Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
P kunde gå fritt i föräldrahemmet, även när de sov, antagligen därför han placerade besöken så sent på natten så att han hade en förklaring till varför ingen såg honom. Man kan fråga sig varför han valde just tre gånger, var han kanske ute tre gånger under natten, röjde undan kläder och mordvapen och behövde en förklaring ifall någon såg honom? Snacka om överdriven oro, han kör till Kramm och letar, ringer ett antal samtal och kör iväg till Evas hem tre gånger, men på morgonen är han inte alls berörd.
Den här delen förstår jag inte! Menar du på allvar att han kunde gå in och ut i deras hus även nattetid? Hade han nyckel till huset? Om jag nu förstått det hela rätt så har han ju inte längre någon personlig relation till någon av döttrarna (mer än som vän då) hur kan han då ha tillgång till föräldrarnas hus? Dessutom verkar det ju inte klokt med tanke på att han inte längre var ihop med systern, måste vara helt knäppt att ha ett ex med fri tillgång till huset. Bodde förresten systern hemma hos föräldrarna? Om inte varför i helvete hade han då tillgång till huset?
I övrigt så är det enda som gör mig osäker på det här med pajs skuld, avsaknaden av misstänksamhet mot honom innan FBI-programmet sändes. Finns det t.ex. något här i tråden som pekar mot honom innan programmet? Ni som skriver här som känner/kände familjen och vännerna till Eva (eller var en av dem) hur vill ni beskriva misstankarna mot paj direkt efter och några veckor efter mordet, pratades det om honom som någon som skulle kunnat vara skyldig? Av det som skrivits här i tråden av den som här sagt sig känna personerna i fråga har jag inte fått det intrycket, stämmer det?
T.ex. det här med pajs "förmåga" att hitta direkt till mordplatsen borde ju ha varit ett samtalsämne då direkt när det skedde. Jag vet att han själv var osäker hur det gått till eller hänvisade till en hundägare men det är ändå 29 år sedan så risken för felaktiga minnesbilder är ganska stor, även för de som är säker på att det inte fanns någon hundägare där.
Innan jag nu får alla över mig så vill jag bara återigen påpeka att jag har inga problem med att "sätta åt" någon som vi
vet är skyldig men jag har jäkligt svårt för "drev" som saknar grund eller skapas av felaktiga källor. Vi har genom åren sett så mycket skit komma av sånt så det räcker och blir över. Kan det finnas saker som polisen visste/vet som vi inte känner till som kan peka bort från paj? Något alibi hade han ju uppenbarligen inte.
Har svårt att se att någon skulle ha någon orsak till att stoppa saker under mattan som du funderar på 'Kramiklon', han var ju ingen höjdare direkt kan inte se någon orsak till det.