2016-12-10, 18:31
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fast det du påstår är att "förvränga" är ju bara enkla ifrågasättande av vad du själv säger. Det är det som är diskussion. Det är inte så att det finns konkreta definitioner på "allas lika värde", "sexism", "rasism" och det absurda värdegrund.

Jag tolkar det iaf som att jag varit så tydlig som jag kan men ändå får jag t.ex. frågan om MSM (vad nu det är) tillhör högern enligt oss. Vilket jag aldrig sagt någonstans -.-
Finns fler exempel men jag tänker inte leta igenom tråden efter dessa. Du får helt enkelt lita på mig

Citat:
Du har fortfarande inte svarat på frågan om kriterierna för att få vara med i den där lekstugan. Påverkar de åsikter man har det värde man har, dvs har t ex en sverigedemokrat ett "lägre" värde på grund av dennes åsikter och är således inte välkomna inom gruppen? Om pratet om "allas lika värde" ska bli något annat än en odefinierad floskel så får man ju först bestämma sig för hur man förhåller sig till den.

Nej, ingen ska ha lägre värde än någon annan. Och det har jag redan sagt i tråden tidigare. Men det här är ju mina egna tankar om vad gruppen vilar på utifrån de krav som jag själv accepterat.

Citat:
Hur kan annars näthatarna från vänster vara välkomna men icke näthatare som har fel politisk åsikt bli nobbade?

Fast där har du fel. De enda som utesluts är SDare då SD som parti inte delar våran värdegrund. Sedan vad varje SD-väljare har för värderingar är en annan sak. Men de har väl valt att göra avgränsningen där och jag råkar hålla med om att det rimmar illa med det vi gör och står för. Som sagt, SDs "nolltolerans" mot rasism är ju bara skitsnack när det kommer till deras viktigare personer. De enda som straffas ordentligt är de som de kan leva utan och lura folk med.

Citat:
Är Rebecca Weidmo Uvell en näthatare med fel värdegrund men Rashid Musa en god människa med rätt värdegrund?
Citat:
Har dessa medlemmar korrekt värdegrund?

Varför enskilda personer har blivit accepterade och andra inte det kan inte jag stå för då det inte är jag som avgör det. Men jag kan säga att med tanke på gruppens storlek så kommer det ju alltid finnas tveksamma medlemmar. Och jag kan knappast påstå att det här blivit så pass stort problem för gruppen så det skulle få mig att ifrågasätta deras val. Om du är medlem eller har ordentlig insyn i gruppen så vet du att dessa utgör en extremt liten del.
Citera
2016-12-10, 18:40
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tror att det inte stämmer att Åhléns skulle ha planerat detta i förväg, av två skäl
- det är inte särskilt ovanligt med bilder av detta slag, och de har tidigare varit ganska normaliserade och inte lett till så mycket reaktioner
- det tog flera dagar innan de negativa reaktionerna kom igång. Först var det mest bara 'åh vilken gullig' och någon enstaka person som var kritisk

Däremot kanske Åhléns handlade tvivelaktigt några dagar senare, i samband med att #jagärhär mobiliserades.

Kanske är det så. Man vill inte tro att de skulle vara så cyniska. I stort sett varenda kommentarsfält har inslag av mindre trevligt slag riktat mot mörkhyade oavsett vilket ämnet är. Hade inte media och #jagärhär gjort en stor sak av det hela skulle pojken förmodligen varit lyckligt ovetande. Tydligen var det viktigare att få driva kampanj mot rasister än att faktiskt bry sig om barnet ifråga.

Det Aftonbladet beskriver som "hatstorm" i sin ursprungliga artikel ställer jag mig också tvivelaktig till. Förmodligen kraftigt överdrivet som all annan sensationsjournalistik de ägnar sig åt.
Citera
2016-12-10, 19:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Kanske är det så. Man vill inte tro att de skulle vara så cyniska. I stort sett varenda kommentarsfält har inslag av mindre trevligt slag riktat mot mörkhyade oavsett vilket ämnet är. Hade inte media och #jagärhär gjort en stor sak av det hela skulle pojken förmodligen varit lyckligt ovetande. Tydligen var det viktigare att få driva kampanj mot rasister än att faktiskt bry sig om barnet ifråga.

Det Aftonbladet beskriver som "hatstorm" i sin ursprungliga artikel ställer jag mig också tvivelaktig till. Förmodligen kraftigt överdrivet som all annan sensationsjournalistik de ägnar sig åt.

Det hade varit intressant att få kolla igenom facebooks access-loggar under tiden denna sk. "hatstorm" pågick.
Jag gissar att vi hade sett många IP-block i många långa upprepningar i loggfilerna där.
Citera
2016-12-10, 19:02
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Fast där har du fel. De enda som utesluts är SDare då SD som parti inte delar våran värdegrund. Sedan vad varje SD-väljare har för värderingar är en annan sak. Men de har väl valt att göra avgränsningen där och jag råkar hålla med om att det rimmar illa med det vi gör och står för. Som sagt, SDs "nolltolerans" mot rasism är ju bara skitsnack när det kommer till deras viktigare personer. De enda som straffas ordentligt är de som de kan leva utan och lura folk med.

[...]

Varför enskilda personer har blivit accepterade och andra inte det kan inte jag stå för då det inte är jag som avgör det. Men jag kan säga att med tanke på gruppens storlek så kommer det ju alltid finnas tveksamma medlemmar. Och jag kan knappast påstå att det här blivit så pass stort problem för gruppen så det skulle få mig att ifrågasätta deras val. Om du är medlem eller har ordentlig insyn i gruppen så vet du att dessa utgör en extremt liten del.
Du tycker inte att första stycket och andra stycket lirar lite dåligt tillsammans med varandra?

Det är inte ok att rösta på SD eftersom man då på något märkligt sätt ska ansvara för vad några enskilda individer tycker, men det är samtidigt inte så att #jagärhär på något sätt representeras av de enskilda medlemmar man har?

Man kan ju inte låta bli att undra hur tongångarna skulle bli om organisationer började slänga ut medlemmar i en Facebookgrupp eftersom de sympatiserar med extremister och näthatare...
Citera
2016-12-10, 19:14
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust

Fel tycker jag dock att försöka vrida något som rasister orsakat till att det är vårat fel då vi påpekat deras övertramp. Det är ju som att anklaga klimatforskare för klimathotet för att dom påpekar att det är ett problem
Det är inte mindre fel att vara smygrasist än uttalad rasist. Bara för att pojken blir "lyckligt ovetandes" så har han ju ändå blivit utsatt för grova påhopp. Hade rasisterna hållit tyst till att börja med hade det ju inte funnits något problem alls.

Men visst kan tidningarna överdriva i sina tidningar för att få så många klick som möjligt. Men att det ens är 200-300 hat-kommentarer tycker jag förtjänas att slås ned på. Sedan så är du naiv om du tror att det bara är Aftonbladet som sysslar med sådant. Alla vill krydda till sina rubriker numera.
Citera
2016-12-10, 19:17
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Du tycker inte att första stycket och andra stycket lirar lite dåligt tillsammans med varandra?

Det är inte ok att rösta på SD eftersom man då på något märkligt sätt ska ansvara för vad några enskilda individer tycker, men det är samtidigt inte så att #jagärhär på något sätt representeras av de enskilda medlemmar man har?

Man kan ju inte låta bli att undra hur tongångarna skulle bli om organisationer började slänga ut medlemmar i en Facebookgrupp eftersom de sympatiserar med extremister och näthatare...

Nope.

Röstar du på SD så accepterar du deras värderingar, enligt mig. Oavsett vad din huvudsakliga orsak till att rösta på dem är så är det inte okej in my book. Och se här, över 40 000 verkar visst hålla med mig, eller iaf acceptera det läget.

Men nu är det inte SDs vara eller inte vara vi ska prata om här heller.
Citera
2016-12-10, 19:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vet inte ens vilken sida MSM är så det har jag uppenbarligen missat

MSM betyder "MainStream Media" på debattspråk.
Citera
2016-12-10, 19:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Röstar du på SD så accepterar du deras värderingar, enligt mig. Oavsett vad din huvudsakliga orsak till att rösta på dem är så är det inte okej in my book. Och se här, över 40 000 verkar visst hålla med mig, eller iaf acceptera det läget.

Vilket i korthet betyder att den dag era Admins tar steget och bjuder in vem som helst som motverkar näthat oavsett Politisk tillhörighet, så kommer ni att få ett ordentligt tapp i medlemmar.

Ni ÄR således en politisk organisation, eller... I alla fall Anti-Politisk sådan.

Organisationens nya namn torde därmed bli: APA: "AntiPolitisk Aktion"

EDIT:

PS. om 40 tusen håller med dig, varför är det då bara 1 person utöver dig hittills i denna tråd, som håller med dig?
Come on, få dina kollegor att regga konton här de också så att vi får fart på diskussionen, eller tror de inte att de kan överleva på Flashback?
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-10 kl. 19:32.
Citera
2016-12-10, 19:25
Medlem
Citat:
Jag tolkar det iaf som att jag varit så tydlig som jag kan men ändå får jag t.ex. frågan om MSM (vad nu det är) tillhör högern enligt oss. Vilket jag aldrig sagt någonstans -.-
Finns fler exempel men jag tänker inte leta igenom tråden efter dessa. Du får helt enkelt lita på mig

Nej, ingen ska ha lägre värde än någon annan. Och det har jag redan sagt i tråden tidigare. Men det här är ju mina egna tankar om vad gruppen vilar på utifrån de krav som jag själv accepterat.

Fast där har du fel. De enda som utesluts är SDare då SD som parti inte delar våran värdegrund

.

Dvs ni är hycklare. Alla är ju bevisligen inte lika värda. Och du, SDs "värdegrund" är en kopia av socialdemokraterna anno 1973. Varde också så onda så ni inte ger de plats i era fina salonger? Och om du inte visste det så släpptes tusentals latrinamerikaner in då. Ni är patetiska pajaser.
Citera
2016-12-10, 19:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nope.

Men nu är det inte SDs vara eller inte vara vi ska prata om här heller.
Det var du som tog upp SD, och jag använde det som exempel på hur det är en politisk organisation, tvärtemot vad man påstår. Dubbla måttstockar helt enkelt. SD-röstare är inte välkomna hur lite de än hatar och hur goda de än är. Näthatare är däremot välkomna om de hatar rätt.

Jag har ingenting emot dig får jag väl förtydliga. Jag försöker bara förstå resonemangen bakom och varför man inte ifrågasätter att man påstår att man är opolitiska när det bevisligen är osant..
Citera
2016-12-10, 19:37
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vilket i korthet betyder att den dag era Admins tar steget och bjuder in vem som helst som motverkar näthat oavsett Politisk tillhörighet, så kommer ni att få ett ordentligt tapp i medlemmar.

Ni ÄR således en politisk organisation, eller... I alla fall Anti-Politisk sådan.

Organisationens nya namn torde därmed bli: APA: "AntiPolitisk Aktion"

EDIT:

PS. om 40 tusen håller med dig, varför är det då bara 1 person utöver dig hittills i denna tråd, som håller med dig?
Come on, få dina kollegor att regga konton här de också. eller tror de inte att de kan överleva på Flashback?

Gruppen kommer tappa medlemmar om de bjuder in folk som röstar på ett rasistiskt parti, jepp

Hur man än ser på det så är ju Flashback en av de större arenorna bland forumen i Sverige så det vore väl dumt att missa reaktionerna här på det vi gör
Jag är mest här för att observera, men får också viss underhållning av att diskutera och se vad andra har att säga.
Men jag måste säga att jag har haft tankarna att det skulle vara intressant att se hur en #jagärhär-rörelse skulle klara sig här
Citera
2016-12-10, 19:41
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Dvs ni är hycklare. Alla är ju bevisligen inte lika värda. Och du, SDs "värdegrund" är en kopia av socialdemokraterna anno 1973. Varde också så onda så ni inte ger de plats i era fina salonger? Och om du inte visste det så släpptes tusentals latrinamerikaner in då. Ni är patetiska pajaser.

Bara för att man inte är välkommen betyder det ju inte att man har mindre värde

Om du ska hålla koll på historia så kolla på SDs väldigt nära historia då och till och med vad många av deras företrädare säger fortfarande. Men passa dig, för du kan råka skjuta dig själv i foten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in