Citat:
Nej jag vill inte att Ulrika skall svara något helt annat, jag vill bara belysa att det det inte stämmer som hon påstår att det bara handlar om aktioner mot hat och rasism. Det handlar om politik, något som jagärhär inte säger sig syssla med.Menar du att Ulrika borde hitta på och svara något helt annat bara för att det passar dig?
Har själv inte sett någon ifrån #jagärhär som skrivit nedsättande om hemlösa. Visa gärna på exempel. Eller handlar detta snarare om att det är frustrerande för dig när hemlösa ska diskuteras och du mycket hellre skulle vilja prata om något helt annat i samma Facebooktråd, dvs invandring?
Har själv inte sett någon ifrån #jagärhär som skrivit nedsättande om hemlösa. Visa gärna på exempel. Eller handlar detta snarare om att det är frustrerande för dig när hemlösa ska diskuteras och du mycket hellre skulle vilja prata om något helt annat i samma Facebooktråd, dvs invandring?
För det första kan man ifrågasätta aktionen mot artikeln om hemlöshet över huvud taget, det var knappast en artikel som kunde utlösa något har eller rasism. Och visst fanns det folk som ifrågasatte varför det inte gått att ordna boenden för hemlösa, när det bevisligen gick att ordna fram bostäder till hundratusentals asylsökande (knappast rasism eller hat, mer ett ifrågasättande av för politik). Jag är här svaren var förvånansvärt ofta av typen att "hemlösa hade fått sina chanser", "hemlösa gick inte att hjälpa", "ingen som inte ville behövde vara hemlös", "hemlösa var missbrukare eller psykiskt sjuka", "Jag hjälper flyktingar så kan SD hjälpa hemlösa".
- Tråkigt med så mycket fördomar och direkta felaktigheter om hemlösa. Skall man prata om hat, så är det nog mest från #jagärhär som hatet kom.
- Någon enstaka rasistisk kommentar fanns kanske, men det motiverar inte att en grupp på 40000 går in och polariserar.
#jagärhär stod precis för det de säger sig vara emot. Politisk likriktning, hat och polarisering. Ganska smaklöst i ett ämne som handlar om hemlöshet.