2016-11-14, 23:01
Medlem
JakeTheMusss avatar
Kan det vara så att amish röstade på Trump pga att han e republikan? i pennsylvania vann Trump med knapp majoritet och om amish där (ca 60k) hade röstat på Clinton så hade clinton vunnit.
Citera
2016-11-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Kan det vara så att amish röstade på Trump pga att han e republikan? i pennsylvania vann Trump med knapp majoritet och om amish där (ca 60k) hade röstat på Clinton så hade clinton vunnit.

De hade aldrig röstat på Clinton.

Det ryktas att frivilliga hjälpte Amish-folket med skjuts till röstningslokalerna.
Citera
2016-11-14, 23:04
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:

Hur då? Pennsylvania hade "bara" 20 electoral votes så hur skulle Clinton kunnat vunnit om hon fått Pennsylvania menar du?

http://www.270towin.com/
Citera
2016-11-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Hur då? Pennsylvania hade "bara" 20 electoral votes så hur skulle Clinton kunnat vunnit om hon fått Pennsylvania menar du?

Han menar vinna Pennsylvania.
Citera
2016-11-14, 23:06
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Vem fan bryr sig om enbart Pennsylvania?
Citera
2016-11-14, 23:11
Medlem
JakeTheMusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
jag menar allt. det finns säkert fler amish utanför pennsylvania men det är där de är som flest tror jag. Totalt utgör amish i variende grad säkert en miljon och det är på landsbygden där clinton förlorade. Tänk om det inte va så...
Citera
2016-11-14, 23:13
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
jag menar allt. det finns säkert fler amish utanför pennsylvania men det är där de är som flest tror jag. Totalt utgör amish i variende grad säkert en miljon och det är på landsbygden där clinton förlorade. Tänk om det inte va så...

Likadant kan väl sägas om varje folkgrupp i USA isf? Jag menar, USA har ju ingen etnisk särskild ras utan är världens mest mångkulturella land. Och röster från varje grupp är ju minst lika viktig.
Citera
2016-11-14, 23:15
Medlem
JakeTheMusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Likadant kan väl sägas om varje folkgrupp i USA isf? Jag menar, USA har ju ingen etnisk särskild ras utan är världens mest mångkulturella land. Och röster från varje grupp är ju minst lika viktig.
det handlar uteslutande om amish i denna tråd håll dig till ämnet.
Citera
2016-11-14, 23:30
Medlem
Florida då? Var en swing-state, inte många amish som bor där.
Citera
2016-11-14, 23:37
Medlem
Trump hade vunnit 270-268 även om han förlorat Pennsylvania (20 elektorer) och Michigan (16 elektorer). Han vann 306 elektorer och minus 36 så hamnar han på 270. De var Wisconsin som avgjorde. När han kunde räkna hem den staten och dess 10 elektorer så hamnade han på 270.

Men givetvis så bidrog amishfolket till Trumps seger i Pennsylvania.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in