Citat:
Jag betvivlar att han skulle klara av eller kommer att göra det dock, han är för långt gången på en inslagen väg.
Men visst, han kan ju försöka!
Problemet med det är bara att om Skyffeln helt plötsligt skulle gå ut o säga;
- Vet ni vad, jag hade helt fel och den "andra sidan" har och hade rätt hela tiden.
Är att han plötsligt skulle befinna sig i en situation där dyngan kommer flygandes från alla läger, slagord som kappvändare, hycklare och förrädare kommer träffa honom i ansiktet från både höger och vänster.
Därav försatt sig själv i en situation som jänkarna hade kallat; "Stuck between a rock and a hard place".
Ett karriärmässigt Kamikaze-uppdrag..
Vad han däremot hade kunnat göra är, att helt sonika hålla käften och flyga under radarn ett par år.
Försvinna ur mediabruset ett tag, få folk att glömma av att Henrik Schyffert "finns".
För att sen göra storstilad comeback i en humorserie som når sån publik framgång att den får kultstatus, á Nile city, yrrol, varan tv etc.
Ty man ska inte underskatta den tv-tittande (se. Sovande) massans låga uppmärksamhets och minnesspann..
![Evilgrin39](https://static.flashback.org/img/smilies2/evilgrin39.gif)
Visst kommer en del försöka att påminna folket om hans oförätter men det kommer hjälpa föga.
Vinner han tillbaka folkets gunst så kommer kritikerna att pissa i motvind, hur rätt dom än har eller tycker sig ha.
Tror jag!