Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikfred
Oki. Laddar man ner ny från Google play?
precis...

man får hoppas Bahnofs nya projekt Northern light gör upplevelsen bättre.. skamligt att just dom verkar ha mest problem.
2017-02-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Camdserver fungerar prima igen. Det verkar ha varit från Bahnof. Camdserver fick flertalet klagomål från Bahnof kunder ikväll men det verkar ha löst sig nu. Blir nog att byta från Bahnof om det skulle hända igen.
Som sagt, har hört att det ska vara problem när man har Bahnhof, men ikväll är första gången det hackar sen jag skaffade iptv, är kring 2månader sen. Så är det så stabilt kanske det är onödigt att byta. Men det återstår ju att se ifall det börjar bli ofta så..
2017-02-22, 21:41
Medlem
Frågan är ju varför just Bahnhof har problem med iptv, vad skiljer sig deras tjänster?
Är orolig att detta kommer hända mer och mer. Läser man på iptvkings forum så verkar det ju vara under vissa tider som det funkar sämre.
2017-02-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Frågan är ju varför just Bahnhof har problem med iptv, vad skiljer sig deras tjänster?
Är orolig att detta kommer hända mer och mer. Läser man på iptvkings forum så verkar det ju vara under vissa tider som det funkar sämre.
Läs mitt tidigare inlägg, ikväll är första gången det här laggat hos mig under en 2mån period. Men givetvis kan det vara olika, men sen vet jag inte om det bara är för mig för att jag kört med ngn reseller från alie. Men som sagt, fungerat i 2mån utan fryslagg för mig förutom ikväll.

Ska själv just köpa ett nytt abb från ngn så hoppas verkligen det fungerar trots Bahnhof
2017-02-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presa-C
Läs mitt tidigare inlägg, ikväll är första gången det här laggat hos mig under en 2mån period. Men givetvis kan det vara olika, men sen vet jag inte om det bara är för mig för att jag kört med ngn reseller från alie. Men som sagt, fungerat i 2mån utan fryslagg för mig förutom ikväll.

Ska själv just köpa ett nytt abb från ngn så hoppas verkligen det fungerar trots Bahnhof

Edit.
Jag vet inte hur det laggar med iptv från camdservers, kungarna osv eftersom ikväll var första gången jag provade dom, såvida inte mitt konto från aliexpress är från nån av deras
2017-02-22, 22:03
Medlem
Hur gör man om man vill redigera kanallista som man sedan ska få in i boxen?
Android box med kodi.
2017-02-22, 22:05
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presa-C
Som sagt, har hört att det ska vara problem när man har Bahnhof, men ikväll är första gången det hackar sen jag skaffade iptv, är kring 2månader sen. Så är det så stabilt kanske det är onödigt att byta. Men det återstår ju att se ifall det börjar bli ofta så..

Ja, det är som sagt första gången det händer. Får hoppas att det inte upprepas, har inget vanligt TV abonnemang så funkar inte detta som det ska blir det ju jobbigt och då är Bahnof inget alternativ längre.
2017-02-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ja, det är som sagt första gången det händer. Får hoppas att det inte upprepas, har inget vanligt TV abonnemang så funkar inte detta som det ska blir det ju jobbigt och då är Bahnof inget alternativ längre.

Samma situation som mig.
Har endast via Iptv nu. Finns ju så många leverantörer till samma peng som Bahnhof så jag vet egentligen inte varför jag inte byter när man har läst problematiken kring Bahnhof.
2017-02-23, 00:40
Medlem
kubisztals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golly
Jag tittade snabbt igenom min app store på min Philips TV men kunde inte finna Smart IPTV appen. Är det så att den inte stöds av alla varumärken? Vilka märken Hr stöd för den i så fall?

Installera från din dator, så väljer du bara Philips tv i google play. Fungerar för mig utan problem, så länge det är en relativt ny tv med Android
2017-02-23, 00:42
Medlem
trenbiffs avatar
Någon som har Telia fiber bredband o kör ip tv från någon av dessa leverantörer?
2017-02-23, 00:49
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubisztal
Installera från din dator, så väljer du bara Philips tv i google play. Fungerar för mig utan problem, så länge det är en relativt ny tv med Android
Installera från datorn och välja Philips i google play? ursäkta om jag är trög men hur menar du?
2017-02-23, 01:13
Medlem
kubisztals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Installera från datorn och välja Philips i google play? ursäkta om jag är trög men hur menar du?
Om du loggar in på google play via din webbläsare, sök efter smart iptv. När du trycker på installera så kommer det upp en ruta där du väljer vilken enhet du vill installera appen på.
Kanske går att göra så via mobilen också, har ej provat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in