Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-02, 20:09
Medlem
Topol-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Precis det tnkte jag ocks nr jag sg serien! Hur i helvete kan denna avskyvrda mnniska fortfarande f jobba som ordningsvakt, och inte minst vara med i tv!

S mnga r som denna mnniska har hllit p att jvlas med mnniskor, och sen nr det vl gller s r han frst att lgga benen p ryggen!

Han r vl bannlyst frn dom flesta stderna och krogarna? Inte minst i Linkping vad jag har hrt.

Bertta mer!!!

Stmmer det att han kommer frn Katrineholm frn brjan men kan inte ens beska stan utan att bli ihjlslagen?
Krog-juggarna stampade vl skiten ur honom mer n en gng vad jag hrt, intressant att hra mer om den storyn.
Citera
2016-10-04, 03:30
Medlem
SvinFullGreks avatar
Man ringer allts en babbe frn ett vnsterextremt invasionsproject fr att ta hand om en frvirrad zigenare som skert sniffat sig hg p sin egen avfring..
Citera
2016-10-06, 20:59
Medlem
Chrille Ps avatar
Snygg inzoomning p de bruna hnderna nr den blurrade personen ligger p marken och skriker knsord och hot. 😁
Citera
2016-10-06, 21:25
Medlem
Kollade p tunnelbanan ikvll och fick mig en funderare hur en utbildning fr dessa ser ut. Fr jag tycker att det verkar vara extremt dliga OV. Dock tyckte jag kvinnorna hll mttet bttre n mnnen.

Jag reagerade ofta p att ordningsvakterna var mer hotfulla n sjlva "GM". Jag menar, att ngon sitter med benen ver kanten, varfr rcker det inte med att bara lugnt och sansat frklara att det r risk fr livet? Mste man g in som en bazooka?

Det bsta av allt r att OV ser s frbannat chockad ut och mste hmta andan nr det jag varit ngot litet tjafs.

Jag har erfarenhet av missbrukare och jag kan inte alls tycka att OV knner av situationen och arbetar utefter det.

Kolla bara p den hotfulla killen i slutet, en bra skillnad p hur OV hanterade det och hur polisen hanterade det.
Citera
2016-10-06, 21:35
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
KolKolla bara p den hotfulla killen i slutet, en bra skillnad p hur OV hanterade det och hur polisen hanterade det.
Samtidigt r det stor skillnad p bemtandet OV: s fr jmfrt med polisen. Polisen inger fortfarande ett visst mn av respekt hos befolkningen. Men visst, det har skert en del med hur man sjlv agerar att gra ocks.

En sak jag alltid undrar r varfr OV: s ska hlla p och resonera och snacka s mycket med personer EFTER att de gtt till fysiskt angrepp.
Citera
2016-10-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Samtidigt r det stor skillnad p bemtandet OV: s fr jmfrt med polisen. Polisen inger fortfarande ett visst mn av respekt hos befolkningen. Men visst, det har skert en del med hur man sjlv agerar att gra ocks.

En sak jag alltid undrar r varfr OV: s ska hlla p och resonera och snacka s mycket med personer EFTER att de gtt till fysiskt angrepp.
Det jag menar! Det triggar igng GM. Om ngon person har gtt till verbalt eller fysiskt angrepp br man bara hlla fast personen och invnta polis. Vad tjnar man p som vakt att brja jiddra om rtt och fel d?

Respekt handlar oftast om hur personen framfr nosen p en agerar bde fysiskt och verbalt.

Jag r ltt att trigga igng, och ja jag hade ltt blivit triggad av dessa OV som utvar en makt dom inte rr p. Jag tror inte att jag i ngot sammanhang kommer att hamna i nn situation med dom d jag nd r relativt ordningsam.
Citera
2016-10-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Kollade p tunnelbanan ikvll och fick mig en funderare hur en utbildning fr dessa ser ut. Fr jag tycker att det verkar vara extremt dliga OV. Dock tyckte jag kvinnorna hll mttet bttre n mnnen.

Jag reagerade ofta p att ordningsvakterna var mer hotfulla n sjlva "GM". Jag menar, att ngon sitter med benen ver kanten, varfr rcker det inte med att bara lugnt och sansat frklara att det r risk fr livet? Mste man g in som en bazooka?

Det bsta av allt r att OV ser s frbannat chockad ut och mste hmta andan nr det jag varit ngot litet tjafs.

Jag har erfarenhet av missbrukare och jag kan inte alls tycka att OV knner av situationen och arbetar utefter det.

Kolla bara p den hotfulla killen i slutet, en bra skillnad p hur OV hanterade det och hur polisen hanterade det.
Vem gick in som en bazooka? Av vad jag kunde se gick de fram och snackade lite och gick ivg med sprspringaren. Fult rimligt.
Citera
2016-10-08, 01:45
Medlem
En sak strde mig riktigt rejlt i senaste avsnittet. Det var nr berttar rsten brjade predika om vad plankning kostar fr SL. Den hr typen av politisk reklam ska de fan inte ha med! Nu kanske ni undrar hur det kan vara politisk reklam och att det bara konstaterande av fakta. S lt mig upplysa lite.

Kom ihg att fr ett par r sedan (d ca 5-6 r bakt), ville SL hja kostnaden fr mnadskorten med motivation att det r plankarnas fel. Allts en kollektiv bestraffning fr resten av de hederliga resenrerna. Kanske tnkte SL att de skulle f med sig en mob mot fuskarna s att det blev mindre "ok" i Svenssons gon. Detta resonemang hrs fortfarande dag, och det krs fortfarande varje gng SL vill hja kostnaden.
Precis s lt det i dagens avsnitt nr SL frskte motivera att en upprrd student fick bter...frlt, jag menar tillggsavgift (vilket vi alla vet r skitsnack fr det r en bot!). Jag sger inte att det r fel att hon fick boten, systemet r uppbyggt s och du plankar p egen risk. Jag sger att det r fel att skuldbelgga personen fr ett system SL sjlva byggt upp.

Nr det kommer till siffrorna p vad det kostar. SL rknar med att de intkter de HADE kunnat tjna in gr till spill p.g.a plankare. Inte p sjlva driften fr att ta in mnniskorna genom sprrarna. SL tjnar miljarder per r och inte fan ser jag rulltrappor bli tgrdade under en snar framtid. Inte ser jag arbetsmilj hjas, lner kas eller bttre villkor fr resenrerna. Tvrtom r det en massa strul hela tiden nnstans och ordningsvakterna r sista och billigaste lsningen p problemen. S hur rknat hade de intkterna som SL hade ftt in frn plankarna kunnat gra dessa saker bttre? Jag r cynisk nog att tro att det hade gtt in i hgavlnades fickor. Det hade sett ut p samma stt som nu. SL planerar lngsiktigt och i deras plan finns ett visst spill frn plankare i berkningen. Detta utsago om att plankare kostar r n en gng konstaterat, enbart skrmseltaktik.

Ni kanske har hrt om planka.nu? De som betalar bter t dig om du ker fast? Nu r plankning enbart btesbrott. Drav ser jag detta mer av en "student" grej n en politisk grej, ven om nu grundarna r politiska. Detta r avsett fr studenter som inte har rd, inte orkar tjafsa och tar en bot. Dock ska folk ha i tanken att det r ett brott, ven om det anses som milt. S det fastnar i lngden p samma stt som obetalda parkeringsbter, fortkrningar etc.

Sen finns det de som skiter det ena och det andra och plankar dagligen. Avskummen ni ser i rutan. Tror ni att de hade betalat 500-600-700-800-900 kr till SL? Eller tror ni de hade plankat oavsett? Tror ni de hade betett sig bra ifall det var gratis? Det tror inte jag!

Har jag gjort mig fullstndigt tydlig om varfr det r fel av SL att g ut med denna smrja nu? r det ngot otydligt? hller du inte med? br jag lgga till ngot?
Citera
2016-10-14, 00:27
Medlem
Sg dagens avsnitt och tydligen i nsta avsnitt s ker en ordningsvakt p stryk
Ngon som vet vad som hnde? Typ en tidningsartikel. Kan fan inte vnta...
Citera
2016-10-14, 11:18
Medlem
Ja brjar ju bli enformigt nu nr det finns tre tidigare ssonger. Fortfarande smtt underhllande, men det r nstan samma historier hela tiden...
1. Fyllo sover ngonstans, bli avvisad, ibland blir de hotfulla och blir en LOB.
2. Folk som blir avvisade och tjafsar med ordningsvakterna.
3. Klottrare som blir tagna.
4. Ngon skadar sig, genom att ramla eller liknande.
5. Ngon betrder spret. Blir tagen av ordningsvakten och fr en utskllning.
6. Ibland ngra slagsml och hot mot ordningsvakterna. Smtt spnnande men har redan sett samma fenomen flera gnger genom alla avsnitt.

Dessutom s kollar jag alltid genom deras webbsida och inte p TV:n. Ett avsnitt r ca 40 min lngt, med AdBlock kan man skippa reklamerna. Utan AdBlock hade det vl varit reklam fr extra 20 minuter.

Men i vilket fall somhelst s r dessa "hopp" mellan olika sitationer som r det mest strande med serien. Slagsml inleds med ngra ordningsvakter, halvt igenom slagsmlet bryter de och gr ver till ngon annan hndelse, fr att senare komma tillbaka till det tidigare slagsmlet och mste givetvis frklara bakgrunden situstionen fr tittaren igen. Enbart fr att kunna "ordbajsa" in lite extra sndningstid. Samt alla dessa "intervjuer" av ordningsvakterna efter varje jkla hndelse.

Om man ser till helheten s r det faktiskt inte s mycket som hnder per avsnitt.
Citera
2016-10-14, 12:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovet80
Men i vilket fall somhelst s r dessa "hopp" mellan olika sitationer som r det mest strande med serien.

Det r tyvrr ett stilgrepp som alltid tillmpas i sdana programutformningar. Det r en inre cliffhangerteknik som faktiskt r mer strande n lockande. Att det r smart att lta avsnitten i en fljetong avrundas med att inleda en spnnande fortsttning gller fortfarande. Att gra det inom ett avsnitt blir bara rrigt och fr en snarare att vlja bort hela programmet.
Citera
2016-10-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkeBF2Rc
Sg dagens avsnitt och tydligen i nsta avsnitt s ker en ordningsvakt p stryk
Ngon som vet vad som hnde? Typ en tidningsartikel. Kan fan inte vnta...
Kan de inte vara han som mrdade Lotta i de uppmrksammade mordet fr ngon mnad sen. Jag lste att han varit med i serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in