2017-01-15, 21:22
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Nu kör vi! Jag gissar på att både aktuellt och agenda avslutas/påbörjas med snyftraportage. Aktuellts påstår nog att vi är tryggare än någonsin och att enligt brå 2005 begick svenskar en majoritet av brotten.

Därefter "ööpen fråga" om man bör bedriva rasvetenskap i landet.

Sarnecki är ju en känd lögnare, så efter programmet tror jag inteatt någon är ett uns klokare. Men det är ju 30% chans till ett par skratt,cså det blir nog väl värt att se.

Mycket spännande detta. SVT som är känd att mörka och försöka vrida på sanningen ska försöka på något som de alltid vill förneka
Citera
2017-01-15, 21:25
Alla vet ju varför Morgan Johansson fortfarande anser att 2005 års statistik står sig. Alla vet det, allra mest vet Morgan Johansson det. Beröringsskräcken är intakt, så kan man skjuta på rannsakningen ett tag till. Ett skådespel från början till slut.
Citera
2017-01-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför är det intressant med en sådan statistik? OM det visar sig att invandrarna förekommer mer än svensson, vad ska resultatet bli?

Lägga om hela invandringspolitiken?

Eller finns det andra förklaringar i form av socialt och ekonomiskt utanförskap?

I så fall borde man ju ha flera andra olika undersökningar, förekommer arbetare oftare i dessa fall än överklassen? är tandläkare mer kriminella än läkare?

Alltid intressant med statistik men undar vad den bakomliggande tanken är?

Tror nog att SD kommer köra med "vad var det jag sa" grejen oavsett vad resultatet blir.

Okunskap är en styrka!

Nej, vi ska inte gräva i saker som kan ge mer information, sånt ger aldrig något.
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Nä, ju mer jag lyssnar desto mer patetiskt och populistiskt låter det hela. Vi har ju reda en sådan undersökning behövs ingen till. Mattias Karlsson låter helt desperat och tokig.
Citera
Medlem
Citat:
Varför är det intressant med en sådan statistik? OM det visar sig att invandrarna förekommer mer än svensson, vad ska resultatet bli?

Lägga om hela invandringspolitiken?

Eller finns det andra förklaringar i form av socialt och ekonomiskt utanförskap?

I så fall borde man ju ha flera andra olika undersökningar, förekommer arbetare oftare i dessa fall än överklassen? är tandläkare mer kriminella än läkare?

Alltid intressant med statistik men undar vad den bakomliggande tanken är?

Tror nog att SD kommer köra med "vad var det jag sa" grejen oavsett vad resultatet blir.

Man ska bara ignorera problem, hålla varandra i handen och sjunga We shall overcome eller?
Citera
Medlem
Är jag dum i huvet nu?? Men vore det inte intressant för staten/polisen att veta hur det ser ut mellan sunni/shia här i sverige nu när så många kommer hit. Det jag syftar på är att dom gärna vill lösa konflikten där nere, kanske borde inse att konflikten inte avtar bara för dom kommit hit.

Dåligt formulerat samt skrivet men hoppas ni förstår vad jag menar Njutit av snookern på eurosport med lite whiskey

edit: Inte bara sunni/shia som viktigt utan även all statistik som visar hur inavlat folket därnerifrån är
Senast redigerad av CocaineCowboy87 2017-01-15 kl. 21:30.
Citera
2017-01-15, 21:28
Medlem
Ser en del frågar sig vad man kan göra av statistiken? Jag menar att det finns mycket man kan göra. Om det t ex vid en seriös undersökning blir tydligt att 90% av marockanerna är kriminella så kan man jobba mer fokuserat och förebyggande. Likaså om man kan konstatera att 90% av afganerna är drogmissbrukare så förstår man bättre vad man kämpar emot, dvs att det framtiden har att erbjuda är att stora droggäng bildas med det våld som följer och att afganerna även har en utomordentligt god koppling till en av världens största drogproducenter.

Statistik kan ge svar på många frågor och även ge handlingskraft att bemöta det innan det blir helt utom kontroll eftersom man undersöker verkligheten med jämna mellanrum och får klara tydliga signaler om vart verkligheten är på väg.
Citera
2017-01-15, 21:29
Medlem
jimmychrists avatar
Undrar om det finns någon annan forskning som Morgan Johansson på förhand vet är meningslös? Det kanske skulle kunna gå att spara in några sekiner om han fick kasta ett getöga på anslagsansökningarna i förväg. Använder han slagruta eller spår han i kaffesump eller hur går det till?
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Man ska bara ignorera problem, hålla varandra i handen och sjunga We shall overcome eller?

Nej man får jobba på som vanligt och som Sarneki säger nu jobba med socioekonomiska frågor. Förutom det även se hur de har det rent socialt också.

Det blir totalt meningslöst att se sådant här. Som sarneki säger så vad ska vi göra med det om vi ser att fler norrlänningar begår brott än smålänningar? Det blir bara "jaha" kunskap utan att vi kan dra någon nytta av det.
Citera
Medlem
pwbothas avatar
Och där kom det med socioekonomisk utsatthet........
Citera
2017-01-15, 21:31
Medlem
Lydans avatar
Faktiskt ganska bra med SVT-mått. Holmberg är bra.

Sarneckis första lögn kom där, invandrare är överrepresenterade även när man räknar in sociala förhållanden. Det vet han säkerligen.

Annars håller jag delvis med om att vi måste undersöka varför, men det kan vi ju inte göra utan att även hålla oss uppdaterade på att det finns.
Citera
2017-01-15, 21:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Kan man förebygga om man vet vilken etnicitet gärningsmannen hade? "okej han var polack, okej då får vi lägga civila spanare utanför polska butiken".
Sluta att larva dig, det är inte värdigt tråden.

Anledningen, kära du, att denna statistisk är viktig beror på att man vill klargöra de förändringar som har uppkommit i och med Sveriges generösa invandringspolitik. Har man fakta på bordet så kan man även vidta rätt åtgärder och hitta förklaringar till varför statistiken ser ut som den gör. Kvinnor våldtas, bilar bränns, stenar kastas och så vidare - det är därför denna statistik är viktig, för att lösa dessa problem.
Var snäll och visa lite respekt för de människor som fallit offer för Sveriges vansinnespolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in