Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 16:48
Medlem
Hur beställer man Rapidtv via reseller? Finns det någon sida där man kan se resellers och priser eller är det PM på resp. forum som gäller?
2017-01-05, 17:36
Medlem
Lite OT men tycker ändå det passar här.

Har en Android box och använder Yatse mobilremote för Kodi, det funkar kanon.
Men jag är på jakt efter en liknande app som kan styra allt innehåll i boxen. Det finns en del wifi remote/musar men jag kör med ethernet kabel för bästa prestanda.
2017-01-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretton38
Hur beställer man Rapidtv via reseller? Finns det någon sida där man kan se resellers och priser eller är det PM på resp. forum som gäller?
Ah, det löste sig. Ett par resellers som verkligen var på hugget på rapidtv's forum.

En annan fråga: När jag kör via PC+Kodi funkar det mycket bra, däremot när jag testar via Raspberry Pi+Kodi funkar det inte alls. Laddar in kanallista korrekt men inte en enda kanal startar. Står ibland "Working" ett tag men därefter händer inget. Kör via samma wifi/router med båda setup'erna. Någon som vet vad det beror på?
2017-01-05, 19:17
Medlem
Emflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretton38

Hur går man tillväga för att köpa via dom?
Är det bara och sätta in pengar så får man kod eller hur funkar de.. funderar starkt på att skaffa!

Och måste man skicka bild på id och massa såna grejer på rapid?
Senast redigerad av Emfly 2017-01-05 kl. 19:19.
2017-01-05, 19:36
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emfly
Hur går man tillväga för att köpa via dom?
Är det bara och sätta in pengar så får man kod eller hur funkar de.. funderar starkt på att skaffa!

Och måste man skicka bild på id och massa såna grejer på rapid?

Det är ganska enkelt. Om du har tänkt köpa via RapidTV är det bara att registrera ett konto på forumet och ta kontakt via PM med valfri reseller, de har blå text över sitt användarnamn så går inte att missa dom, är väl några stycken där som säljer.

Jag köpte min via IPTVKing och då var det via Paypal, betalade och hade sedan länken för kanalerna i min mail efter 1-2 timmar ungefär. Ganska smidigt köp.
2017-01-05, 21:54
Medlem
Är det helt klarlagt att IPTVKing bara använder Rapid IPTV? Att dom har samma URLer på sina strömmar behöver ju inte betyda det, kan ju vara så att även Rapid IPTV använder någon annans strömmar liksom IPTVKing.

Om det nu är Rapid som är modern, då borde rimligtvis allt innehåll på IPTVKing finnas på Rapid och fungera lika bra?

Men Rapid verkar inte gå att köpa anonymt om jag förstått rätt från denna tråd?

Några andra alternativ som är värda att prova om man som jag främst prioriterar kvalite och anonymitet. Främst intresserad av sporter som är stora i Sverige, läs Fotboll och Hockey
2017-01-05, 22:13
Medlem
Har nu fått svar från IPTVking angående om de bara är resellers. Här är svar från två olika admins:

"Länkarna ser identiska ut hos ALLA leverantörer som använder XtreamCodez och clientportals kanal samling. Det är endast hur Listorna är uppbyggda som ligger här. Om servrarna även var här hade varit exponerade för diverse attacker 24/7 XtreamCodez och clientportal.link fungerar lite som en torrent tjänst. Det är bara kanalerna som länkas vidare.

IPTV King bistår med sändning av Skandinavien, Portugal, jugoslaviska, turkiska samt iranska kanaler. Resten lånar vi av andra iptv leverantörer och de lånar de kanaler vi sänder av oss i utbyte.

Vi har flertalet gånger gjort ändringar live enligt önskemål på detta forum, exempelvis när vi gjorde Sverige till egen lista och bröt ur den ur Skandinavien. En Reseller har inte dessa befogenheter. Vi har ett eget Reseller nätverk och även detta är befogenheter som inte andra Reselles har utan bara administrationen. Vi behöver inte bevisa något utan de som är duktiga på sin grej förstår nog skillnaden.

Sen kommer vi till varför de skiljer sig i priser. Mestadels är de för de Kanalpaket vi sänder utr dyrare att få tag i än övriga samt att våra servrar är eu baserade allihopa som även är dyrare än de asiatiska övriga leverantörer kör med.

Vi får absolut inte nämna övriga leverantörer för risken att skada deras verksamhet men en stor del av våra kunder är folk som är missnöjda hos övriga leverantörer främst i bristen på den Support som kunderna förtjänar.

Skulle exempelvis vår verksamhet lägga ner av någon anledning så skulle övriga leverantörer även bli utan svenska kanaler för det är endast vi som kan sända dessa samt sända parade HD kanaler.

Så nej vi är inga resellers och efter allt arbete vi lägger ner på att erbjuda denna tjänsten och den supporten vi har blivit kända för känns de ganska kränkande att påstå att vi bara säljer vidare något som är billigare någon annanstans"

"Denna frågan dyker upp ganska ofta.

XtreamCodez/Clientportal = Ett CMS system, lite som en torrent sida som GG08 nämnde, där man endast länkar kanallistor till varandra. Kanalernas ursprung syns inte här och host server avslöjas inte. I skrivande stund är dessa de ENDA som kan erbjuda ett system HELT immunt mot hacker attacker och nyfikna myndigheter. Därav kör de flesta iptv leverantörer med dessa, och länkarna ser likadana ut på ALLA

Som tidigare nämnde, bistår vi med Skandinaviska, Portuguesiska, Jugoslaviska, Turkiska och Iranska kanaler till detta nätverk. Resten delas ut av de andra leverantörerna. Alla som är anslutna måste dela ut MINST ett paket. Att vara anslutet till XtreamCodez och Clientportal är INTE avgiftsfritt, vi kan ej avslöja vad de kostar men det kostar en hel del.

De kanalpaket som vi sänder går direkt från vår relä till kund. När en annan leverantör lånar sig in på dessa så reläas de ÄNNU EN GÅNG och därför upplever jättemånga problem med just de kanaler vi sänder hos övriga leverantörer. Däremot kanske någon upplever fler problem med exempelvis spanska kanaler hos oss än hos den som ursprungligen sänder denna.

Vi är administrativt berättigade till xtreamcodez och det ser ni här viewtopic.php?f=9&t=84&start=90 på sidan 10, 11 och 12 där vi live hjälper våra kunder med saker en reseller absolut inte har behörighet till.

Våra servrar kostar betydligt mycket mer än de standard servrar xtream codez erbjuder i sitt standard paket som reläas från Hong Kong, Malaysia, Singapore osv. Vi använder oss utav främst servrar i Holland, Cypern och Malta och dessa kostar även betydligt mer.

Jag hoppas denna frågan har fått ett slutgiltigt svar både från mig och GG08."
2017-01-05, 22:56
Medlem
XsliteXs avatar
Tjena!
Vad är skillnaden med att köpa direkt från iptvking och resellers på rapids forum?
2017-01-05, 23:06
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonak
Har nu fått svar från IPTVking angående om de bara är resellers. Här är svar från två olika admins:

"Länkarna ser identiska ut hos ALLA leverantörer som använder XtreamCodez och clientportals kanal samling. Det är endast hur Listorna är uppbyggda som ligger här. Om servrarna även var här hade varit exponerade för diverse attacker 24/7 XtreamCodez och clientportal.link fungerar lite som en torrent tjänst. Det är bara kanalerna som länkas vidare.

IPTV King bistår med sändning av Skandinavien, Portugal, jugoslaviska, turkiska samt iranska kanaler. Resten lånar vi av andra iptv leverantörer och de lånar de kanaler vi sänder av oss i utbyte.

Vi har flertalet gånger gjort ändringar live enligt önskemål på detta forum, exempelvis när vi gjorde Sverige till egen lista och bröt ur den ur Skandinavien. En Reseller har inte dessa befogenheter. Vi har ett eget Reseller nätverk och även detta är befogenheter som inte andra Reselles har utan bara administrationen. Vi behöver inte bevisa något utan de som är duktiga på sin grej förstår nog skillnaden.

Sen kommer vi till varför de skiljer sig i priser. Mestadels är de för de Kanalpaket vi sänder utr dyrare att få tag i än övriga samt att våra servrar är eu baserade allihopa som även är dyrare än de asiatiska övriga leverantörer kör med.

Vi får absolut inte nämna övriga leverantörer för risken att skada deras verksamhet men en stor del av våra kunder är folk som är missnöjda hos övriga leverantörer främst i bristen på den Support som kunderna förtjänar.

Skulle exempelvis vår verksamhet lägga ner av någon anledning så skulle övriga leverantörer även bli utan svenska kanaler för det är endast vi som kan sända dessa samt sända parade HD kanaler.

Så nej vi är inga resellers och efter allt arbete vi lägger ner på att erbjuda denna tjänsten och den supporten vi har blivit kända för känns de ganska kränkande att påstå att vi bara säljer vidare något som är billigare någon annanstans"

"Denna frågan dyker upp ganska ofta.

XtreamCodez/Clientportal = Ett CMS system, lite som en torrent sida som GG08 nämnde, där man endast länkar kanallistor till varandra. Kanalernas ursprung syns inte här och host server avslöjas inte. I skrivande stund är dessa de ENDA som kan erbjuda ett system HELT immunt mot hacker attacker och nyfikna myndigheter. Därav kör de flesta iptv leverantörer med dessa, och länkarna ser likadana ut på ALLA

Som tidigare nämnde, bistår vi med Skandinaviska, Portuguesiska, Jugoslaviska, Turkiska och Iranska kanaler till detta nätverk. Resten delas ut av de andra leverantörerna. Alla som är anslutna måste dela ut MINST ett paket. Att vara anslutet till XtreamCodez och Clientportal är INTE avgiftsfritt, vi kan ej avslöja vad de kostar men det kostar en hel del.

De kanalpaket som vi sänder går direkt från vår relä till kund. När en annan leverantör lånar sig in på dessa så reläas de ÄNNU EN GÅNG och därför upplever jättemånga problem med just de kanaler vi sänder hos övriga leverantörer. Däremot kanske någon upplever fler problem med exempelvis spanska kanaler hos oss än hos den som ursprungligen sänder denna.

Vi är administrativt berättigade till xtreamcodez och det ser ni här viewtopic.php?f=9&t=84&start=90 på sidan 10, 11 och 12 där vi live hjälper våra kunder med saker en reseller absolut inte har behörighet till.

Våra servrar kostar betydligt mycket mer än de standard servrar xtream codez erbjuder i sitt standard paket som reläas från Hong Kong, Malaysia, Singapore osv. Vi använder oss utav främst servrar i Holland, Cypern och Malta och dessa kostar även betydligt mer.

Jag hoppas denna frågan har fått ett slutgiltigt svar både från mig och GG08."

Detta var anledningen till att jag körde på IPTV King. Deras svenska kanaler flöt på bättre än Rapids. Det var även någon som skrev innan i tråden om detta men då var det någon annan som hänvisade till att källkoderna är densamma på dem båda fastän det inte hade någon egentlig betydelse för man ser ju vad man ser, IPTV hade bättre buffring och kanaler som flöt på bättre.
2017-01-05, 23:34
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
Först testade jag via datorn för att se kvaliteten, sedan körde jag ett test via ATV4 och kodi.
Det funkade bra via båda.
Men till slut kör jag nu via TV'n då jag känner att allting blir lite enklare. Jag slipper byta till ATV och starta kodi utan kör bara igång SmartIPTV appen i TV'n sen funkar allt.
Jag har upplevt lite lagg på kvällarna på vissa kanaler men vet inte om det beror på en äldre TV eller om det är nätverket eller vad. Jag ska göra lite tester i helgen och se vart det landar.

Ok, tack för svaret.

Ingen annan som vill berätta?
2017-01-05, 23:35
Medlem
Prodelins avatar
Jäkla tjat om iptvking och rapid hela tiden.

Jag har båda filerna och de pekar på samma server och samma ström, så lägger ner snacket om att iptvking är fristående, de är bara en reseller och vill så klart tjäna pengar, nån som säger annat ljuger, jag har som sagt m3u filer från båda.
2017-01-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jäkla tjat om iptvking och rapid hela tiden.

Jag har båda filerna och de pekar på samma server och samma ström, så lägger ner snacket om att iptvking är fristående, de är bara en reseller och vill så klart tjäna pengar, nån som säger annat ljuger, jag har som sagt m3u filer från båda.

Utan att ha kollat själv får jag absolut känslan av att IPTVKing är en fin fasad och en massa snack men att det är precis som du säger att dom bara säljer vidare och skär i mellan.

Att det är ett jäkla tjat om Rapid och IPTVKing kan ju ha att göra med att det är det tråden handlar om
Senast redigerad av improwise 2017-01-05 kl. 23:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in