Är det någon av JÄH-anhängarna här som kan förklara hur nedanstående inlägg bemöter hot, hat, rasim eller sexism? Lyfter de debatten så att alla skall våga göra sin röst hörd? Är de neutrala i sakfrågan?
Eller är det faktiskt så att de tydligt tar ställning i en sakfråga och vill bilda opinion för sin sak?
https://www.facebook.com/Sverigedemo...67934323324811
Citat:
Astrid Stockenberg De allra flesta är vanliga människor med drömmar om ett vanligt liv med jobb, bostad, familj, vänner. Låt oss välkomna dessa människor, det finns plats för alla. #jagärhär
Carina Werneskog Ja visst är det så Astrid ❤Det finns plats för alla #jagärhär
Citat:
Rickard Lautrup Jag har jobbat i multikulturella team hela mitt liv och är övertygad att olika bakgrunder och erfarenheter skapar bättre resultat - både socialt och ekonomiskt. #jagärhär
Citat:
Ulla Larsson Jag har sagt det tidigare men säger det igen, vi behöver fler människor till Sverige. Vi föder inte tillräckligt med barn själva. Vi behöver arbetskraft, barn till förskolan, barn i skolan för att få hjulen att snurra. Speciellt på landsbygden så små orter slipper lägga ner skolor, affärer mm. Vi behöver arbetskraft som kan jobba inom sjukvård, hemtjänst, åldringsvård , restauranger mm. Välkomna till Sverige ! #jagärhär
Citat:
Karl Sjösten För få! Vi har plats, vi har råd. #jagärhär
Citat:
Andreas Ramström När man får chansen att visa film för nyanlända, Arn, Star wars eller Ondskan och dem frågar om flera svenska ord, då har man världens bästa jobb
#jagärhär
I mina ögon framstår JÄH som en grupp som vill bilda opinion för invandring
Citat:
Mina Dennert i Expressen
– Det handlar om rasism, det handlar om sexism, det handlar om personhat. Då är det en bra #jagärhär-aktion. När det redan har havererat, då vänder vi det kommentarsfältet. Så att när man går in slipper man se skit, säger Mina Dennert.
Nej Mina, det handlar inte om rasim, sexism eller personhat. Det handlar nästan alltid om invandringsfrågorna, där JÄH-aktivisterna tydligt tar ställning för invandringen.