Citat:
Ursprungligen postat av
orbit333
Hade för cirka 2h sen besök av två poliser. Jag har haft en planta i ett tält i mitt uthus. Körde en 400w hps och plantan sattes i blomm denna veckan. De undrade om jag förstod varför de va där och för en kort sekund tänkte jag ljuga men ändrade mig snabbt och sa som de var.
Berättade var den fanns och visade plantan. De sa att de sett via tullen att jag köpt frön men detta gjorde jag för mer än 3 månader sen så väldigt märkligt att de kom just nu. De hela slutade med att de inte blev någon rapport och jag fick lära mig en ordentlig läxa. Min fråga är vad tror ni hade hänt om de hade kommit om säg 7 vexkor när blommen nästan va klar och om de skulle bestämt sig för att gå vidare med ärendet idag vad hade hänt då de inte fanns några buds över huvud taget på plantan.
Polisen / tullen tar väl tid på sig att gå igenom ärendet först och ditt stod säkert inte först på kö. När mina saker har fastnat i tullen har jag fått brev från dem ~6 månader efteråt. Eftersom jag har postbox så kastar jag dem i soptunnan och behöver inte bry mig sedan. Om dem nu skulle få för sig att vänta vid den får dem vara väldigt ihärdiga då jag besöker den typ en gång varannan månad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mommejr
Det som händer även om plantan inte har buds är att dom skulle kunna väga hela plantan utom rötterna, blad, grenar och allt, sen torskar man för narkotikabrott och framställan av narkotika. Går att vänta sig fängelse straff fast det rör sig om en sån strunt sak.
Det där är så jävla löjligt alltså.