Har bott i Chiangmai i 9 r s jag borde nog ha lite Erfarenhet
Citat:
Om du ska driva onlinefretag s mste ju internet vara stabilt, vad gr du om det gr ner?
Din buffert verkar lite begrnsad om det skulle hnda om man sger s =)
Internet har blivit stabilt numera hr. Jag har t.o.m Fiberkabel.
Citat:
Tror du klarar dig jkligt bra p 10-12 lax i mnaden. D kan du leva gott. Men undvik turistfllerna s gr det nog leva mycket billigare.
Jo nnu biligare, jag lgger ut ca. 25 000 B/Mn hr vilket ger drygt drygt 6000Sek med den dja Piss valutan vi nu har i Sverige.
Detta inkl Mat/Boende/Festande (om du inte r en dja Festprisse)mm....
Klart ska du inhandla ntt stort Typ resa till Sverige, Nu Dator.... s... Men det blir vl inte varje Mnad
Dom 6 frsta ren lg 1 sek = Runt 5 ThaiBath men senaste 2 ren 1 sek = Runt 4 ThaiBath
En annan fundering r ju vad du ska ha fr Visum hr? r du under 50 r (misstnker det) men ver 50 s kan du ska "Pensionrsvisum" .
Anars fr du Trixa med Student Visa (Rtt dyrt d du mste ha en ev fejkad men dyr utbildning att visa up) eller g runt med TuristVisa och fara p "Visaruns" ibland till Grnsen ibland till Till Thai ambasad i ngot annat land.
Arbetsvisum men d mste du (tror jag) ha en firma med x antal Thai anstlda.
Citat:
D kan jag lika grna bo kvar i Sverige och leva vanligt liv med 15 000 om det motsvarar vanligt i Thailand ocks.
Har hrt folk som inte bor p turiststllen och lever rtt bra och hyr en 1:a eller studio rum och sammanlagt 1000-3000 kr i mnaden allt som allt.
Tja som jag skrev tidigare men varfr d bo hr....tja Billigare och....hr r det nu 28 C. Vad har ni?