Jag har en "verifierad affärside", dvs den kommer bära frukt, inte så jag kan leva av de förmodade inkomsterna dock. Omsättningen första året bör landa på mellan 500' till 1 miljon, om allt går superbra så kanske uppåt 1.5 miljoner men då måste allt gå som tåget. Jag har ett helt vanligt "Svensson kneg" o klarar mig på min lön, så det är inte viktigt att jag skall kunna ta ut lön från detta. Jag bävar dock lite för momsinbetalningar o liknande, samt hur deklarationen går till, främst om man väljer enskild firma? Så vilket är det "bästa" ur dessa två synpunkter? Jag vill inte casha in mer än max i ett AB 50'. O som sagt lön behöver jag inte ta ut, men givetvis vill jag ta ut (en del av) vinsten längre fram, läs inom 5 år. Jag vill ha ett så enkelt o smidigt företagande som möjligt, och inte behöva ränna till revisorer hit o dit hela tiden, för de jobbar ju inte gratis direkt
![Grin](https://static.flashback.org/img/smilies2/grin.gif)
. Jag är ganska insatt i hur ett företagande är tänkt att fungera, men behöver som sagt lite mer info om vilken form som passar bäst för mig med tanke på de preferenser jag nämnt. Företagandet skulle isf bestå av att handla med produkter vilka jag säljer vidare med vinst, dvs inga tjänster. Inköpen kommer göras inom EU primärt, men det kan komma att utökas till utom EU beroende på hur bra/dåligt det går.