnit på just en moped.

Kan tillägga att en AK inte heller är helt enkel att hantera från en bil. Det finn gott om delar där AK kan ta i och skytten förlorar värdefulla sekunder. Mycket beror på hur erfaren skytten är. Om man änvänder bil bör nog rätt bil väljas.

Hursomhelst ser jag fram emot att ta del av mer information.
Senast redigerad av 30Luger 2016-09-28 kl. 21:50. Anledning: Korrigering
Citera
2016-09-28, 21:53
Medlem
colombo555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Jag håller med om att vi inte har all information. Jag vet inte vad som hände utan har opponerat mig mot att avskriva moppe som alternativ. Du har däremot hittills varit tvärsäker vilket har stört mig. Kan tillägga att en AK inte heller är helt enkel att hantera från en bil. Det finn gott om delar där AK kan ta i och skytten förlorar värdefulla sekunder. Mycket beror på hur resten skytten är. Om man änvänder bil bör nog rätt bil väljas.

Det finns mindre varianter av Ak47an. De kriminella som har tillgång till automatvapen kommer från oftast från krigsländer där ak47 är vanlig!

Sedan inspireras de mycket från film och försöker göra samma sak i verkligheten!
Citera
2016-09-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp33
Alex o Hakim är från Lindängen , barndomskompis med wasim som var med i bilen, dem var bra vänner tills wasim försökte mörda Alex i Jönköping då den sistnämnda försökte sälja märkesjackor till tre kriminella bröder, han skulle få 50k om han lyckades .

Ett bra motiv, hörde att den tredje GM ska vara hakims storebror elj*s (*:a) , men tror inte på detta då han är en riktigt bra kille , har bra jobb osv.

Bara rykten som sagt, vet inget mer ...

Tack för info! Var håller *hmeto och resten av Zein i Malmö till?
Citera
2016-09-28, 22:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Jag håller med om att vi inte har all information. Jag vet inte vad som hände utan har opponerat mig mot att avskriva moppe som alternativ. Du har däremot hittills varit tvärsäker på att bil använts vilket har stört mig - speciellt eftersom det finns uppgifter om att gärningsmännen/mannen försvunnit på just en moped.

Kan tillägga att en AK inte heller är helt enkel att hantera från en bil. Det finn gott om delar där AK kan ta i och skytten förlorar värdefulla sekunder. Mycket beror på hur erfaren skytten är. Om man änvänder bil bör nog rätt bil väljas.

fårstår vad du menar, (arbetar i östra ukraina. donetsk just nu, men vi tjafsar inte med bilder.
Citera
2016-09-28, 22:29
Medlem
Va handlar detta om?
Citera
2016-09-28, 22:33
Medlem
Säkert knarkrelaterat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto