2017-01-24, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Allting r inte ett spel. Ibland gller det bara att freda det som r ditt. Kan man ej det r man svagare helt enkelt. Jmf att du skulle g ute sent p kvllen och ngon gr fram fr att tafsa p din tjej, och att du d inte gr ngot. Det r att betrakta som direkt omanligt och ngot som gr att din tjej blir mindre attraherad av dig.

Har startat en trd om nr jag hll p med en upptagen tjej. I det fallet gjorde pojkvnnen ingenting. Han surade mest. Hade faktiskt respekterat honom om han trck upp mig mot en vgg eller s. Hade varit mer sunt. Eftersom han mesade sig s blev det bara en trigger fr mig att fortstta.

Nej visst. Men du frutstter att om du sger till henne att "Haha, han kan hlla dig upptagen nr du inte r med mig ". S kommer hon att brja umgs med honom? Tvrtom min vn. Hon kommer gilla dig mer, fr att du inte r rdd att frlora henne.

Hade ngon tafsat p en klubb s hade jag sett till att han kysser hennes ftter och sger frlt.

Har ven varit dr du har varit. En kompis som inte kunde kontrollera sin tjej nr hon stod bredvid honom och tallade som fan. D tnker man "kan du inte kontrollera henne s fr du skylla dig sjlv".

I slutndan. Svartsjuka r jttegulligt till en brjan. Men det gr ltt verstyr. En svartsjuk man, visar henne att hon sitter p makten och hon kommer hata honom fr det. Du kan ej kontrollera vem hon pratar med. Men du kan kontrollera din syn p det. Och det r att det r hon som frlorar p det.

Kvinnor gillar mn, vars knslor dom r oskra p. Svartsjuka skriker "jag r rdd att frlora dig". Och inte bara att jag r rdd att frlora dig. Utan "Jag r rdd att frlora dig t ngon annan man! Ngon mer vrdig".

Varsgod, gr s, s hrs vi!.
Senast redigerad av therefore 2017-01-24 kl. 11:09.
Citera
2017-01-24, 11:21
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej visst. Men du frutstter att om du sger till henne att "Haha, han kan hlla dig upptagen nr du inte r med mig ". S kommer hon att brja umgs med honom? Tvrtom min vn. Hon kommer gilla dig mer, fr att du inte r rdd att frlora henne.

Hade ngon tafsat p en klubb s hade jag sett till att han kysser hennes ftter och sger frlt.

Har ven varit dr du har varit. En kompis som inte kunde kontrollera sin tjej nr hon stod bredvid honom och tallade som fan. D tnker man "kan du inte kontrollera henne s fr du skylla dig sjlv".

I slutndan. Svartsjuka r jttegulligt till en brjan. Men det gr ltt verstyr. En svartsjuk man, visar henne att hon sitter p makten och hon kommer hata honom fr det. Du kan ej kontrollera vem hon pratar med. Men du kan kontrollera din syn p det. Och det r att det r hon som frlorar p det.

Kvinnor gillar mn, vars knslor dom r oskra p. Svartsjuka skriker "jag r rdd att frlora dig".
Varsgod, gr s, s hrs vi!.

Jag frutstter att man r osker nog att tro att man i grunden inte rcker till utan att spela spel. Som att man alltid knner sig tvungen att ha en snabb replik i fickan ist fr ett par pungkulor.

I grund och botten handlar det om respekt. En kvinna har mjligheten att vara otrogen 100 ggr per dag om hon s vill, hon gr det bara om hon inte respekterar dig. Jag kan absolut kontrollera hur hon ser p mig och hur hon ska behandla mig om hon vill vara vid min sida.

Kvinnor gillar riktiga mn lngden. En liten spillevink som ska gra henne osker hela tiden r ntt man kan se igenom. Srskilt om kvinnan i frga har lite livserfarenhet.
Citera
2017-01-24, 11:27
Bannlyst
Citat:
Jag frutstter att man r osker nog att tro att man i grunden inte rcker till utan att spela spel. Som att man alltid knner sig tvungen att ha en snabb replik i fickan ist fr ett par pungkulor.

I grund och botten handlar det om respekt. En kvinna har mjligheten att vara otrogen 100 ggr per dag om hon s vill, hon gr det bara om hon inte respekterar dig. Jag kan absolut kontrollera hur hon ser p mig och hur hon ska behandla mig om hon vill vara vid min sida.

Kvinnor gillar riktiga mn lngden. En liten spillevink som ska gra henne osker hela tiden r ntt man kan se igenom. Srskilt om kvinnan i frga har lite livserfarenhet.

Alright, vnligen beskriv hur du kontrollerar och fr din respekt. Fr den olrde.
Citera
2017-01-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,

Min flickvn har en arbetskollega p sitt jobb som jag verkligen str mig p.
Han skriver intimt s tror verkligen det r ngot fel p honom.
Men min flickvn ignorerar honom s det r ju bra och det r inget brutalt i sig.!

Men vad ska jag gra fr att sluta bli svartsjuk?
r rdd typ av att hon vljer honom fast i huvudet fast hon egentligen inte vill ha ngon koppling med honom.
Vad ska jag gra?

Du ska lita p vad din flickvn sger. Och sluta fundera. r frhllandet mellan er bra, s lt resten bero.
Citera
2017-01-24, 12:40
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Alright, vnligen beskriv hur du kontrollerar och fr din respekt. Fr den olrde.

Du fr kpa min bok nr den slpps!
Citera
2017-01-24, 13:27
Bannlyst
Citat:
Du fr kpa min bok nr den slpps!

Will do!
Citera
2017-01-24, 13:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Det krvs mer n att skriva dirty talk med sig sjlv fr att vinna en kvinnas hjrta.
Som?

OnT Jag tycker nog att det r illavarslande att tjejen inte vill ta tag i det. Att bara igga blir ett stt att bada utan att bli blt.

Jag tror jag gillar killar som pinkar lite revir. Framfrallt r det otroligt effektivt stt att bli av med besvrliga beundrare.
Citera
2017-01-24, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som?

Hrt att penisbilder ska vara uppskattat
Citera
2017-01-24, 14:40
Medlem
snelhestens avatar
Citat:

Spelar det ngon roll eller (om hon kommer att brja umgs med honom eller inte)? I slutndan handlar det om att respektera grnser inom frhllandet. Man ska inte behva motbevisa ngon oskerhet genom instllningen "haha gr vad du vill", utan snarare s nedvrderar du bara din egen position som partner om du lter din manlighet mtas p det viset, blir naiv och lttmanipulerad.

Men det r upp till dig om du vill ha det p det viset.
Citera
2017-01-24, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Spelar det ngon roll eller (om hon kommer att brja umgs med honom eller inte)? I slutndan handlar det om att respektera grnser inom frhllandet. Man ska inte behva motbevisa ngon oskerhet genom instllningen "haha gr vad du vill", utan snarare s nedvrderar du bara din egen position som partner om du lter din manlighet mtas p det viset, blir naiv och lttmanipulerad.

Men det r upp till dig om du vill ha det p det viset.

Ja, det spelar vl en jvla roll?

Deras utgngspunkt r ju att dom kommer onekligen att ligga med varandra. Ingenting tyder p det. Har hon en backup s r det fr att hon r osker p om frhllandet kommer hlla. S detta kan snarare vara en tell mer n ngot annat.

TS kan konfrontera. Stta ytterligare en grns om han vill. St p sig och visa manlighet. Korsfrhra henne om killen hon inte skriver med. Men om frhllandet redan r p vg utfr? Vad hnder d? Vinner han ngra pluspong eller respekt? Fr det henne att vilja stanna mer?

Shr r det. Andra killar r inget hot. Hon r med dig. Andra killar blir ett hot nr DU ser dom som det. Fr hon ser att du knner dig lgre stende n honom.
Sekunden du snackar skit om en kille s kommer hon att kolla lite extra p honom. Risken r att han inte snackar skit om dig eller andra.
Det var vad som hnde med hon som tallade p mig framfr pojkvnnen. Han snackade alltid skit om alla, och han hade ngot speciellt mot mig. D blev jag spnnande helt pltsligt.

Like it or not. Banka er p brstet om ni vill och visa vem som bestmmer. Det ger inga pluspong nr hon lmnar er sen. Och ni kommer knna er bra dum.. "vafan, jag satte ju grnser och var s jvla manlig".

Man ska lska en mnniska s den knner sig fri. Det r vad krlek r. Ha dina grnser. Men knner hon sig inte fri, s kommer hon att dra varje gng. Det gller bde tjejer och killar.
Senast redigerad av therefore 2017-01-24 kl. 15:01.
Citera
2017-01-24, 15:17
Medlem
jaybones avatar
Citat:

Deras utgngspunkt r ju att dom kommer onekligen att ligga med varandra. Ingenting tyder p det. Har hon en backup s r det fr att hon r osker p om frhllandet kommer hlla. S detta kan snarare vara en tell mer n ngot annat.

TS kan konfrontera. Stta ytterligare en grns om han vill. St p sig och visa manlighet. Korsfrhra henne om killen hon inte skriver med. Men om frhllandet redan r p vg utfr? Vad hnder d? Vinner han ngra pluspong eller respekt? Fr det henne att vilja stanna mer?

Shr r det. Andra killar r inget hot. Hon r med dig. Andra killar blir ett hot nr DU ser dom som det. Fr hon ser att du knner dig lgre stende n honom.
Sekunden du snackar skit om en kille s kommer hon att kolla lite extra p honom. Risken r att han inte snackar skit om dig eller andra.
Det var vad som hnde med hon som tallade p mig framfr pojkvnnen. Han snackade alltid skit om alla, och han hade ngot speciellt mot mig. D blev jag spnnande helt pltsligt.

Like it or not. Banka er p brstet om ni vill och visa vem som bestmmer. Det ger inga pluspong nr hon lmnar er sen. Och ni kommer knna er bra dum.. "vafan, jag satte ju grnser och var s jvla manlig".

Man ska lska en mnniska s den knner sig fri. Det r vad krlek r. Ha dina grnser. Men knner hon sig inte fri, s kommer hon att dra varje gng. Det gller bde tjejer och killar.

Fast om du vnder p steken. Hon kommer inte ska sig ifrn dig om du r mer manlig direkt. Om det r r pvg utfr och hon vljer att hlla p med andra killar fr en mjukare vergng fr henne. Vad tjnar du p att st som en toffel och kolla p nr det hnder? Tror du det kommer vara bra fr ens sjlvfrtroende om du passivt lter henne hlla p och gr i ngon slags uppvisningstvling med en ny motstndare. Att man underlter sig att delta i den tvlingen fr att f henne att vara kvar.

En kvinna som r kr hller inte p s. Gr hon det s dumpa henne d du nd har misslyckats.
Citera
2017-01-24, 15:26
Medlem
snelhestens avatar
Citat:

Like it or not. Banka er p brstet om ni vill och visa vem som bestmmer. Det ger inga pluspong nr hon lmnar er sen.

Som sagt det r en frga om respekt och lojalitet. r killen ett hot? Kanske, kanske inte, men helt oavsett s r frgan felstlld fr hon ska inte vara medspelare i andra killars raggningsspel nr hon redan har ett frhllande. Att du inte fattar vad som r vad hr.

Ett frhllande r en exklusiv verrenskommelse mellan tv parter, r det verkligen ngot hpnadsvckande att ens frihet mste begrnsas jmfrt med om man vore singel? Det som allts borde vara rena sjlvklarheter har gtt till ver till att istllet bli ngot hpnadsveckande med folk som knner sig frtryckta och missgynnade

Det finns en vldigt enkel lsning p problemet och det r att ge fan i att ing frhllanden till att brja med. D kan man gra vad fan man vill till 100% och nrhelst man n knner fr det. Nu r TS tjej inte i den situatonen och d r det bara att gilla lget och anpassa sig.
Senast redigerad av snelhesten 2017-01-24 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in