2016-12-19, 14:08
Medlem
Två frågar:

1- En har spelat in telefonsamtal sen ringde min chef och hotade mig med det.

2- En har skickat ett mejl till mitt jobb och hotade mig att jag kan inte chatta med en tjej på Facebook på min privattid, han hävder att tjejen har frågat detta.

Både två personerna arbetar med andra företag min vill de utnyttja min behöv till jobbet.

Vad är det gäller med de både två situationerna? vad kan jag göra att speciellt på nummer två när en interferera mitt privat live på mitt jobb?
Citera
2016-12-19, 14:33
Medlem
Du får nog utveckla lite mer.

Exakt vad bestod hotet av? Alla hot är inte olagliga. Exempelvis är det fullständigt ok att hota med kronofogden om någon inte betalar pengar hen är skyldig.

Någon har spelat in ett samtal. Vem spelade in, och vilka pratade? Var den som spelade in delaktig i samtalet?

Berätta helt enkelt lite mer detaljer.
Citera
2016-12-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Du får nog utveckla lite mer.

Exakt vad bestod hotet av? Alla hot är inte olagliga. Exempelvis är det fullständigt ok att hota med kronofogden om någon inte betalar pengar hen är skyldig.

Någon har spelat in ett samtal. Vem spelade in, och vilka pratade? Var den som spelade in delaktig i samtalet?

Berätta helt enkelt lite mer detaljer.

Inga mer detaljer än jag har skrivit, utan att min chef älskar mig och skrattade när han fått de hoten åt mig

Och jag vill inte åtala nån, men jag vill veta, kan man internera på min privat liv genom mitt jobb?

För det var en svensk man. Det hände aldrig i Syrien, inte ens genom privat relationer, att man säga du får inte chatta med nån tjej, då vad sägs om att hota med din privat liv genom jobb relation?
Citera
2016-12-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Inga mer detaljer än jag har skrivit, utan att min chef älskar mig och skrattade när han fått de hoten åt mig

Och jag vill inte åtala nån, men jag vill veta, kan man internera på min privat liv genom mitt jobb?

För det var en svensk man. Det hände aldrig i Syrien, inte ens genom privat relationer, att man säga du får inte chatta med nån tjej, då vad sägs om att hota med din privat liv genom jobb relation?
Om du inte kan ge mer detaljer kan nog varken jag eller någon annan ge mer svar.

Lycka till.
Citera
2016-12-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Om du inte kan ge mer detaljer kan nog varken jag eller någon annan ge mer svar.

Lycka till.

Finns inte mer detaljer! Som vad? du saknar bara namn?
Citera
2016-12-19, 18:05
Medlem
ekerilars avatar
Citat:

Vad består hoten i?

Är det någon som hotar att döda dig eller att göra dig illa?

I så fall ska det polisanmälas.
Citera
2016-12-19, 18:46
Medlem
Citat:
Du menar förutom de exempel jag tog upp i inlägget du citerade?
Citera
2016-12-20, 01:04
Medlem
Citat:
Men herregud. Är du född i farstun?

VAD är det för hot?

Vad sas det i telefonsamtalet? Vad sa chefen till dig som du sedan uppfattar som ett hot?
Citera
2016-12-20, 05:19
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Problemet är inte att det saknas fakta/detaljer. Problemet är att du skriver så att det inte går att förstå vad du menar, orden när ihopsatta huller om buller och bildar helt oförståeliga meningar.
Citera
2016-12-20, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Problemet är inte att det saknas fakta/detaljer. Problemet är att du skriver så att det inte går att förstå vad du menar, orden när ihopsatta huller om buller och bildar helt oförståeliga meningar.
Ursäkta min svenska men när jag läser jag förstår
Citera
2016-12-20, 09:11
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursäkta min svenska men när jag läser jag förstår

Ja, men det gör ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera