Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-03, 21:15
Medlem
Hade för cirka 2h sen besök av två poliser. Jag har haft en planta i ett tält i mitt uthus. Körde en 400w hps och plantan sattes i blomm denna veckan. De undrade om jag förstod varför de va där och för en kort sekund tänkte jag ljuga men ändrade mig snabbt och sa som de var.

Berättade var den fanns och visade plantan. De sa att de sett via tullen att jag köpt frön men detta gjorde jag för mer än 3 månader sen så väldigt märkligt att de kom just nu. De hela slutade med att de inte blev någon rapport och jag fick lära mig en ordentlig läxa. Min fråga är vad tror ni hade hänt om de hade kommit om säg 7 vexkor när blommen nästan va klar och om de skulle bestämt sig för att gå vidare med ärendet idag vad hade hänt då de inte fanns några buds över huvud taget på plantan.
Citera
2017-01-03, 21:23
Medlem
bithaxs avatar
De gjorde lika dant med mig. De dök upp efter några månader.
Som tur var hade jag inte planterat något, så de fick gå snopna där ifrån.

Jag fick en varning att "om du sätter dem i jorden så begår du ett lagbrott" och så var det någon kärring där som var riktigt otrevlig.

Det kom fan hela drogpiketen, tror det var 3-4 stycken som stod där och trängdes i hallen. Förmodligen var det nån praktikant på släptåg. Ledaren hade en skinnpajj och visade stolt upp sitt leg. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han hette så kan inte outa han här.
Senast redigerad av bithax 2017-01-03 kl. 22:02.
Citera
2017-01-03, 21:25
Medlem
Mommejrs avatar
Det som händer även om plantan inte har buds är att dom skulle kunna väga hela plantan utom rötterna, blad, grenar och allt, sen torskar man för narkotikabrott och framställan av narkotika. Går att vänta sig fängelse straff fast det rör sig om en sån strunt sak.
Citera
2017-01-03, 21:43
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orbit333
Hade för cirka 2h sen besök av två poliser. Jag har haft en planta i ett tält i mitt uthus. Körde en 400w hps och plantan sattes i blomm denna veckan. De undrade om jag förstod varför de va där och för en kort sekund tänkte jag ljuga men ändrade mig snabbt och sa som de var.

Berättade var den fanns och visade plantan. De sa att de sett via tullen att jag köpt frön men detta gjorde jag för mer än 3 månader sen så väldigt märkligt att de kom just nu. De hela slutade med att de inte blev någon rapport och jag fick lära mig en ordentlig läxa. Min fråga är vad tror ni hade hänt om de hade kommit om säg 7 vexkor när blommen nästan va klar och om de skulle bestämt sig för att gå vidare med ärendet idag vad hade hänt då de inte fanns några buds över huvud taget på plantan.

Polisen / tullen tar väl tid på sig att gå igenom ärendet först och ditt stod säkert inte först på kö. När mina saker har fastnat i tullen har jag fått brev från dem ~6 månader efteråt. Eftersom jag har postbox så kastar jag dem i soptunnan och behöver inte bry mig sedan. Om dem nu skulle få för sig att vänta vid den får dem vara väldigt ihärdiga då jag besöker den typ en gång varannan månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Det som händer även om plantan inte har buds är att dom skulle kunna väga hela plantan utom rötterna, blad, grenar och allt, sen torskar man för narkotikabrott och framställan av narkotika. Går att vänta sig fängelse straff fast det rör sig om en sån strunt sak.

Det där är så jävla löjligt alltså.
Citera
2017-01-03, 21:46
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Regel nummer ett är att Aldrig beställa frön på sitt egna namn, speciellt inte när det är du som ska odla.
Kör på en målvakt nästa gång, och beställ dit. Risken för frön utrikes är större än inrikes, självklart.
Men även när du beställer inrikes så kör på en målvakt. Blir mindre risker, spår osv.

Snuten väntar x antal månader efter man har beställt, för att sen komma åt din odling.
Citera
2017-01-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Fängelsestraff delas sällan ut numera för små hemmaodlare om inte mängden överstiger kilot då kan det bli tal om några månader vilket kan omvandlas till fotboja alt villkorligt samt böter.

Fan vad tur du har ts, köp en lott eller nått.
Citera
2017-01-03, 21:56
Bannlyst
Du har blivit blåst.det är inga poliser.pfffffft
Citera
2017-01-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
De gjorde lika dant med mig. De dök upp efter några månader.
Som tur var hade jag inte planterat något, så de fick gå snopna där ifrån.

Jag fick en varning att "om du sätter dem i jorden så begår du ett lagbrott" och så var det någon kärring där som var riktigt otrevlig.

Det kom fan hela drogpiketen, tror det var 3-4 stycken som stod där och trängdes i hallen. Förmodligen var det nån praktikant på släptåg. Ledaren hade en skinnpajj och visade stålt upp sitt leg. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han hette så kan inte outa han här.

Det var likadant här att den äldre polisen visade bricka och skötte snacket medans den yngre mest stod brevid.

Hade jag varit mer på med min planta hade odlingen redan varit över. Men de hade kanske varit sämmre för då hade jag stått med ca 200g och de hade nog fått ett annat slut.
Citera
2017-01-03, 23:47
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Tråkigt på din odling , men ändå tur i oturen !
Vad hände med din utrustning då ? Lät de bara grejorna va ?
Citera
2017-01-03, 23:51
Bannlyst
Nuförtiden springer dom omkring i privatkläder med såna småhundar pikines o pappilon. o spanar.Du hör dom på bjäbbet.innan dom kommer.
Citera
2017-01-04, 08:29
Medlem
l150s avatar
Så för alla andra små odlare ute i landet.
Vilken obskyr sajt köpte du dina frön?
Citera
2017-01-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Tråkigt på din odling , men ändå tur i oturen !
Vad hände med din utrustning då ? Lät de bara grejorna va ?

Allt står kvar. De tog med sig den delen av plantan som va över jord sen resten lämnades som när de kom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in