2022-02-27, 18:23
Medlem
Ok, Äntligen Löst!

Hittade en gammal partition på en HD med Firefox kvar. Satte WebBrowserPassView på profilen i den adressen och vipps kom en massa gamla lösenord upp. Hoppas att det kan hjälpa någon annan som råkar hamna i denna situation.

Tycker det är lite kasst att bara ett feltryck på "del" när jag håller på att logga in raderar ett lösen.
Citera
2022-02-27, 18:49
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfskolan
Eh, tack för svar men jag kan inte nollställa, då mailen till kontot är borta. Så jag behöver lösenordet.

Har jobbat med det i några svettiga timmar nu.
Det kan ju vara en idé att byta mejl på såna konton
Citera
2022-03-14, 20:51
Medlem
Pecka-s avatar
Från versionshistoriken gällande senaste versionen 98.0.1:

Citat:

Yandex and Mail.ru have been removed as optional search providers in the drop-down search menu in Firefox.

If you previously installed a customized version of Firefox with Yandex or Mail.ru, offered through partner distribution channels, this release removes those customizations, including add-ons and default bookmarks. Where applicable, your browser will revert back to default settings, as offered by Mozilla. All other releases of Firefox remain unaffected by the change.

Mozilla hoppar på censurtåget.
Citera
2022-03-20, 00:23
Medlem
Harry_s avatar
när jag klickade på torrent-fil så starta BitTorent förut utan att spara själva "länken/filen"
vet ej vad som har hänt nu men när jag klickar på filen så sparas själva filen på skrivbordet och sen startar BitTorent att ladda
så man måste själv kasta filen/länken i papperskorgen

är det nångon inst. som har ändrats?
Citera
2022-03-20, 06:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
när jag klickade på torrent-fil så starta BitTorent förut utan att spara själva "länken/filen"
vet ej vad som har hänt nu men när jag klickar på filen så sparas själva filen på skrivbordet och sen startar BitTorent att ladda
så man måste själv kasta filen/länken i papperskorgen

är det nångon inst. som har ändrats?

Inställningar / Allmänt / Program

https://imgur.com/MPZKpug
Citera
2022-03-20, 16:22
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Inställningar / Allmänt / Program

https://imgur.com/MPZKpug

jag vill inte spara filen på skrivbordet
vill att BitTorent laddar ner filen

märkt att om man klickar på Magnet så funkar det men när man klickar på filen så laddar den ner först till skrivbordet sen börjar BitTorent att hämta
Citera
2022-03-20, 16:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

märkt att om man klickar på Magnet så funkar det men när man klickar på filen så laddar den ner först till skrivbordet sen börjar BitTorent att hämta

Hur ser din meny ut om du öppnar upp ovan hänvisning?
Citera
2022-03-20, 16:38
Medlem
Citat:

Klicka hämta-ikonen. Högerklicka på en torrent-fil och välj "Öppna alltid liknande filer". Den kommer dock fortfarande att sparas i nerladdningsmappen först, och sen automatiskt öppnas - dvs läggas till i torrent-klienten.

Så har det alltid funkat, det nya är sen Firefox v97.0 (tror jag) att den inte längre sparas till temp-mappen (dit "vanliga" användare aldrig hittar) utan till "nerladdade filer" och är därmed synlig för kreti och pleti som använder datorn.
Citera
2022-03-20, 16:52
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur ser din meny ut om du öppnar upp ovan hänvisning?

har testat både Använd BitTorent och Spara fil
den laddar ner filen/genvägen på skrivbordet sen börjar BitTorent att ladda
när den har laddar klart så är filen/genvägen fortfarande kvar på skrivbordet
och den färdigladdade filen hamnar där den ska

men när jag klickar på Magnet-länk så är allt som det ska
Citera
2022-03-20, 16:53
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Klicka hämta-ikonen. Högerklicka på en torrent-fil och välj "Öppna alltid liknande filer". Den kommer dock fortfarande att sparas i nerladdningsmappen först, och sen automatiskt öppnas - dvs läggas till i torrent-klienten.

Så har det alltid funkat, det nya är sen Firefox v97.0 (tror jag) att den inte längre sparas till temp-mappen (dit "vanliga" användare aldrig hittar) utan till "nerladdade filer" och är därmed synlig för kreti och pleti som använder datorn.

den sparas på skrivbordet inte i någon temp

har märkt nu att om jag t.o.m väljer "ta bort .torrent-fil + data" så är filen fortfarande kvar på skrivbordet
Senast redigerad av Harry_ 2022-03-20 kl. 16:57.
Citera
2022-03-20, 16:57
Medlem
Citat:
den sparas på skrivbordet inte i någon temp

Det är ju det jag säger. De brukade sparas i temp, så att de inte syntes för vanliga användaren, men inte längre sen version 97.0.

Uppenbarligen har du inställningen att nerladdade filer ska hamna på skrivbordet och därmed kommer även torrentfiler att sparas där. Ändra inställning var nerladdade filer ska sparas så hamnar de där istället, tillsammans med alla andra filer du laddar ner.

https://www.reddit.com/r/firefox/com...n_my_download/
Citera
2022-03-20, 16:59
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Det är ju det jag säger. De brukade sparas i temp, så att de inte syntes för vanliga användaren, men inte längre sen version 97.0.

Uppenbarligen har du inställningen att nerladdade filer ska hamna på skrivbordet och därmed kommer även torrentfiler att sparas där. Ändra inställning var nerladdade filer ska sparas så hamnar de där istället, tillsammans med alla andra filer du laddar ner.

pågående och nerladdade hamnar rätt som dom ska
bara genvägen som hamnar på skrivbordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in