Citat:
Ursprungligen postat av
Polu
Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen: Jag har svårt att se det egentliga problemet. Jerzy Sarnecki säger gång på gång att mer forskning behövs. Han är ju onekligen rätt knepig och tämligen oförmögen att ge svar med motsvarighet i frågorna – men trots allt säger han att forskning behövs.
JS bekräftar att vissa grupper är PÅTAGLIGT överrepresenterade. Han menar att Brås undersökning från 2005 står sig, se mitt inlägg här för en sammanställning av överrisken för brott för olika grupper:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Övriga Afrika, Nordafrika, Västasien, Östafrika och Sydamerika ligger högst när det gäller överrisken.
Vidare har JS skrivit här:
http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/
JS säger: ATT vet vi redan, frågan är VARFÖR. Jag tycker det är en bra ansats. Då kan Morgan Johansson beställa en sådan utredning. Rimligen kräver en forskning kring VARFÖR också en ordentlig nulägesanalys som uppdaterar Brås undersökning från 2005. En forskning kring VARFÖR kan inte gärna baseras på 12 år gammalt material.
Under tiden kan siffrorna från 2005 användas. Men vad ska de användas till? Det borde ju rimligen vara den viktigaste frågan. Det är redan bekräftat att invandrare från MENA-länderna är PÅTAGLIGT överrepresenterade i brottsligheten.
Det är ju rimligen ett politiskt ansvar att agera på den information som finns. Men etablissemanget är ju handlingsförlamat här som i så mycket annat.
Det finns forskning om det, någonstans på min blogg, i BLM avsnittet tror jag har jag länk till en kvinna som forskar om vad som händer i länder där det blir ett stort manligt överskott. Det blir katastrof. Det säger sig ju självt också att om unga män som är vana att få stryk och har ögonen på sig av alla i klanen kommer till ett land helt ensamma där inga repressalier sker, löper amok.
Särskilt om de inte är uppfostrade till att moraliskt ansvar själva så blir de ju som tonårsgäng som triggar varandra.
Det finns ingen gränssättning alls i Sverige, för vi lär våra barn rätt och fel när de är små.
Nalim Pekgul har också påpekat skillnaden att de inte har gränser förrän barnen kommer upp i tonåren men då är det för sent, då de har tappat respekten för sina föräldrar som inte kan svenska och som behöver barnen mer än barnen behöver dem.
Forskning på västerländska barn ger vid handen att föräldrarna har stor betydelse fram till skolåldern, därefter får skolkamrater en viktig del i att barnen skaffar sig en egen identitet för att så småningom bli vuxna egna individer i 20 års åldern.
Vilka förebilder växer dessa barn upp med? Kriminella. Inte är det en mamma eller pappa som inte orkar med sig själv ens, som är krigsskadad, inta funkar i det nya landet.
Kunskapen finns - men man vill inte veta. För vet man hur det fungerar så är det kört.
Barnen måste integreras från dagis, och det kommer inte ske eftersom föräldrarna då har störst inflytande och de anser deras kultur är bättre.
Vi har satt oss i skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av
zaqxswc
3,87 gånger högre, eller 387%
Tack jag visste att det var fel någonstans