Apropå tidigare spekulationer angående att EMF inte skulle ha bra kontakt med målsägaren och att målsägaren kanske inte skulle samarbeta kring rättegång. Inget alls tyder på detta med tanke på EMF:s kommentarer på JA:s kränkande offentliggörande av sin partsinlaga i media med låg trovärdighet.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/ma...-vara-desperat
Citat:
Kvinnans målsägarbiträde, Elisabeth Massi Fritz, har tagit del av Assanges nya offentliga nekande och diskuterat det med sin klient.
Och efter denna diskussion har EMF då yttrat:
Citat:
”Assange verkar vara desperat. Så fort han har något att säga kallar han på media och denna gång bedriver han förundersökningen via media,” skriver Massi Fritz i en skriftlig kommentar till SVT Nyheter.
”Det enda jag kan säga är att Assange har låg trovärdighet och det kommer vi att bevisa när åtal väcks.”
”Jag förväntar mig att åklagaren väcker åtal i målet. Jag förväntar mig också att Assange slutar kränka min klient i media. Hon har lidit tillräckligt och det i sex år,”
Det mesta tyder på att JA:s försök att driva förundersökningen utgående från hans villkor och i offentligheten, är ett tecken på desperation, och utgör dessutom ett futilt försök att sabotera den verkliga förundersökningen.
Det mesta tyder på att åtal väcks. Att rättegång skulle kunna genomföras verkar dock osannolikt så han lär sitta på ambassaden åtminstone till 2020.
Är det någon som vet när borgensbrottet preskriberas? UK kan ju iofs plocka in honom ändå på USA:s begäran som kan komma vid ett senare tillfälle. LOL.