Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 14:55
Medlem
Expressen påstår att en person ska vara gripen:
Citat:
Polisen har inlett en förundersökning om mord och enligt vad Expressen erfar har en man i 20-årsåldern gripits som misstänkt.

– Det har jag inte fått någon information om, säger Lars Byström, polisens presstalesperson, till Expressen under tisdagseftermiddagen.
http://www.expressen.se/nyheter/uppg...-i-sundbyberg/
Citera
2017-01-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag besöker regelbundet gangstertillhållen i Rinkeby, Tensta, Hjulsta, Akalla, och Husby. Men inte på kvällarna för att iaktta deras langarverksamhet. Där jag bort brukar de råna, spränga, grabba, men det är oftast lokala förmågor som köpt sig ut från slummen och nu bor finare. "Affärsfamiljer" i fina hus och blandad kriminalitet på menyn.

Jag vidhåller att slöddret inte duger till att planera lite mer avancerade brott. De kan möjligen anlitas att utföra en del av det.

Det motbevisa ju allt du försöker bilda upp. Du kan inte ha missat alla amatörmässig genomförda rån på sistone i västerort som ändå inbringar summor. Det bevisar att "slöddret" gjort en otroligt utveckling enligt evolutionens lära. De mest avancerade brott man kan göra idag är antigen smashNgrab eller köra in i Elgiganten och med lite kyla går det att genomföra. Och ännu en gång. Du kan sälja all typ av narkotika samtidigt som du är en del av en grupp som stashar stora partier narkotika i samma veva som du planerar ett antal rån.
Citera
2017-01-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Expressen påstår att en person ska vara gripen:

http://www.expressen.se/nyheter/uppg...-i-sundbyberg/

Det var mina aningar.

6 mord med startskott 24 juli 2015. 6 mord på 1.5 år. Sjukt.

Nu spekulerar jag bara. Men råheten i det senaste mordet påminner mycket om den genomförda mordet i Mynta café och mordet mot killen som sköts i Bromsten, han sköts i ryggen när han börjde gå ifrån mördaren, det slog slint på mördaren. Det fanns absolut ingen konflikt just då som var värt att ta någons liv. Vem kör efter och skjuter för att döda mot någon du precis skjutit på och vem skjuter en oskyldig bror som försöker skydda sin bror i en restaurangkök.

Måste vara samma mördare. Polisen måste nu iallafall fått till en tydlig bild av hur rå den ena konstellationen är
Senast redigerad av Dinmamma001 2017-01-24 kl. 15:12.
Citera
2017-01-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är det? Det står ju i tråden vilken man tror det är. Det gäller så länge ingen dementerar.

https://www.ratsit.se/19910516-Mario...rZHdmnlcwUc5Ac

Jag kan bekräfta, har en gemensam vän med honom på FB. Killen hade gjort en video där han pratar om det. Så nu behöver ni inte undra om BO
Citera
2017-01-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etunaaa016
Jag kan bekräfta, har en gemensam vän med honom på FB. Killen hade gjort en video där han pratar om det. Så nu behöver ni inte undra om BO

Vad heter offret på Facebook?
Citera
2017-01-24, 15:59
Medlem
Ser att BO är vän med snubben som fick sin balkong uppsprängd av en granat nyligen.
Citera
2017-01-24, 16:01
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Det motbevisa ju allt du försöker bilda upp. Du kan inte ha missat alla amatörmässig genomförda rån på sistone i västerort som ändå inbringar summor. Det bevisar att "slöddret" gjort en otroligt utveckling enligt evolutionens lära. De mest avancerade brott man kan göra idag är antigen smashNgrab eller köra in i Elgiganten och med lite kyla går det att genomföra. Och ännu en gång. Du kan sälja all typ av narkotika samtidigt som du är en del av en grupp som stashar stora partier narkotika i samma veva som du planerar ett antal rån.

Det är sant. Men pengarna går ofta rakt in i droghandeln. Vad ska man annars investera sina stora belopp av rånpengar i?
Citera
2017-01-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettmedsyra
Ser att BO är vän med snubben som fick sin balkong uppsprängd av en granat nyligen.
Denna händelse? (FB) Explosion i norra Sthlm. Bagartorp.
Citera
2017-01-24, 16:24
Medlem
Denna BO är vän med mannen som blev skjuten i ryggen dygn före i Stockholm. Det verkar så att alla känner varandra, sen har dem blivit osams...
Citera
2017-01-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2209
Vad heter offret på Facebook?
Hans profil har lagts ut ett x antal gånger, sluta vara så lat och gå bak i tråden och leta
Citera
2017-01-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det är sant. Men pengarna går ofta rakt in i droghandeln. Vad ska man annars investera sina stora belopp av rånpengar i?

Poker😉
Senast redigerad av Dinmamma001 2017-01-24 kl. 16:50.
Citera
2017-01-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Denna BO är vän med mannen som blev skjuten i ryggen dygn före i Stockholm. Det verkar så att alla känner varandra, sen har dem blivit osams...

Polisen och media slår på att det ha kopplingar till rinkeby morden. Du insinuerar i att det är en ny konflikt som har saknats. Byn vs HB?
Senast redigerad av Dinmamma001 2017-01-24 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in