Citat:
Ursprungligen postat av
Roxic
Nej, är mamman ogift vid barnets födelse blir hon kallad till ett faderskapstest hos familjerätten, där hon ska ha uppge att du är fadern. Det borde hon i för sig ha gjort, om barnet nu har haft umgängesrätt med dig vid dessa två tillfällen.
Men du har ju uppenbarligen skrivit under avtalet att hon ska ha enskild vårdnad. Varför begärde du inte gemensam vårdnad när du ändå var kallad till familjerätten?
Detta saknar dock betydelse för umgångesrätten. Ditt barn har mycket riktigt rätt att träffa sin pappa oftare än så här egentligen, oavsett enskild eller gemensam vårdnad.
Men, du skriver att en socialsekreterare (el. dyl.j närvarar vid varje träff. Antingen smutskastar hon dig REJÄLT eller så finns det fog för att umgänget sker under så kontrollerade former.
Hade mitt barn haft umgänge med sin pappa (vilket inte blir av, för det han är ointresserad av idag) har rätten föreslagit att detta ska ske under s.k kontrollerade former. Han har vid tidigare umgänge kontrollerat mig, så att jag inte träffar nya män - vilket han har bestämt att jag absolut inte FÅR. Han har därefter misshandlat mig mm, sprungit runt i min lägenhet med kniv efter mig och ropat att han ska döda mig, våldta mig etc. Detta framför barnet. Detta är ju ett solklart exempel på hur olämpligt han är för mitt barn (och mig), och att umgänge inte bör ske utan att en socialsekreterare är närvarande. OM han nu skulle begära umgänge med barnet då...
Är du polisanmäld eller dömd för något mot henne? Det hela låter lite suspekt. Hon måste vara uppåt väggarna manipulativ om så inte är fallet. Varför inte stämma henne och låta tingsrätten besluta?
Alltså när jag skrev på faderskapspapprerna så sa hon på familjerätten bara att mamman har vårdnaden. Sen har inte familjerätten varit inkopplad mer utan hänvisas bara till en familjeterapeut.
Har aldrig blivit dömd för nånting och inte ens polisanmäld/misstänkt för nått