2016-12-27, 01:53
Medlem
soFFturkEns avatar
Tjena FB.
Nu r det s att jag har ftt en felaktig faktura, en faktura dr det inte str ngot belopp.
Situationen ser ut som fljer :
Jag parkerade i ett p-hus under en kvll och innan jag hunnit kra ut bilen s hade portarna stngts. Detta innebar att enda sttet fr mig att f ut bilen var att ringa p-husets vaktbolag som sedan fick komma och ppna upp portarna. Detta skulle gras mot en avgift p ca 600kr.
Nr personal sedan kommit s skrevs det en faktura p plats som jag sedan skulle betala inom 15 dagar.
Fakturan skrevs av samma person som ppnade portarna t mig och p fakturan str mina personuppgifter.
Dock glmde den som skrev fakturan att skriva ut belopp, den rutan str helt enkelt tom. Alla andra rutor r dock ifyllda.

S, hur ser mina chanser ut fr att lyckas slippa betala fakturan? r det krt eller br jag ringa in och meddela detta samt bestrida fakturan?

Tack p frhand!
Soffturken
Citera
2016-12-27, 02:25
Medlem
Reevess avatar
Du har ju ingtt avtalet, givetvis r du betalningsskyldig.
Citera
2016-12-27, 02:34
Medlem
soFFturkEns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Du har ju ingtt avtalet, givetvis r du betalningsskyldig.

Men br inte fakturan ses som sjlva avtalet?
Citera
2016-12-27, 02:38
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soFFturkEn
Men br inte fakturan ses som sjlva avtalet?

Verkligen inte. Avtalet har ni ju ingtt nr det r bestmt att de ska komma och ppna t dig. Vare sig ni skrev p ngonting eller avtalade muntligen.
Citera
2016-12-27, 02:40
Medlem
soFFturkEns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Verkligen inte. Avtalet har ni ju ingtt nr det r bestmt att de ska komma och ppna t dig. Vare sig ni skrev p ngonting eller avtalade muntligen.

Alright, men br inte fakturan bli ogiltig pga saknat belopp?
Frstr att jag har ingtt ett avtal, men d priset inte str p fakturan kan jag vl knappast bli betalningsskyldig?
Citera
2016-12-27, 02:50
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Alright, men br inte fakturan bli ogiltig pga saknat belopp?
Frstr att jag har ingtt ett avtal, men d priset inte str p fakturan kan jag vl knappast bli betalningsskyldig?

Det du kan gra r att be om en korrekt faktura. Betalningsskyldigheten kvarstr ven om du har ftt en felaktig faktura.
Citera
2016-12-27, 02:52
Medlem
soFFturkEns avatar
Okej, men om det skulle vara s att ngot pris aldrig nmndes utan att jag enbart fick fakturan. Vad gller d?
Citera
2016-12-27, 03:56
Medlem
Citat:
Okej, men om det skulle vara s att ngot pris aldrig nmndes utan att jag enbart fick fakturan. Vad gller d?
Du kan hvda att ni aldrig sade ngot om priset. Om ni inte har avtalat ngot pris ska priset vara skligt. 600kr fr den tjnsten du bestllde r utan tvivel skligt.

Du kan hvda att ni kom verens om ett lgre belopp. Frmodligen kommer det ses som rtt osannolikt, d de frmodligen alltid tar 600 och kan visa det.

Prjsa helt enkelt.
Citera
2016-12-27, 05:55
Medlem
D du parkerade ingick du avtalet. Genom att parkera har du accepterat de regler som r satta fr den aktuella platsen. Det ligger p dig att underska vad som gller innan du parkerat. Om det inte finns information eller om denna r bristfllig kan du givetvis hvda det men om man meddelat dig per telefon vad som gller och sedan kommit fr att hjlpa r de givet betalningsskyldig. Att det inte finns ngon summa p fakturan betyder absolut ingenting. Du kan nmligen ringa och frga vad priset var och d lr du ju f samma svar.

Sorry.. bara att betala..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in