Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Varför tjatar ni så om undersökningar och statistik då ifall det är överflödigt?
Vilka är de där "ni" du skriver om?
För att kunna gnida dem i era ansikten om och om igen tills ni börjar gråta och bönar och ber oss om att sluta

Edit: "ni" Handlar alltså om ni... Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig utan att förolämpa er men, ni som fortfarande, år 2017 inte fattar vad som sker och fortfarande tror på PK-religionen, och framförallt er som är så pass troende som du att det börjar likna någon form av psykos eller åtminstone någon typ av oroväckande mentalt tillstånd, ok?
Citat:
Varför är det intressant att påtala en massa om afrikaner med mig helt plötsligt för att jag ifrågasatte ett inlägg om att fattiga svenskar inte våldtar, där personen också jämförde vissa orter?
Japp, skål för ogenomtänkta förolämpningar och ogrundade påståenden om folk!
Därför att det är afrikaner och araber hela debatten handlar om!
Herregud, kom in i matchen!
Senast redigerad av Radiopsykologen 2017-01-16 kl. 01:51.
Citera
2017-01-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Ur BRÅ 2005:17 "Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet"

Sid 39-40

Sid 19-20 säger att tidigare undersökningar visat samma sak.

Jag får ta och uppdatera mig med att läsa igenom den där rapporten igen vid tillfälle då lösryckta stycken ibland inte visar hela bilden.
Om jag tolkar de delar du citerade så har socioekonomiska faktorer en viss betydelse men att invandrare ändå/trots det medräknat är överrepresenterade och att deras överrepresentation sjunker ju längre och i hur många generationer de vistas i Sverige.

Citat:
Nej det står inte och det finns ingen forskning som styrker det exakta påståendet. Men brist på bevis är inte bevis på en brist - det är bara att data saknas. Däremot begås fler mord i invandrartäta områden än bland svenska bruksorter med hög arbetslöshet - detta är uppenbart för alla och envar.

Att använda brist på bevis (speciellt när experterna gömmer alla siffror de senaste 11 åren) som ett bevis för sin sak är djupt ovetenskapligt och korkat. Den logiken belyses väl i den här studien som visar att det inte finns några bevis för att fallskärmar har en effektiv påverkan på människors fall från höga höjder. Är det ett bevis på att det inte hjälper med fallskärm när man faller från hög höjd eller ett bevis på att man kan använda sig av sunt förnuft när man analyserar verkligheten?

http://www.bmj.com/content/327/7429/1459

Jag har inte på något sätt ifrågasatt att det skulle begås fler mord i invandrartäta områden än bland Svenska bruksorter med hög arbetslöshet.
Citera
2017-01-16, 01:57
Medlem
BewilderedHulders avatar
Mattias Karlsson var klockren och vann matchen med lätthet. En superhjälte!

Frågan som hänger kvar är bara varför han inte hade en bröstnäsduk i James Bond-kavajen?
Vad betyder det?
Citera
2017-01-16, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
För att kunna gnida dem i era ansikten om och om igen tills ni börjar gråta och bönar och ber oss om att sluta

Lycka till men du får nog gnida någon annan stans. Jag kommer aldrig gråta och böna om dylika saker.

Citat:
Edit: "ni" Handlar alltså om ni... Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig utan att förolämpa er men, ni som fortfarande, år 2017 inte fattar vad som sker och fortfarande tror på PK-religionen, och framförallt er som är så pass troende som du att det börjar likna någon form av psykos eller åtminstone någon typ av oroväckande mentalt tillstånd, ok?

Vad är det "vi" inte fattar som sker och hur menar du att jag är troende?

Citat:
Därför att det är afrikaner och araber hela debatten handlar om!
Herregud, kom in i matchen!

Aha, trodde det var brottsstatistik för utlandsfödda i allmänhet. Då är det fel rubrik för tråden då.
Fast oavsett det så har jag inte påstått något alls angående just afrikaner.
Senast redigerad av hex27 2017-01-16 kl. 02:10.
Citera
2017-01-16, 02:15
Medlem
Citat:
Om du först berättar vad som föranleder dig att fråga det?

Som jag skrev, jag är nyfiken. Kanske kan vi ha en saklig diskussion om du är tydlig med vad du vill.
Citera
2017-01-16, 02:22
Medlem
Citat:
Lycka till men du får nog gnida någon annan stans. Jag kommer aldrig gråta och böna om dylika saker.
Nej, jag vet, du tillhör den där lilla andelen människor som är så långt borta att du förmodligen är bortom all räddning.
Alternativt har du ett egenintresse i form av själv utlänning eller så, det kan också vara en förklaring, och i sådana fall kan jag bara önska dig lycka till.

Citat:
Vad är det vi inte fattar som sker och hur menar du att jag är troende?
Jag hänvisar till ditt egna svar ovan i samma inlägg, du och din sort vägrar ta emot fakta och ändra er uppfattning om något, oavsett hur övertygande faktan är hittar ni alltid något kryphål för att fortsätta tro blint på den politiskt korrekta doktrinen.
Vissa av er har ekonomiska och karriärmässiga drivkrafter, vissa är själva utlänningar/invandrare och vissa är bara i det närmaste psykosfall där hjärntvätten gått så djupt att det blir sjukt.

Citat:
Aha, trodde det var brottsstatistik för utlandsfödda i allmänhet. Då är det fel rubrik för tråden då.
Fast oavsett det så har jag inte påstått något alls angående just afrikaner.
Det är anmärkningsvärt ofta du missförstår något här på flashback, man kan fråga sig varför.
Alla vet att det är skillnad på asiater, afrikaner och islamister, vem försöker du lura egentligen?
Citera
2017-01-16, 02:41
Medlem
Citat:
Nu får du utveckla lite mer än bara komma med en massa floskler om bortom räddning och utlänning m.m.
Vad är det jag ska räddas ifrån som jag är så långt borta ifrån?
Jag är inte utlänning alls och har "etniskt svenska" rötter så långt bak jag känner till.

Så vi har med fakta fastslagit att fattiga Svenskar våldtar inte och att Rosengård, Bergsjön, Ronna, Fittja och Hässleholmen är faktabaserat helt jämförbara socioekonomiskt med Degerfors, Grums och Håbo?

Nu vet jag inte exakt vilka du syftar på igen, men du borde nog vara lite försiktig med att kalla folk för hjärntvättade psykosfall, bara för att de ifrågasätter något eller har en annan åsikt. Det kan lätt tolkas som något ett psykosfall skulle påstå.

Jasså, har då några exempel på det och kanske på vart jag har hävdat att det inte är någon skillnad på de du räknar upp?
Det är anmärkningsvärt ofta du hittar på saker om folk här på flashback.

Har du inte tagit din medicin idag, eller vad fan är det frågan om?

Du missuppfattar ju precis ALLT härinne, trots snälla postare som försöker förklara för dig så tydligt som det bara går.

Läs rapporten ett par gånger till. Och sedan 5 till. För läsförståelse verkar inte vara din starka sida.
Citera
2017-01-16, 02:44
Medlem
Citat:
Min teori: Han vill ifrågasätta allt som inte passar hans världsbild och använder sig av "det finns inga belägg", "lösrykta fakta" och "källkritik" för att angripa sina motståndare. Det är postmodernisternas nya taktik - ifrågasätt all fakta du inte tror på och ställ dig kritisk till alla uppgifter din motståndare presenterar. Genom att på det sättet vara "källkritisk" och att sedan svälja alla uppgifter man håller med om kan man inte gå på sin "faktaresistenta" motståndares argument.

Genom att förvirra och påpeka språkliga fel eller syftningsfel kan man förvirra och låta bli att angripa sin motståndare och genom att kräva statistik som man vet inte existerar blir det omöjligt att bevisa något.

Jämför med evolutionsförnekare som alltid skriker om att de vill se fosiler som bevisar att djur A blir djur C. När forskarna sedan hittar en sådan fosil - djur B - då vill de plöstligt se bevis för att djur A blev djur B och att djur B blev djur C. För varje bevis kräver de alltså ytterligare två nya annars kommer de hålla fast vid sin tro. ¨

Den typen av bevisföringskrav är symptomatisk för människor som tror sig vara noga med fakta när de egentligen drivs av blind tro.

Instämmer. Jag har försökt uttrycka en liknade ”förklaringsmodell” i ett inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

”Narrativet om narrarna som avskaffade sig själva”
Citera
2017-01-16, 02:46
Medlem
Lars-Levis avatar
Finns det statistik över vilken etnicitet som brottsoffer har?
Varför pratar alla om brottslingarnas etnicitet?
Det borde väl för fan vara brottsoffrets väl och ve som är prio ett?!
Citera
2017-01-16, 02:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Levi
Finns det statistik över vilken etnicitet som brottsoffer har?
Varför pratar alla om brottslingarnas etnicitet?
Det borde väl för fan vara brottsoffrets väl och ve som är prio ett?!

Det förs av samma skäl inte, för det skulle avslöja att kriminaliteten även är rasistiskt motiverad mot svenskar.

BRÅ har tidigare rapporterat att 90% av "ungdoms"rånarna i Malmö var invandrare medan 90% av deras offer var etniska svenskar. Så kan du tolka det själv hur det ser ut angående detta. Bara att kolla exempelvis våldtäktsrättegångar så ser man hur påfallande ofta det är invandrare som är gärningsmän och offren svenskar. Det är av rasistiska skäl invandrare begår brott mot svenskar. Man anser att svenskar förtjänar det, inte kan försvara sig, är fega osv.
Citera
2017-01-16, 02:53
Medlem
Imirons avatar
Varifrån kommer statistiken om att 1/4 inom vissa folkgrupper var misstänkta? Vilken folkgrupp handlar det om?
Citera
2017-01-16, 03:00
Medlem
Citat:

Jag ger mig, du är omöjlig att nå fram till, ett sånt där exemplar som gör att man börjar tvivla på psykiatrireformen.

Citat:
Min teori: Han vill ifrågasätta allt som inte passar hans världsbild och använder sig av "det finns inga belägg", "lösrykta fakta" och "källkritik" för att angripa sina motståndare. Det är postmodernisternas nya taktik - ifrågasätt all fakta du inte tror på och ställ dig kritisk till alla uppgifter din motståndare presenterar. Genom att på det sättet vara "källkritisk" och att sedan svälja alla uppgifter man håller med om kan man inte gå på sin "faktaresistenta" motståndares argument.

Genom att förvirra och påpeka språkliga fel eller syftningsfel kan man förvirra och låta bli att angripa sin motståndare och genom att kräva statistik som man vet inte existerar blir det omöjligt att bevisa något.

Jämför med evolutionsförnekare som alltid skriker om att de vill se fosiler som bevisar att djur A blir djur C. När forskarna sedan hittar en sådan fosil - djur B - då vill de plöstligt se bevis för att djur A blev djur B och att djur B blev djur C. För varje bevis kräver de alltså ytterligare två nya annars kommer de hålla fast vid sin tro. ¨

Den typen av bevisföringskrav är symptomatisk för människor som tror sig vara noga med fakta när de egentligen drivs av blind tro.
Exakt så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in