2017-01-12, 13:45
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det där var en snurrig, men kanske möjlig teori. Media och "komikerna" ligger väl på samma låga nivå, så de förstår väl varandra. Folket, gör det däremot inte, längre. Undrar om Snyfftert vänder kappan efter vinden, nu när vindarna börjat blåsa åt andra hållet?

Jag betvivlar att han skulle klara av eller kommer att göra det dock, han är för långt gången på en inslagen väg.
Men visst, han kan ju försöka!
Problemet med det är bara att om Skyffeln helt plötsligt skulle gå ut o säga;
- Vet ni vad, jag hade helt fel och den "andra sidan" har och hade rätt hela tiden.
Är att han plötsligt skulle befinna sig i en situation där dyngan kommer flygandes från alla läger, slagord som kappvändare, hycklare och förrädare kommer träffa honom i ansiktet från både höger och vänster.
Därav försatt sig själv i en situation som jänkarna hade kallat; "Stuck between a rock and a hard place".
Ett karriärmässigt Kamikaze-uppdrag..

Vad han däremot hade kunnat göra är, att helt sonika hålla käften och flyga under radarn ett par år.
Försvinna ur mediabruset ett tag, få folk att glömma av att Henrik Schyffert "finns".
För att sen göra storstilad comeback i en humorserie som når sån publik framgång att den får kultstatus, á Nile city, yrrol, varan tv etc.
Ty man ska inte underskatta den tv-tittande (se. Sovande) massans låga uppmärksamhets och minnesspann..
Visst kommer en del försöka att påminna folket om hans oförätter men det kommer hjälpa föga.
Vinner han tillbaka folkets gunst så kommer kritikerna att pissa i motvind, hur rätt dom än har eller tycker sig ha.
Tror jag!
Citera
2017-01-23, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Schyffert har en skyhög svansföring när det gäller samhällsfrågor, samtidigt
som han lever ett lyxigt liv med exklusiv bostad, och bil i miljonklassen.
Han har en fribiljett från mångkulturens problem - Pengar.
Samtidigt dryper han av förakt för svennepacket som röstar SD.

Där skär det sig ordentligt för alla normala människor! Och det är där
han fått sin dos av "näthat". Det är svårt att se en framtid för denne tråkige
humorist så länge han har sin överlägsna attityd. Humor brukar komma från
hjärtat, men Schyffert är en kall och beräknande person utan starkare
känslor för det han sysslar med.

Det ligger nog något i det faktiskt. Något känns märkligt med honom.
Citera
2017-01-25, 05:38
Medlem
de.Montforts avatar
På FB har Schyffert postat en bild från jakten GW är med i.

https://m.facebook.com/story.php?sto...08245655881469

Ljushyade äldre priviligierade välbärgade män ute och dödar djur. Fattas bara några nakna unga tjejer som serverar Norrlands guld

Om Schyffert inte varit en megahycklare har bilden inte fått mig att reagera. Vad säger hans nya publik av feminister och veganer. Deras husgud. #Fightlikeagirl. Ser ut som ett sauce party.
Senast redigerad av de.Montfort 2017-01-25 kl. 05:40.
Citera
2017-01-25, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
På FB har Schyffert postat en bild från jakten GW är med i.

https://m.facebook.com/story.php?sto...08245655881469

Ljushyade äldre priviligierade välbärgade män ute och dödar djur. Fattas bara några nakna unga tjejer som serverar Norrlands guld

Om Schyffert inte varit en megahycklare har bilden inte fått mig att reagera. Vad säger hans nya publik av feminister och veganer. Deras husgud. #Fightlikeagirl. Ser ut som ett sauce party.

Bra poäng, men i det ultrasjuka landet Sverige så kommer fakemedia att skydda idioten och alla svennebanan (ett mycket välförtjänt ord som berikarna kallar oss) kommer vända bort blicken. GW gillar Schyffert. Samhällsförfallet är totalt...

.
Citera
2017-01-28, 21:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Schyffert i sin "humorshow" Ägd på SVT just nu påstar att han aldrig sett fattigdom tidigare i Sverige förrän EU-migranterna dök upp för några år sen och fattigdomen blev synlig på gatorna (i Stockholm). Har han haft skygglappar på hela sitt 50-åriga liv och inte registrerat utslagna svenskar i Stockholm?
Citera
2017-01-29, 09:18
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Schyffert i sin "humorshow" Ägd på SVT just nu påstar att han aldrig sett fattigdom tidigare i Sverige förrän EU-migranterna dök upp för några år sen och fattigdomen blev synlig på gatorna (i Stockholm). Har han haft skygglappar på hela sitt 50-åriga liv och inte registrerat utslagna svenskar i Stockholm?
Som den kalla och cyniska person Schyffert är, tror jag han skiter i alla fattiga
så länge han kan bo ståndsmässigt och ratta sin bil i miljonklassen.

Snyftandet om tiggarzigenare, eller fattiga svenskar, är som vanligt en pose
för att upprätthålla sin image av engagerad och intelligent person.
Citera
2017-01-29, 09:38
Medlem
soligts avatar
Jag tycker mest han hånar andra underhållare i Sverige... Men att ringa till Jarl Kulle och säga bajs och lägga på luren är inte roligt.
Citera
2017-01-29, 10:22
Trots Sds ökande siffror, Brexit, Trump och Putin, så har han fortfarande råd med pizza, Fanta och netflix. "Var inte rädd", Snyfftert. Det är naturligt att känna sig "Ägd", när man haft fel.
Citera
2017-01-29, 21:29
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Så är det alltid, handlar det om svenskar är det ju inte lika roligt, ty där kan man inte kamma in några extra poäng som "hjälte"..
Citera
2017-01-30, 15:21
Medlem
thaimans avatar
Gåslevermarxist är väl ett lämpligt nick på denna så jävla självgoda pajas.
Citera
2017-01-30, 15:22
Medlem
dreggells avatar
Såg han på östermalm med någon thai brud idag, har han skaffat ny fru?
Citera
2017-01-31, 05:50
Schyffert bjuder SDare på föreställning.

"Han kräver alltså ingen betalning för biljetterna, men däremot en liten motprestation. SD:arna förväntas i så fall stanna kvar och säga vad de tycker om uppsättningen."

http://nyheter24.se/nyheter/politik/...rigedemokrater

Någon som är sugen?
Själv är jag upptagen med att pilla mig i naveln, vilket känns mer lockande än Schyffert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in