• 1
  • 2
2017-02-10, 18:03
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
"Vänster" och "vänster", Mattias Svensson är klart liberalhöger.

Att Johan Hakelius länge skrev i Aftonbladet gjorde knappast den tidningen till något annat än en vänsterpublikation, eller hur?
Citera
2017-02-11, 10:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ännu en vänsterblogg som kommer läggas ner inom kort. Inget att fästa notis vid.

Eller ännu en blogg som hyllar mångfalden. Dvs här tolereras bara en sida.
Citera
2017-02-12, 23:02
Medlem
vigillarfittas avatar
Gladast av alla är nog den lilla hemsidan Opulens som nu har förärats med en egen Flashbacktråd. Är TS med i redaktionen?
Blir en jävla massa trafik nu. Sen är såklart en länk från Flashback bra för Google-rankningen.

Grattis Opulens, grattis TS, grattis Sverige.

EDIT :
Nu ser jag att TS aldrig direktlänkade till berörd sajt. Sorry för mitt raljerande. Bra, TS.
Senast redigerad av vigillarfitta 2017-02-12 kl. 23:30.
Citera
2017-02-12, 23:08
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Vilka bidrag är det som finansierar detta?

Det står här :
http://ostergotlandsbokmassa.se/gast...oggare-feb-15/

Citat:
Det senaste, dejtingsajten E-kontakt, såldes för några år sedan och jag har sedan dess ägnat mig helhjärtat åt mitt författarskap.

Och här :

http://www.nt.se/kultur-noje/melker-...-11240040.aspx

Citat:
Jag är ekonomiskt oberoende men samtidigt går jag på gatan och ser allt elände. För att vi ska ha det bra måste vi tränga undan allt obehagligt och lidande i till exempel Syrien och Grekland. Jag har svårt att acceptera orättvisor när vi har välstånd och pengar åt alla.

Svaret på frågan är alltså : Inga bidrag. Nätdejtingpengar. Ungefär lika kulturellt som vapenexport eller porr. Om man ska vara lite fittig.

"när vi har välstånd och pengar åt alla"
Vilka vi?
"Jag är ekonomiskt oberoende"
Jaha du! Ok.
Senast redigerad av vigillarfitta 2017-02-12 kl. 23:29.
Citera
2017-02-13, 10:13
Medlem
Verkar vara samma människor som skriver/redaktionen, som snurrar runt ETC, Politism, AB:s- och DN:s-kulturdel.

Vänster, vit medelklass, akademiker, frilans eller anställda inom kultur- eller högskolevärlden samt bor i Stockholms innerstad eller någon universitetsstad. Samma tröttsamma kotteri av ryggdunkande kompisar som förfasas över "Trump, SD, orättvisor och högerpolitik".

gäääääääääääääsp..............
Senast redigerad av Kjome-och-Renvall 2017-02-13 kl. 10:17.
Citera
2017-02-13, 10:18
Medlem
Ankdammsmans avatar
Detta fyller ju verkligen en lucka i offentligheten! Som man har längtat efter en vänstersajt som motvikt till högerns dominans på kultursidorna och samhällsdebatten.

Det är svårt att vara allvarlig när absurdismen når den här nivån, men en genomsnittligt begåvad gymnasieelev kan jämföra med exempelvis Danmark eller Storbritannien (exemplen är valda för att de inte kräver mer än grundläggande språkkunskaper) och själva konstatera att svensk offentlighet avviker kraftigt åt vänster. Att i det klimatet anse att det finns ett "sug" efter det här är så provinsiellt att det nästan är poetiskt.
Citera
2017-03-12, 12:27
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Verkar vara samma människor som skriver/redaktionen, som snurrar runt ETC, Politism, AB:s- och DN:s-kulturdel.

Vänster, vit medelklass, akademiker, frilans eller anställda inom kultur- eller högskolevärlden samt bor i Stockholms innerstad eller någon universitetsstad. Samma tröttsamma kotteri av ryggdunkande kompisar som förfasas över "Trump, SD, orättvisor och högerpolitik".

gäääääääääääääsp..............

Jag kan nog tänka mig att det är betydligt lättare och komma in och skriva för Opulens än de andra tidningarna du nämner.

Skribenterna verkar ha rätt blandad bostadsort. Ska man sedan vara kulturjournalist så skadar det väl knappast att också jobba inom den kulturella eller akademiska världen eller vara bosatt i en av våra större städer. Eller? Vad ska de annars söka sig?

Vill du hitta kulturskribenter som uppskattar orättvisor och föraktar högre studier får du nog dock leta rätt hårt, tyvärr. Skriv, om du har lust, och se om du får vara med innan du dömer.

Påminner mer om Tidningen Kulturen än ETC och Politism och allt vad de heter.
Citera
2017-03-12, 13:29
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Det är ju fan vad societetsvänstern slösar pengar och energi på dödfödda projekt. Det enda som har någon potens alls ur ett vänsterperspektiv skulle vara dagskrönikor av utförsäkrade Stinas vardag, Toms överlevnadskamp i en socialt utsatt förort, eller den negligerade plåtslagaren Anders försök att hitta sin plats i den moderna vänsterns diffusa imperativ.

Nu ska man istället konkurrera med samma promille som läser elitistiska sidor som Politism antar jag.

Som någon form av vänstertomte brukar jag då och då läsa bloggar om arbetslösa, mobbade eller personer som inte lever lyckade liv i den bästa av världar. Det kanske har att göra med mitt ointresse för poesi men jag ser inte heller något större syfte.

Numera drar jag mig undan när "vi ska syna samhället ur ett X-perspektiv" nämns. Det brukar handla om ryggklappar och grupprunkande. När det inte räcker får jag en illa dold uppläxning från en Södermalmskuk.
Citera
2017-06-12, 18:18
Medlem
TransitGlorias avatar
Jaha, då har jag fått Opulens föreslaget på min facebook. Kastade ett öga och det var ju...ja. Som ett Politism där skribenterna åtminstone kan formulera sig ocreddigt på riktig svenska.

Men innehållet är mer av samma, igen, da capo al fine...

Hata Birro, Heberlein och andra dissidenter - check.
Kritik mot ljugande journalister är ett hot mot demokratin - check.
Yttrandefrihet är bra, men rätt åsikter bättre - check.
En muslimsk kvinna som förklarar att hedersvåld är fördelningspolitikens fel (!) - check.

Och de har en admin på fejjan som avslutar tillrättavisningar med " #jagärhär "

Det är väl iofs driftigt att hitta nya kanaler att torgföra sitt budskap, men finns det verkligen efterfrågan?
Citera
2017-06-12, 21:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag ser inte att denna blogg fyller någon reell funktion. Den verkar inte nischad annorlunda än t.ex. Arena eller Kaliber (?). Förstår inte hur någon kan tro att vi behöver ytterligare en slätstruken socialliberal blaska. Men det är klart, vi överproducerar denna typ av åsiktsjournalister och nåt måste de ju göra.

Vilka bidrag är det som finansierar detta?

LO, Bonniers, SAP, skattepengar dvs de vanliga.
Citera
2017-06-12, 22:03
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Ska bli intressant att se vad det blir av det här. Kan de överträffa Politism är det alltid något.
Den ribban tar man sig ju över liggande, så det betyder ju ingenting

Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Detta fyller ju verkligen en lucka i offentligheten! Som man har längtat efter en vänstersajt som motvikt till högerns dominans på kultursidorna och samhällsdebatten.

Det är svårt att vara allvarlig när absurdismen når den här nivån, men en genomsnittligt begåvad gymnasieelev kan jämföra med exempelvis Danmark eller Storbritannien (exemplen är valda för att de inte kräver mer än grundläggande språkkunskaper) och själva konstatera att svensk offentlighet avviker kraftigt åt vänster. Att i det klimatet anse att det finns ett "sug" efter det här är så provinsiellt att det nästan är poetiskt.
Eller hur? Hur har vi inte saknat opinionsbildande kulturjournalistik lutande åt vänster, för det ser vi inte i några tidningar, på webben, in tv eller någonstans, alls, överhuvudtaget, eller?
Är det här bara ett sätt att bränna datingpengarna på ett favoritämne, eller finns det en business case bakom? Hur ser det ut, undrar man då? Vem vill betala för något som gratis strömmar ur ditt närmsta avlopp, liksom?
Citera
2017-06-13, 13:53
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
LO, Bonniers, SAP, skattepengar dvs de vanliga.

Är du säker? Uppfattade användaren vigillarfittas inlägg som att det finansierades på annat sätt.

(FB) Opulens - ny vänstersajt med kulturskribenter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in