Citat:
Jag tolkar det iaf som att jag varit så tydlig som jag kan men ändå får jag t.ex. frågan om MSM (vad nu det är) tillhör högern enligt oss. Vilket jag aldrig sagt någonstans -.-
Finns fler exempel men jag tänker inte leta igenom tråden efter dessa. Du får helt enkelt lita på mig
Citat:
Du har fortfarande inte svarat på frågan om kriterierna för att få vara med i den där lekstugan. Påverkar de åsikter man har det värde man har, dvs har t ex en sverigedemokrat ett "lägre" värde på grund av dennes åsikter och är således inte välkomna inom gruppen? Om pratet om "allas lika värde" ska bli något annat än en odefinierad floskel så får man ju först bestämma sig för hur man förhåller sig till den.
Nej, ingen ska ha lägre värde än någon annan. Och det har jag redan sagt i tråden tidigare. Men det här är ju mina egna tankar om vad gruppen vilar på utifrån de krav som jag själv accepterat.
Citat:
Fast där har du fel. De enda som utesluts är SDare då SD som parti inte delar våran värdegrund. Sedan vad varje SD-väljare har för värderingar är en annan sak. Men de har väl valt att göra avgränsningen där och jag råkar hålla med om att det rimmar illa med det vi gör och står för. Som sagt, SDs "nolltolerans" mot rasism är ju bara skitsnack när det kommer till deras viktigare personer. De enda som straffas ordentligt är de som de kan leva utan och lura folk med.
Citat:
Varför enskilda personer har blivit accepterade och andra inte det kan inte jag stå för då det inte är jag som avgör det. Men jag kan säga att med tanke på gruppens storlek så kommer det ju alltid finnas tveksamma medlemmar. Och jag kan knappast påstå att det här blivit så pass stort problem för gruppen så det skulle få mig att ifrågasätta deras val. Om du är medlem eller har ordentlig insyn i gruppen så vet du att dessa utgör en extremt liten del.