Citat:
Ursprungligen postat av
SuperPutte
Kolla här broder, största problemet är ju att du envisas med att köra med
närmare 900 flikar öppnade (om du inte trollar mig, förstås)....
Lite udda surfbeteende måste jag säga
Om du då inte regelbundet rensar din cache, historik, mm (dvs t ex via
Shift+Ctrl+Delete som jag
tipsade om tidigare) får du med tiden bautastora filer inne i FF's profil (de berörda filerna har oftast
filändelsen .sqlite) och allt för ofta kan de bli korrupta, skadade.
Det är alltså ett universaltips att köra Shift+Ctrl+Delete om FF börjar sega ned sig!
Jag personligen är inget fan av cache, jag ser till att FF rensar "allt" när jag stänger ned FF.
Övriga tips jag lämnade kan vara användbara, men det är som du säkert förstår lite av trial/error och
inte lätt att kurera på remote (det behöver ju inte ens vara FF som är "problemet").
Ja, det stämmer att AdwCleaner precis som andra liknande program kan ge falska signaler, det är då upp
till dig själv att avgöra riskerna. Men det här programmet är bra (så bra att Malwarebytes köpte upp det
för några månader sedan), speciellt bra är AdwCleaner på att rensa sk toolbars som undantagslöst brukar
slöa ned.
Jag tror jag gett dig efter vad jag förmår.
Hörrudu Putte tagga ner dä!
Sköter "Free memroy" sin spolning av sä själv? när man personligen trycker på "memory mimimization" så hänger den sig och släpp sä efte 1 minut, men
märker desvärre inte av några vinster i välfärden, ska alla 3 kategorier tömmas?
Har Shift+Ctrl+Delete renaren några fördelar gentemot t.e.x CCCleaner? den sistnämnde hävdar att man måste stänga ner Firefox för att suga upp alla slagghögar av cash(pengar?) i Norrlands inland,
å hur mycket cash har jag då? jo jag har i snitt 347 kb enkom mellan två krashtillfällen, så det som ligg bakom dessa "svarar inte" intervaller å ökning å sammantagna privatminnet hör inte till historiken
,
Ja installera appen "tab data" ifrån din oroliga länk över övrigt att tillgrip!, å det verkar som att vissa sidor när 15 mb, men "ny flik" (som Jan Gujo hade sagt) som det här nerplottras på kräv ibland 140 mb! å vad ska vi gö med den datan?, spännande nog har vi sätt topologiska fasövergångar i grafen där di närmasomgivande sidorna ä medberoende å rövar minne, men inte i detta fall, det är något bland mina övriga 836 länkar som står på helt rätt avstånd bjuder ut sä långsamt.
Det är så bedrövligt när jag skriver detta att det råder teckenfördröjning mellan finger & tangens, man kan vilja utföra vansinnesdåd nere på stan för mer!
Men det verkar som att google sökningar med många frestande bilder tog extra minne, samt yahoo mail där jag tror att jag hitta dryga 43 000 försändelser i inboxen ingen orkat returerna
Så nu undrar jeg..är det synonym med en möjlit Mcromedia Shockwave problematik?