Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-14, 18:23
Medlem
Det är dessa missnöjda "flyktingar" som skapar främlingsfientligheten i Sverige. De är också goda valarbetare åt SD, samt att de jobbar hårt på att ingen kommer att vilja ha dem här överhuvudtaget.
Citera
2016-12-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Lite citat från artikeln:

[i]Är det här Europa eller Afrika? undrar Ahmed från Aleppo i Syrien[/I]

Melke Yared från Eritrea hade hoppats på ett annat boende till en lägre kostnad.

De boende får 6 800 kronor i månaden i så kallat etableringsstöd.

De får MER pengar än en svensk student. De bor BÄTTRE än hälften av hur de svenska studenterna bor.

Så dra åt helvete jävla kackerlackor! Ut ur landet!

Redan där visar välfärdsökaren att han har fördomar som många invandrare har, ( för att inte skriva rasister)

Faktum är att många invandrare är jäkligt rasistiska.
Integration åt helvete.
Segregationen skyhög.
Bostadsbrist, arbetslöshet, kriminalitet, våldtäkter, hedermord allt detta ökar och Sverige väljer att fylla på och öka dessa problem mer.

Bra jobbat Sverige. Arma jävla sverige.
Senast redigerad av Sdnf 2016-12-14 kl. 18:38.
Citera
2016-12-14, 18:46
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Bara för att man råkar vara asylsökande så ska inte mat och boende vara GRATIS.
Och definitivt inte TV och internet.
I ett flyktingläger är det givetvis annorlunda.

Sverige är ett sjukt land.
Nu är de inte ens asylsökande. De har fått permanent uppehållstillstånd, så de borde egentligen räknas som vilken Sverige-boende som helst. Men de får oändligt mycket mer hjälp än en infödd svensk får.
Citera
2016-12-14, 18:53
Medlem
Komedi på högsta nivå, kan vi inte göra tv av det här? skulle bli succe
Citera
2016-12-14, 18:56
Medlem
När får vi se en demonstration:

Ropen Skalla 6,800 kr/mån i studistöd till ALLA
iinfödingar som läser på eftergymnasial utbildning
Citera
2016-12-14, 18:58
Medlem
Gör din plikt, kräv din rätt! (I just den ordningen)
Med det sagt så bör arbetsfört folk som lever på bidrag vara nöjda med vad som erbjuds.
Citera
2016-12-14, 19:03
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
- Vi har inga möjligheter att koppla upp oss digitalt, ingen tv, inga garderober. För det betalar jag och min rumskamrat 5 200 kronor i månaden, säger Ahmed som flytt från det sönderbombade Aleppo i Syrien till Vi i Solna.se.

Hakar upp mig speciellt på "För det betalar jag". Achmed betalar ingenting. Det är det vi andra rövknullade skattebetalare som gör.
Citera
2016-12-14, 19:06
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
bilder på deras boende:
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...BwYXtVZJ9gc8Q/

Jag ser inte problemet? Såhär bor studenter i Sverige typ. Inte mycket som skiljer. Jävla lallare.

Verkligen inte illa, de kan ju sätta upp en skiljevägg. De är inte de enda i sverige som delar på en etta.
Angående vinterkläder så är vi fler som inte har råd att köpa det, men som tur är så går det att få tag i begagnat för en liten peng, eller gratis! Bara att förklara sin situation på myrorna så är de mycket medgörliga, brukar även gå att få sig ett jobb där.
Fattar inte hur man kan förvänta sig en standard som en 35 årig medelinkomsttagare när man är flykting.
Citera
2016-12-14, 19:10
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Hakar upp mig speciellt på "För det betalar jag". Achmed betalar ingenting. Det är det vi andra rövknullade skattebetalare som gör.

Få se nu, dom får 6800 var per månad och betalar 5200 tillsammans, dvs 2600 var. Då får dom över 4200 var i rena pengar. Om det inte räcker är det kanske dags att söka jobb då?

Var det inte lite det som var tanken?
Citera
2016-12-14, 19:13
Medlem
svarttaxins avatar
När "jag" betalat hyran?

Det är, fortfarande, vi skattebetalare som betalar deras hyra.

Fyfan vilka vidriga jävla parasiter alltså, borde omedelbart skickas tillbaka till det jävla rövhål dom kom ifrån.
Citera
2016-12-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Få se nu, dom får 6800 var per månad och betalar 5200 tillsammans, dvs 2600 var. Då får dom över 4200 var i rena pengar. Om det inte räcker är det kanske dags att söka jobb då?

Var det inte lite det som var tanken?

Ja det är galet!

4200 kr kvar när hyran är betald. Definitivt inte många studenter som lyckas med det. Studenterna tvingas dessutom LÅNA pengarna, dessa asylbabbar FÅR pengarna.

Arma, JÄVLA Sverige.
Citera
2016-12-14, 19:19
Medlem
Aggrovators avatar
Buhuuu vi haj ju faktijst fjytt fjån kjiiiig jag vijj sujfa dumma svänne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in