Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-14, 20:09
Medlem
Tjoflos avatar
Är det en snyftartikel eller en upplysningsartikel över hur kräsna de stackarna är som ligger och sover mitt på dagen?
Citera
2016-12-14, 20:10
Medlem
Är modulhusen brandsäkra? Annars antar jag att det finns ett antal Solna-bor som är less på dessa kackerlackor!
Citera
2016-12-14, 20:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Är modulhusen brandsäkra? Annars antar jag att det finns ett antal Solna-bor som är less på dessa kackerlackor!

Lugn - dom bränner själva ner dom i hopp om att få nåt bättre. Så gjorde de i Fagersjö efter att ha gnällt och uppvaktat stadsdelsförvaltningen.
Citera
2016-12-14, 20:15
Medlem
grey.eagles avatar
Ligger ett dagis precis intill, hoppas de får vara ifred.
Citera
2016-12-14, 20:22
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Det är dessa missnöjda "flyktingar" som skapar främlingsfientligheten i Sverige. De är också goda valarbetare åt SD, samt att de jobbar hårt på att ingen kommer att vilja ha dem här överhuvudtaget.

Det är så det blir. Jag tror att många här i Sv är generös, hjälper gärna människor på flykt. Dom som inte är här på grund av flykt och sen har mage att ställa krav
Citera
2016-12-14, 20:23
Bannlyst
Citat:
Min kusin pluggar till läkare i GBG. Hon bor i ett av stadens studentboenden; 14 kvadrat - hyran: 5200:-. Hennes kompis bor på golvet hos en kompis, i en tältsäng bakom kompisens soffa.
Svenska studenter bor för det mesta krasst, dyrt och trångt. Om de ens får tag i lägenhet.

Vad sägs om 200 kr/natt för en madrass i en källare?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...r-i-en-kallare
Citera
2016-12-14, 20:24
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Journalisten och landförrädaren på expressen rapporterar tydligen detta i syfte att vi skall tycka synd om Achmed. Vi skall alltså känna empati med Achmed och önska att hen fick en bättre standard medans vi totalt ignorerar äldre människor i Sverige.

Vad pågår i sådan sjuk journalists tankar egentligen?
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-12-14 kl. 20:27.
Citera
2016-12-14, 20:25
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Lite citat från artikeln:

Är det här Europa eller Afrika? undrar Ahmed från Aleppo i Syrien

Melke Yared från Eritrea hade hoppats på ett annat boende till en lägre kostnad.

De boende får 6 800 kronor i månaden i så kallat etableringsstöd.

Om det där var ett citat från artikeln så verkar artikeln har redigerats nu. Jag kan inte hitta det citatet.
Citera
2016-12-14, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det är sällsynt i dagens samhälle. Krav får man ju inte ställa längre, det är tydligen kränkande numera.

Mm tror inte ylva å stefan skall bråka i onödan med den bruttan. Tips från coachen!
Senast redigerad av victortich 2016-12-14 kl. 20:28.
Citera
2016-12-14, 20:29
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Ingen av PK-människorna funderar en sekund över varför människor som flytt från granateld gnäller på internetuppkoppling och boende. Det finns ingenting konstigt med det öht. Ingenting mystiskt alls...
Citera
2016-12-14, 20:30
Medlem
Läste tidigare om deras gnäll.

De hade inte telefon. Vad hindrar dem att teckna ett mobiltelefonabonnemang och få en mobil på köpet eller köpa en mobil för att ha kontantkort.
De hade inte digital uppkoppling. De går utmärkt att skaffa sig mobilt bredband genom tex Telia eller Tre.
De fanns ingen tv. De går tex att skaffa tv med antenn för digitala signaler.
Det fanns inga garderober.

Det är bara att ta ett hemutrustningslån från CSN och köpa den hemutrustning de vill ha om de är med i etableringen. Om någon inte vill ta hemutrustningslån så går det att skaffa sig ett arbete och tjäna egna pengar för att kunna köpa det den vill ha.

Lös problemen som alla andra människor i Sverige.

Räcker inte etableringsersättningen till har de dessutom rätt att ansöka om kompletterande försörjningsstöd från kommunen vilket studerande på Universitet inte har rätt till.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2016-12-14 kl. 20:41.
Citera
2016-12-14, 20:37
Medlem
Det där var ju ett jättefint boende, nytt, rent och fräscht. Eget kök, toalett, badkar, dusch, allt man kan tänkas behöva!

Herregud vilka idioter.

Min dotter hade jublat över denna lägenhet. Tyvärr får hon vänta i vem vet hur många år TILL på vilket gammalt ruckel som helst :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in