Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-14, 17:10
Medlem
http://unvis.it/http://www.expressen...mla-fangelset/

Nyanlända i Solna protesterar vid kommunhuset.
Orsaken: de får betala internet och TV själva, samt bo två personer i varje lägenhet.

Citat:
Nyanlända uppfattar det som löften och förväntningar som inte infrias. Den senaste tiden har grupp efter grupp kommit till modulbostäderna vid Stenbackaskolan i Huvudsta i Solna. Alla boenden har fått permanent uppehållstillstånd, och det är tänkt att modulboendet ska bli första steget in i det svenska samhället.
Citat:
Standarden på boendet har dock gjort flera av de boende både bittra och besvikna. Vid några tillfällen har de protesterat vid kommunhuset i Solna centrum, och säkerhetspersonal har då tillkallats för att hantera situationen.
Citat:
- Vi har inga möjligheter att koppla upp oss digitalt, ingen tv, inga garderober. För det betalar jag och min rumskamrat 5 200 kronor i månaden, säger Ahmed som flytt från det sönderbombade Aleppo i Syrien till Vi i Solna.se.
Citat:
23-årige Melke Yared kommer från Eritrea:
– Vi är helt isolerade här. Det är dåligt och dyrt. När jag har betalat hyran och mitt busskort har jag inte råd med varma vinterkläder.
Citat:
Jag kan förstå att de tycker att det är lite trångt i och med att man delar bostad med en person. Men detta är det vi kan erbjuda, säger kommunens representant.

Då var det dags igen! De otacksamma kackerlackorna klagar på att de måste betala internet och TV själva. De klagar också på att de tvingas bo två personer i varje lägenhet. Varför åker asen inte hem?
Senast redigerad av Ollebollesolle 2016-12-14 kl. 17:24.
Citera
2016-12-14, 17:15
Medlem
wasd1234s avatar
bilder på deras boende:
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...BwYXtVZJ9gc8Q/

Jag ser inte problemet? Såhär bor studenter i Sverige typ. Inte mycket som skiljer. Jävla lallare.
Citera
2016-12-14, 17:16
Medlem
Denna kommunpolitiker borde få ett pris.

"– Kommunen anordnar ett boende, ett tak över huvudet. Egentligen är vi inte skyldiga att ordna med möbler och liknande. Det gör vi ändå genom att se till att det finns till exempel sängar och sängkläder, fortsätter Åsa Bergström.

– När det gäller övriga saker får individen själv fixa det. Som vilken Solnabo som helst."
Citera
2016-12-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
bilder på deras boende:
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...BwYXtVZJ9gc8Q/

Jag ser inte problemet? Såhär bor studenter i Sverige typ. Inte mycket som skiljer. Jävla lallare.

Lite citat från artikeln:

Är det här Europa eller Afrika? undrar Ahmed från Aleppo i Syrien

Melke Yared från Eritrea hade hoppats på ett annat boende till en lägre kostnad.

De boende får 6 800 kronor i månaden i så kallat etableringsstöd.

De får MER pengar än en svensk student. De bor BÄTTRE än hälften av hur de svenska studenterna bor.

Så dra åt helvete jävla kackerlackor! Ut ur landet!
Senast redigerad av Ollebollesolle 2016-12-14 kl. 17:23.
Citera
2016-12-14, 17:21
Medlem
Sperssons avatar
.
Bara för att man råkar vara asylsökande så ska inte mat och boende vara GRATIS.
Och definitivt inte TV och internet.
I ett flyktingläger är det givetvis annorlunda.

Sverige är ett sjukt land.
Citera
2016-12-14, 17:31
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Och definitivt inte TV och internet.

Frågan är vad för TV och internet dom kräver. Ifall det ska vara kabeltv och 100/100 fiber bredband eller ifall dom nöjer sig med 1an 2an och tv4 och 0,5mbs lina.
Citera
2016-12-14, 17:37
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Bara för att man råkar vara asylsökande så ska inte mat och boende vara GRATIS.

De är ju inte ens det (asylsökare) eftersom de fått PUT och numera får etableringsersättning o.d.
Det de behöver göra är att BESTÄLLA det de vill ha. Socialen (kommunen) betalar för dem nu istället.
Citera
2016-12-14, 18:04
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Lät dom få det dom vill ha. Ju mer skattepengar som slösas på dessa människor desto snabbare kan Sverige raseras.
Citera
2016-12-14, 18:13
Medlem
cerealtubemans avatar
Medborgare som söker boende i Sthlm eller köar i tjugo år för en liten etta har sålt ena njuren för en av lägenheterna. Studenter som tvingas ta lån och hyra ett rum på flera tusen kronor.

Då ingår varken mobil, tv eller Internet.

Det här visar dock vilken pervers signalpolitik alliansen och rödgröna driver. Många får veta att dom är efterlängtade av svenska folket. Vi erbjuder gratis boende och leverne bara dom tar sig hit. Verkligheten är en annan. Det går faktiskt att se att intelligens skiljer sig åt. Jag är inte mycket för rasbiologi.

Nu tycker jag att alla kändisar som skrivit på upprop för migranter ska erbjuda sina bostadsrätter och hyresrätter.
Citera
2016-12-14, 18:17
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Är det här Europa eller Afrika? undrar Ahmed från Aleppo i Syrien

Ja du skulle fan åkt till Afrika istället din jävla parasit. Fy fan vad otacksamma. De får 6800 kr gratis i månaden av skattebetalarna men det räcker såklart inte. De ska ha ALLT gratis.
Citera
2016-12-14, 18:21
Moderator
OYs avatar
Citat;

"Fängelset i Härnösand var bättre"

Lugn lugn, det kommer att ordna sig.

Och etablissemanget undrar varför folk hatar.

Ärligt talat, de här människorna borde få indraget PUT och enkelbiljett till Afrika.
Citera
2016-12-14, 18:22
Bannlyst
Att man ens kan tro att man ska få något gratis tyder på att någon har sagt det till babbarna. Inte fan tror jag att jag får något gratis i kanada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in