2016-12-14, 06:26
Medlem
yiys avatar
Hej, jag vill ha Wood-temat här på Flashback, och i Firefox har jag Accept cookies from sites > Keep until: I close Firefox. Kan jag på något sätt göra så cookien för temat alltid är kvar? Ibland går jag bara in snabbt, och man verkar inte ens kunna byta tema utan att logga in först.

Jag provade med Exceptions > flashback.org > Allow, men det gjorde ingen skillnad.
Citera
2016-12-14, 07:14
Medlem
yiys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Hur blir man av med den långa, tjatiga raden av ikoner som är före adressfältet numera?

http://imgur.com/a/1t5yl

Jag tror att de på engelska kallas permissions indicator icons in the address bar, men inte hittar jag några instruktioner för att bli av med skiten.

Hur gjorde du för att få det sådär? Jag hittar inget i options, tack
Citera
2016-12-14, 08:31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
Hur gjorde du för att få det sådär? Jag hittar inget i options, tack

Jag önskar det fanns en option att bli av med dem!

Ikonerna hamnar där efter att man gjort
höger musknapp > View Page Info > tab Permissions > block

Dessutom kan man med de nya ändringarna i UI komma dit via de nya ikonerna.

En artikel om dessa försämringar, fast den är skriven innan ikonhelvetet tvingades på användare

http://www.ghacks.net/2016/06/15/fir...lity-improved/
Citera
2016-12-14, 16:25
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Jag önskar det fanns en option att bli av med dem!

Ikonerna hamnar där efter att man gjort
höger musknapp > View Page Info > tab Permissions > block

Dessutom kan man med de nya ändringarna i UI komma dit via de nya ikonerna.

En artikel om dessa försämringar, fast den är skriven innan ikonhelvetet tvingades på användare

http://www.ghacks.net/2016/06/15/fir...lity-improved/
Jag gjorde som du beskrev (fetat ovan) för att försöka reproducera det. Ändå ser det normalt ut hos mig.
Testa med att skapa en ny profil.
Citera
2016-12-14, 18:48
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Jag gjorde som du beskrev (fetat ovan) för att försöka reproducera det. Ändå ser det normalt ut hos mig.
Testa med att skapa en ny profil.

Ok. Testar med ny profil, och kör den utan några som helst tillägg eller andra inställningar än default. Förutom såklart att allt är blockerat för Aftonbladet i Permissions. Det ser nästan precis likadant ut som på screenshoten.

Min version of Firefox: 50.1.0, i Windows 7.

Testar med en 'refresh' av Firefox, men ikonerna är kvar.

Testar med Firefox 46.0.1 i openSuse Tumbleweed. Den nya informationsikonen är med, men ingen av de extra ikonerna. Ikonen saknar dessutom den lilla punkten som indikerar att några permissions har modifierats från default.
Senast redigerad av BaalZeBub 2016-12-14 kl. 19:14.
Citera
2016-12-15, 12:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag tror att de på engelska kallas permissions indicator icons in the address bar, men inte hittar jag några instruktioner för att bli av med skiten.

Lösning: lägg till detta i UserChrome.css

Kod:
@namespace url(http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul);
#blocked-permissions-container {
  display: none !important;
}
Citera
2016-12-15, 23:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
När jag hade firefox 29(?) kunde jag ha 700 flikar och gick skapligt snabbt, nu med 50.0.2 säckar firefox ihop bara jag har 100 flikar, är firefox så dåligt idag eller uppdatering som inte tagit som den ska?
Här är en frände med så lite som 843 öppna flikar numera, håller du med om? att det dröjer rentav några timmar emellan dom slutgiltiga lösningarna på minnesproblemet, jag kan komma upp i 5000 kb i privat arbetsminne, du då?, ofta tycks det iaf kräva smycket att öppna upp vissa sidor, då sparkar minnet bakut,
kan man utesluta att Shockwave är korrupt?

Det skulle kunna vara att våra FFprofiler är korrupta, och det finns ju en återställningsknapp för profiler, men det ska tydligen vara svårt att undvika att inte få vissa saker backupade man kanske vill, jag väljer att vara bekväm, tills du hoppar utan fallskärm före mig, du kan rentav få en knuff

Har du löst ditt problem genom att lära dig stänga ner flikar och bryta kollonen av tillbakafram-blickar för att komma under 100 öppna flikar?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-12-16 kl. 00:08.
Citera
2016-12-16, 17:46
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Kolla här broder, största problemet är ju att du envisas med att köra med

närmare 900 flikar öppnade (om du inte trollar mig, förstås)....
Lite udda surfbeteende måste jag säga

Om du då inte regelbundet rensar din cache, historik, mm (dvs t ex via Shift+Ctrl+Delete som jag

tipsade om tidigare) får du med tiden bautastora filer inne i FF's profil (de berörda filerna har oftast

filändelsen .sqlite) och allt för ofta kan de bli korrupta, skadade.
Det är alltså ett universaltips att köra Shift+Ctrl+Delete om FF börjar sega ned sig!
Jag personligen är inget fan av cache, jag ser till att FF rensar "allt" när jag stänger ned FF.

Övriga tips jag lämnade kan vara användbara, men det är som du säkert förstår lite av trial/error och

inte lätt att kurera på remote (det behöver ju inte ens vara FF som är "problemet").

Ja, det stämmer att AdwCleaner precis som andra liknande program kan ge falska signaler, det är då upp

till dig själv att avgöra riskerna. Men det här programmet är bra (så bra att Malwarebytes köpte upp det

för några månader sedan), speciellt bra är AdwCleaner på att rensa sk toolbars som undantagslöst brukar

slöa ned.

Jag tror jag gett dig efter vad jag förmår.
Hörrudu Putte tagga ner dä!
Sköter "Free memroy" sin spolning av sä själv? när man personligen trycker på "memory mimimization" så hänger den sig och släpp sä efte 1 minut, men
märker desvärre inte av några vinster i välfärden, ska alla 3 kategorier tömmas?

Har Shift+Ctrl+Delete renaren några fördelar gentemot t.e.x CCCleaner? den sistnämnde hävdar att man måste stänga ner Firefox för att suga upp alla slagghögar av cash(pengar?) i Norrlands inland,
å hur mycket cash har jag då? jo jag har i snitt 347 kb enkom mellan två krashtillfällen, så det som ligg bakom dessa "svarar inte" intervaller å ökning å sammantagna privatminnet hör inte till historiken ,
Ja installera appen "tab data" ifrån din oroliga länk över övrigt att tillgrip!, å det verkar som att vissa sidor när 15 mb, men "ny flik" (som Jan Gujo hade sagt) som det här nerplottras på kräv ibland 140 mb! å vad ska vi gö med den datan?, spännande nog har vi sätt topologiska fasövergångar i grafen där di närmasomgivande sidorna ä medberoende å rövar minne, men inte i detta fall, det är något bland mina övriga 836 länkar som står på helt rätt avstånd bjuder ut sä långsamt.
Det är så bedrövligt när jag skriver detta att det råder teckenfördröjning mellan finger & tangens, man kan vilja utföra vansinnesdåd nere på stan för mer!

Men det verkar som att google sökningar med många frestande bilder tog extra minne, samt yahoo mail där jag tror att jag hitta dryga 43 000 försändelser i inboxen ingen orkat returerna
Så nu undrar jeg..är det synonym med en möjlit Mcromedia Shockwave problematik?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-12-16 kl. 18:10.
Citera
2016-12-17, 12:44
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Ida kan den store välgöraren tipsa om att det verkar indeed handla om addons som får firefox sluta svara till å från, jag brassar just nu i felsäkert läge och privata arbetsminnet är uppdelat i två som tillsammans väger 3 gb, å ändå lagg dä inte
Citera
2016-12-17, 19:56
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Tillbaka till riborde!, FF lyckades så hänga sä även felsäkert läge tillslut!, det var Pluras Jul's fel..eller nått, ja ä så tacksam
Citera
2016-12-18, 02:29
Medlem
Harry_s avatar
hur får man startsidan på varje ny flik man öppnar?
nu öppnas det bara en tom flik varje gång man öppnar ny flik

IE har iaf den funktionen
Citera
2016-12-18, 06:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur får man startsidan på varje ny flik man öppnar?
nu öppnas det bara en tom flik varje gång man öppnar ny flik

IE har iaf den funktionen

Jag använder mig av Tab Mix Plus -> http://imgur.com/wcwbgNb

Där kan du lägga in någon valfri sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här